siemoneit-racing-seat-leon-cupra-st-300-4drive-tuning- (2)

SEAT Leon Cupra aktuální generace je povedeným autem, které spojuje pohodlí s rychlostí. V aktuální generaci může mít až 300 koní, respektive 310 ve verzi Cupra R a pohon všech kol. A právě 300koňová čtyřkolka prošla úpravou Siemoneit Racing, kteří jí dali výkon vyšší než má třeba Audi RS 4 Avant!

Jako základ pro úpravu posloužil SEAT Leon ST Cupra 300 4Drive, který se s pohonem všech kol nabízí výhradně s karoserií kombi a převodovkou DSG. Z dvoulitrového čtyřválce TSI nabídne sériový výkon 221 kW/300 koní a točivý moment 380 Nm. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 4.9 sekundy a maximálně jede až 250 km/h. To ale pro černý kombík z přiložených fotek už dávno neplatí!

U německého tunera Siemoneit Racing totiž prošel velmi výraznou úpravou, která jeho výkon zvýšila velmi znatelně. Výsledek tohoto snažení je totiž působivých 521 koní a 620 Nm! Jen pro srovnání: nové Audi RS 4 Avant s dvěma turby přeplňovaným šestiválcem má 450 koní a 600 Nm, a třeba nedávno testovaný brutální osmiválcový Mercedes-AMG GLC 63 S kupé má koní “jen” 510 a točivý moment 700 Nm!

O úpravách toho mnoho nevíme, ale britský Top Gear zmiňuje, že je tu nové, větší turbodmychadlo, přepracované a objemnější je sání vzduchu, ale jsou tu také větší mezichladiče vzduchu. S tím samozřejmě musela přijít velká spousta dalších úprav motoru, spojek v převodovce DSG i samotného jejího softwaru.

Pro lepší ovladatelnost a bezpečnější jízdu jsou vpředu nové keramické brzdy z Audi RS 3 a nové kované disky kol “Vader” s rozměry 8×19 palců ET45 s pneumatikami Michelin Sport Pilot Cup 2 v rozměru 235/35 ZR19. 

Opomenout nesmíme ani nový výfuk, který bychom si tak rádi poslechli… Má totiž zvukové klapky, které dokáží měnit zvuk.

Jakkoliv vypadá tohle auto nenápadně, dokáže prohnat velkou spoustu mnohem sportovnějších aut. Vždyť s více než pěti stovkami koní pod kapotou teď prý dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 3.4 sekundy a jede až (elektronicky omezených) 280 km/h, ačkoliv teoreticky by to prý mohlo být až 305 km/h!

Špatnou zprávou ale podle německého magazínu eurotuner je, že tato verze je pouze showcar a nemá TÜV, tedy povolení k provozu na pozemních komunikacích. Abyste dostali registrační značky, museli byste si vybrat méně brutální úpravu a z konečného výkonu ubrat 70 koňských sil. I tak je ale 450 koní pořád vážně hodně, co říkáte?