Bolest zad je celosvětově nejčastější příčinou invalidity. Podle odborných odhadů se s ní někdy v životě setká až polovina všech obyvatel Evropy. Mimo jiné dokáže bolest zad pořádně znepříjemnit cestování autem.

Nový Ford Focus nabízí přední sedadla, která lze seřídit v osmnácti směrech, a zajistit si díky tomu maximální pohodlí. Svoje schválení jim udělila i organizace Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR, v překladu Kampaň za zdravá záda).

Focus je první model značky Ford, jenž obdržel schválení od nezávislé hodnotící komise AGR. Komisi tvoří odborníci z různých zdravotnických oborů. Aby sedadlo schválení získalo, musí se umět přizpůsobit přirozené pozici sezení člověka místo toho, aby člověk přizpůsoboval svoji pozici sedadlu.

„Řidič, sedící ve špatné poloze, se může hrbit, což zatěžuje spodní část zad. V případě Focusu bylo naším cílem vyvinout seřiditelné sedadlo v 18 směrech, ve kterém naleznou řidiči všech typů postav optimální pozici pro maximální komfort, zejména na dlouhých cestách,“ řekl Glen Goold, šéfkonstruktér programu Ford Focus.

Evropané řídí v průměru hodinu denně. Do toho se však nepočítá čas strávený v dopravních zácpách a hledáním parkovacího místa. Britský výzkum ukázal, že 75 procent řidičů má kvůli nevhodné poloze za volantem problémy se zády. Špatné sezení může vést rovněž k bolestem krku, únavě svalů a k omezení krevního oběhu.

Test Ford Focus ST-Line 1.5 EcoBoost 150 k (2019)

Inženýři Fordu přihlíželi při vývoji sedadel pro nový Focus i k požadavkům zákazníků, kteří si přáli lepší oporu stehen a bederní páteře. Součástí sedadel se schválením AGR je proto i elektronicky seřiditelná bederní opěrka, která se ovládá tlačítky na bočnici sedáku. Ford při vývoji prováděl zkoušky sedadel s muži i se ženami, kteří dohromady pokrývali velmi široké rozpětí tělesné výšky, hmotnosti i tvarů těla. Při testování životnosti došlo vedle 150 000 najetých kilometrů také na simulátor Robutt, který umí koncentrovat deset let typického používání sedadla do tří dnů intenzivního testování.

K vyššímu cestovnímu komfortu na palubě nového Focusu přispívá vedle sedadel rovněž systém detekce výmolů a prostornější interiér. Vzadu mají cestující k dispozici o pět centimetrů více prostoru před koleny a o šest centimetrů více místa pro hlavu.

„Ergonomické vlastnosti sedadel mají zásadní význam, zejména pro řidiče, kteří jezdí často. Jsme rádi, že se do boje proti bolestem zad přidal i Ford,“ řekl Detlef Detjen, ředitel Aktion Gesunder Rücken e.V.

agr-sedadla-Ford-Focus