koncept-SEAT-Tango-1

V roce 2001 působil značně futuristicky, nemusíme se bát říct, že předběhl dobu. Téměř všichni, kdo ho viděli, z něj byli nadšení, přesto se SEAT Tango nikdy nedostal do výroby.

Jaký byl jeho příběh?

SEAT Tango byl představen v roce 2001 na frankfurtském autosalonu a způsobil obrovský poprask. Nenavrhl ho nikdo jiný než italský designér Walter de Silva. Ten v SEATu, kam přišel z Alfy Romeo, pracoval od roku 1997 do roku 2002. Odtamtud odešel do Audi, kde zůstal dalších 5 let. Od roku 2007 pracuje na postu šéfdesignéra celého koncernu Volkswagen Group.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz EQT je elektrický koncept ze segmentu malých MPV. Ukazuje budoucnost nové Třídy T

Ve španělské automobilce SEAT po sobě zanechal významnou stopu. Jeho expresivní design ovlivnil vzhled mnohých aut včetně populárních modelů SEAT Cordoba i hatchbacku Ibiza. I s těmi má koncept Tango jisté věci společné.

koncept-SEAT-Tango-

Tango mělo i podvozkovou platformu Ibizy

Nízká silueta střechy a vyšší přední část jsou jasným odkazem na budoucí Ibizu třetí generace, stejně jako podvozková platforma. SEAT Tango měl mít zkrácený rozvor, přepracovanou zadní nápravu, pohon předních kol s výkonem 180 koní. Z 0 na 100 to měl zvládat za pouhých 7 sekund a maximální rychlost měla být až 235 km/h. Karoserie měla být vyrobena z kompozitního plastu a vážit jen 1150 kg.

Přečtěte si také:  Rychlý test plug-in hybridu SEAT Tarraco e-Hybrid (2021)

Jednoduše sportovní interiér

Sporťák tělem i duší je SEAT Tango také uvnitř. Jednoduchému interiéru vévodila sportovně tvarovaná sedadla, napevno spojená s rámem auta, takže řidič neměl mít možnost měnit optimální těžiště auta. Ideální pozice k řízení se přesto dala najít jednoduše, protože volant i pedály byly elektricky nastavitelné. Kufr zde nenajdete, suplují ho pouze dvě schránky za sedadly. Mlhovky jsou tvořeny LEDkami a koncová světla tvoří optická vlákna, jež jsou schopná přizpůsobit intenzitu svitu aktuálním podmínkám.

koncept-SEAT-Tango-3

Mluvilo se o něm léta

Po poprasku na frankfurtském autosalonu automobilka skutečně uvažovala, že tento model začne vyrábět. Mluvilo se o něm dlouhé roky, ovšem realitou se nikdy nestal. Jakmile se SEAT začlenil pod Audi, projekt se zamítl, protože by byl příliš velkou konkurencí pro model Audi TT.

Přidat komentář