SEAT uvedl nové velké SUV, model Tarraco, na trh teprve před nedávnem. Mezi zákazníky s ním slaví úspěch a velmi dobře si vedl i při nárazových testech Euro NCAP, kde získal plný počet 5 hvězdiček. Zbývalo ještě zjistit, jak si povede při losím testu, během kterého se simuluje nečekaný výhybný manévr. Vyzkoušeli to španělští novináři, kteří z celého testování natočili také video.

Video je sice ve španělštině, ale nemusíte se bát, že byste snad nerozuměli tomu, co se během testu děje. Ve videu uvidíte, že si Tarraco během vyhýbacích manévrů vedlo moc dobře, až na jeden malý, ale celkem podstatný detail. Když posádka zkoušela úhybný manévr v 77 km/h, Tarraco s ním nemělo větší problém, nijak výrazně se nenaklánělo a šlo dobře za volantem. Problémem se nakonec ukázala jen horlivost elektronické kontroly stability. Ta totiž manévr vyhodnotila jako nebezpečí a auto sama zastavila.

Zní to jako maličkost, ale podobné úhybné manévry většinou děláme, když se před námi na silnici během jízdy objeví nějaký problém. A v takovou chvíli za námi jedou další řidiči, kteří nečekají, že zastavíme.

Novináři také zkoušeli jednotlivé jízdní režimy a nakonec zjistili, že mezi nimi během takového manévru není rozdíl. Snad jen v režimu Sport měli pocit, že auto hůř reaguje na pokyny volantu.

Test SEAT Tarraco 2,0 TDI 140 kW 4Drive DSG (2019)