S tím, jak se v posledních měsících mluví hlavně o expanzi značky CUPRA, byl sesterský SEAT tak trochu upozaděn. Ono se není co divit, nový model značka nepředstavila už hodně dlouho a těch pár faceliftů za řeč moc nestálo. SEAT má ale v rukou dva trumfy, konkrétně malé a městsky zaměřené modely Ibiza a Arona. Španělé totiž budou jednou z mála značek, která nehodlá své malé modely potopit. Naopak je chce udržet při životě co nejdéle, byť za cenu mírné elektrifikace.
Automobilky čeká od 1. ledna opět zpřísnění ohledně flotilových emisí, ale v plánu je také nová emisní norma Euro 7, kterou se sice Česko s podporou pár států stále snaží zmírnit, ale výsledek je velmi nejistý. To samozřejmě podle většiny výrobců malým autům se spalovacím motorem nenahrává. Jenomže SEAT si myslí něco zcela jiného.
Ibiza a Arona jsou v dnešní době pro značku klíčové, vždyť všechny další španělské modely, které drží krok s dobou (elektromobily, plug-in hybridy a přehlídka SUV), má dnes v nabídce jen CUPRA. To ale neznamená, že to SEAT zabalí. Podle šéfa obou značek Wayna Griffithse dostanou oba malé modely příští rok facelift a s ním přijdou i nové mild-hybridní pohonné jednotky, díky kterým budou moci oba modely zůstat v prodeji.
Zároveň se hodně mluví o tom, co se bude dít s modely Ateca a Leon. Zatímco Leon byl letos drobně osvěžen, osud Atecy je nejistý, především proto, že CUPRA zákazníkům servíruje jedno zbrusu nové SUV za druhý. Proto toto další – a navíc už mírně zastaralé – tedy nedává smysl.
Nutno také dodat, že to neznamená, že by SEAT dělal, že elektromobilita neexistuje. Byl by tak sám proti sobě, navíc víme, že se v budoucnu hodlá zaměřit na městskou, čistě elektrickou mobilitu. Wayne Griffiths ovšem zdůraznil, že na cestě za cílem nulových emisí nesmí značka zapomínat na flexibilitu a nutit zákazníky (jen) do elektromobility. Tím by byl SEAT sám proti sobě, protože evropské prodeje elektromobilů nijak závratně nerostou. A přestože je SEAT oproti značce CUPRA výrazně upozaděn, rozhodně to nehodlá zabalit.