V roce 2001 působil značně futuristicky, nemusíme se bát říct, že předběhl dobu. Téměř všichni, kdo ho viděli, z něj byli nadšení, přesto se SEAT Tango nikdy nedostal do výroby.
Jaký byl jeho příběh?
SEAT Tango byl představen v roce 2001 na frankfurtském autosalonu a způsobil obrovský poprask. Nenavrhl ho nikdo jiný než italský designér Walter de Silva. Ten v SEATu, kam přišel z Alfy Romeo, pracoval od roku 1997 do roku 2002. Odtamtud odešel do Audi, kde zůstal dalších 5 let. Od roku 2007 pracuje na postu šéfdesignéra celého koncernu Volkswagen Group.
Ve španělské automobilce SEAT po sobě zanechal významnou stopu. Jeho expresivní design ovlivnil vzhled mnohých aut včetně populárních modelů SEAT Cordoba i hatchbacku Ibiza. I s těmi má koncept Tango jisté věci společné.
Tango mělo i podvozkovou platformu Ibizy
Nízká silueta střechy a vyšší přední část jsou jasným odkazem na budoucí Ibizu třetí generace, stejně jako podvozková platforma. SEAT Tango měl mít zkrácený rozvor, přepracovanou zadní nápravu, pohon předních kol s výkonem 180 koní. Z 0 na 100 to měl zvládat za pouhých 7 sekund a maximální rychlost měla být až 235 km/h. Karoserie měla být vyrobena z kompozitního plastu a vážit jen 1150 kg.
Jednoduše sportovní interiér
Sporťák tělem i duší je SEAT Tango také uvnitř. Jednoduchému interiéru vévodila sportovně tvarovaná sedadla, napevno spojená s rámem auta, takže řidič neměl mít možnost měnit optimální těžiště auta. Ideální pozice k řízení se přesto dala najít jednoduše, protože volant i pedály byly elektricky nastavitelné. Kufr zde nenajdete, suplují ho pouze dvě schránky za sedadly. Mlhovky jsou tvořeny LEDkami a koncová světla tvoří optická vlákna, jež jsou schopná přizpůsobit intenzitu svitu aktuálním podmínkám.
Mluvilo se o něm léta
Po poprasku na frankfurtském autosalonu automobilka skutečně uvažovala, že tento model začne vyrábět. Mluvilo se o něm dlouhé roky, ovšem realitou se nikdy nestal. Jakmile se SEAT začlenil pod Audi, projekt se zamítl, protože by byl příliš velkou konkurencí pro model Audi TT.