Elektromobilita je minimálně na evropském kontinentu v hojné míře podporována, takže není žádným překvapením, že většina zdejších automobilek dává přednost tomuto řešení před plug-in hybridy. To je i případ automobilky Škoda.
První vlaštovky už jsou venku
I když Škodovka nepatří zrovna mezi největší producenty elektrifikovaných aut, může se už pochlubit několika kousky ekologických vozidel. V roce 2019 byl představen první plug-in hybrid v podobě Škody Superb iV a následně i první Škoda Citigoe iV, což je první mladoboleslavský elektromobil.
Později v témže roce se pak nabídka ekologických vozidel rozšířila ještě o další kousky, a sice o plug-in Škodu Octavia RS iV a Škodu Octavia iV, a kompletně elektřinou poháněný model Škoda Enyaq iV. Ten je postaven na platformě MEB, což je v rámci škodováckých modelů premiéra.
Eko auta od škodovky jsou docela populární. Důkazem budiž již 100 000 vyrobených kousků disponujících buďto hybridním motorem či jeho čistě elektrickou alternativou. I proto bude v dohledné budoucnosti ekologických modelů přibývat. Ty však budou pravděpodobně vybaveny pouze elektrickým pohonem, nikoliv hybridem.
Čipová krize je velký problém
I když u nás i ve světě zájem o elektromobily roste, jejich poptávku se nedaří dostatečně uspokojit. Na vině je pochopitelně krize ve výrobě i distribuci čipů.
Dnes je v podstatě nemožné bez vhodných komponentů vyrábět další vozy s elektrickým pohonem, tudíž předpokládaná produkce 100 000 elektromobilů v tomto roce jistě naplněna nebude a je otázka, zdali se podaří tento plán splnit alespoň v roce následujícím. Vše se bude odvíjet podle toho, jestli krize zmizí, nebo se naopak prohloubí.
Plány do budoucna jsou smělé
Automobilka sice počítá i s horším scénářem, nicméně podle mnoha indicií by mělo být v příštím roce čipů již dostatečné množství, a tudíž se výroba již objednaných vozidel Enyaq iV bude moci rozjet na plno.
V blízké budoucnosti se navíc plánuje začít s produkcí Enyaqu Coupé iV obdařeného karosérií SUV-kupé. Navíc by měla škodovka do několika let začít chrlit i drobnější elektrické vozy pro méně náročné zákazníky.
Zkusil někdo ve Škoda-auto spočítat potřebný příkon při nabíjení s výkonem bezemisních elektráren na našem území?! Zkusil někdo ve Škoda-auto zjistit, kde a jakým výkonem je možné všechny auto-baterky nabíjet? Pořád se mi zdá daleko perspektivnější vodík než baterie. Budeme pak tahat proud z Číny, kde masově staví uhelné elektrárny, aby v Evropě splnili nařízení pošu.ků z EP a EK?!