SEAT představuje na Ženevském autosalonu 2016 své první SUV. Nový model Ateca je jedinečnou kombinací osobitého designu, radosti z dynamické jízdy, městské všestrannosti a přesvědčivých užitných vlastností. Prvotřídní konektivita, inovativní asistenční systémy a velmi úsporné motory ilustrují technickou vyspělost modelu Ateca, který se tak řadí mezi nejinovativnější SUV ve svém segmentu. Ateca je skutečným ztělesněním hodnot značky SEAT také díky vynikající kvalitě, precizní výrobě a velmi atraktivnímu poměru cena/výkon. S modelem Ateca bude každý den i každý ujetý kilometr přinášet ještě intenzivnější zážitky.
Nový SEAT Ateca dostal název, v souladu s tradicí, podle jedné španělské obce a vystihuje autentický charakter značky. Nový model byl navržen a vyvinut 100% v Barceloně. „Zásadním úkolem pro tento vůz bude posunout značku o krok dál z hlediska image,“ říká Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, S.A. „Ateca vstoupí do segmentu, který v západní Evropě v posledních letech trvale roste.“
„Ateca ukazuje jasnou evoluci charakteristického designérského stylu značky SEAT a vyjadřuje také emoce a funkčnost,“ říká Dr. Matthias Rabe, člen představenstva zodpovědný za výzkum a vývoj. „Tento vůz nabízí vynikající terénní schopnosti a zaručuje výjimečné zážitky z jízdy s dokonalou trakcí ve všech podmínkách. Ateca přináší také inovativní techniku, například v oblastech osvětlení a konektivity.“
SEAT Ateca bude uveden na trh již před začátkem léta v Německu a Španělsku, a poté postupně i na dalších trzích, v České republice bude uveden v červenci. Bude k dispozici se zážehovými a vznětovými motory o výkonu 115 koní až 190 koní, ve verzích s pohonem předních nebo všech kol a s mechanickou převodovkou nebo s dvouspojkovou převodovkou DSG. Rozsáhlá nabídka technických prvků výbavy na přání sahá od předních světlometů LED, přes široké portfolio asistenčních systémů, včetně inovativního asistenta pro jízdu v dopravní koloně a nového asistenta pro stav nouze, až po soubor nejnovější generace informačních a zábavních systémů s 8“ dotykovými displeji a konektivitou Full Link. Tři výbavové linie nabízejí barvy a materiály nejvyšší kvality pro každý vkus.
Prodejní výsledky značky SEAT
SEAT v prvních dvou měsících letošního roku pokračoval v pozitivním vývoji prodejních výsledků v porovnání se stejným obdobím roku 2015. Meziroční nárůst globálního prodeje činil téměř 1 %. Luca de Meo také zdůraznil, že prodeje značky SEAT rostou již třetím rokem v řadě. SEAT v roce 2015 dodal zákazníkům více než 400 000 vozidel (400 037; +2,4 %) a tento výsledek odpovídá nárůstu o 25 % během uplynulých tří let od roku 2012. Zároveň to je nejlepší prodejní výsledek od roku 2007.
20. výročí modelu Alhambra
Nejprostornější a nejvšestrannější model v nabídce značky SEAT slaví své kulaté jubileum speciální edicí. První generace modelu SEAT Alhambra byla představena před 20 lety – a rychle se stala úspěšným modelem pro rodinný život, koníčky a volný čas, jakož i pro firmy a fleetové zákazníky. Nová speciální edice k 20. výročí modelu SEAT Alhambra kombinuje jedinečné stylistické prvky s rozsáhlým souborem technologií. Tato edice je na první pohled rozpoznatelná podle 17“ kol z lehké slitiny s leskle černou povrchovou úpravou, která dokonale ladí s xenonovými světlomety, tmavě tónovanými skly bočních a zadních oken a velkým panoramatickým skleněným posuvným střešním oknem. Interiér je definován osobitým čalouněním tmavou Alcantarou s prošíváním ve světlém odstínu „corn silk“. Cestující v první řadě modelu Alhambra 20th anniversary edition si užívají sportovních sedadel s masážní funkcí.