Letošní ženevský autosalon bude až na pár výjimek, jako je třeba nová Alpina B7, ve znamení převážně elektromobility, hybridů a autonomního řízení. No, musíme si na to zvykat, plnotučných V8 bude stále ubývat. Vždyť i Mercedes-Benz už oznámil, že končí se svými legendárními dvanáctiválci. A to je prostě jen začátek konce.

Faktem je, že elektromobil nebo hybrid automaticky neznamená nudu a šeď. Jen se podívejte Ferrari LaFerrari, BMW i8 nebo Porsche 918 Spyder. Ovšem to je svět super aut, který je nám, běžným smrtelníkům možná trochu vzdálen. I přesto si ale můžeme vybrat z velmi dobrých hybridů a poslední dobou i čistokrevných elektromobilů. BMW i3 nebo Kia e-Niro patří mezi bez problému dostupná auta, která místně prakticky nezatíží životní prostředí. A na to se dnes hraje asi nejvíce.

První jízda s elektromobilem Kia e-Niro

Není se tak co divit, že si kus té současné vlny čisté mobility chce utrhnout i značka SEAT, která veze do Ženevy horkou novinku. Ovšem, není sama. I její dceřiná značka CUPRA se rozhodla ukázat, že ani hybridy nejsou úplně od věci, když zde představí koncept nového crossoveru Formentor. Ale zpět ke značce SEAT. Ta kromě jiného v Ženevě ukáže elektrickou studii s názvem el-Born, která bude postavena na platformě MEB. Tu má na svědomí Volkswagen a už se na ni ukázaly koncepty Škoda Vision E nebo Volkswagen I.D.

Právě poslednímu jmenovanému je novinka ze stáje SEAT podobná asi nejvíce a dá se očekávat, že mu bude podobná i technicky. I.D. ve své době slibovalo výkon 170 koní a dojezd asi 500 kilometrů. El-Born podle informací, které unikly na internet slibuje výkon 204 koní, dojezd 420 kilometrů a baterie o kapacitě 62 kWh. Pokud by tomu tak bylo, šlo by o vcelku rozumně nastavený elektromobil pro širší počet zákazníků. Ovšem zatím jde jen o koncept, který může ukazovat jen cestu elektromobility tak, jak si ji SEAT zvolil.

Pokud se ale dostane do výroby a automobilka nastaví dobře cenu, mohlo by jít o velmi zajímavý elektromobil, který by opravdu zákazníky mohl oslovit. A že by se do výroby mohl dostat prozrazuje i fakt, že SEAT konceptu do vínku nedal žádný děsivě futuristicky vyhlížející interiér, který měl právě třeba Volkswagen I.D. SEAT vsadil na klasické tvary, které známe i z jiných modelů značky a myslíme si, že udělal moc dobře. Víme, že jde jen o uniklé fotografie, ale interiér auta prostě vypadá velmi dobře.

Jak to ale s novinkou jménem el-Born nakonec bude ukáže až pondělí 4. března, kdy SEAT ohledně tohoto vozu prozradí více v rámci ženevské předpremiéry. A mimochodem, jak už je u SEATu zvykem, i jméno el-Born má něco společného přímo se Španělskem. Jde o architektonicky velmi zajímavou část samotné Barcelony, ve které mimo jiné najdete také Picassovo muzeum.