2021-facelift-SEAT_Ibiza_FR- (2)

SEAT modernizuje model Ibiza svěžím vnějším vzhledem a revolučním interiérem ve spojení s novou úrovní konektivity a asistenčních systémů.

SEAT Ibiza je od svého prvního představení v roce 1984 klíčovým pilířem úspěchu značky a po 37 letech, pěti generacích a téměř 6 milionech prodaných vozů je nejúspěšnějším modelem, který kdy sjížděl z montážních linek výrobních závodů SEAT. Nová verze páté generace zachovává vítěznou mentalitu klíčového modelu v tomto segmentu evropského trhu.

„SEAT Ibiza je ikonou automobilového průmyslu a jedním z klíčových pilířů značky,“ řekl Wayne Griffiths, předseda představenstva společnosti SEAT a značky CUPRA. „Ibiza je připravena navázat na dosavadní úspěchy díky novým úpravám exteriéru a revoluci v interiéru modernizované páté generace společně s novou úrovní konektivity a bezpečnosti.“

Přečtěte si také:  Modernizovaná Škoda Kodiaq se představuje. Nechybí ani RS s benzinovým motorem

SEAT Ibiza je připraven stát se součástí cesty ke stále více digitalizovanému světu. Nová Ibiza nabízí v interiéru ještě více intuitivnosti, funkčnosti a kvality díky optimalizovanému designu ve spojení s vyšší úrovní konektivity a novými, elegantnějšími materiály.

Atmosféru v interiéru umocňuje vyspělá technologie osvětlení. K výrazné změně designového stylu a vytříbenému charakteru modelu Ibiza přispívá také nejmodernější displej pro informační a zábavní systémy.

Pod kapotou nového modelu SEAT Ibiza může být jedna z pěti nabízených variant pohonu s nejvyšším výkonem od 90 koní do 150 koní. Motory na benzin nebo stlačený zemní plyn se dodávají ve spojení s mechanickou či dvouspojkovou převodovkou DSG.

Řízení městského vozu SEAT Ibiza je ještě snadnější a příjemnější ve všech myslitelných situacích díky řadě nových asistenčních systémů.

SEAT Arona po faceliftu přiváží nové stupně výbavy, vylepšený design i vyšší bezpečnost

Výroba nového modelu SEAT Ibiza, navrženého, vyvinutého a vyráběného v Barceloně, bude v závodě SEAT v Martorellu zahájena ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Vnější design

SEAT Ibiza je proslulý svým ikonickým a mladistvým designem, který se vyznačuje dokonalými proporcemi. Vnější design modernizované verze obdržel drobné změny, které dále vylepšují nezaměnitelný charakter tohoto modelu, a to napříč všemi stupni výbavy (Reference, Style, Xcellence a FR).

Osvětlovací technologie je ústřední součástí vnějšího vzhledu každého vozidla a SEAT Ibiza nabízí nyní 100% LED technologii ve standardní výbavě – verzi Eco-LED může na přání nahradit Full LED. Nové světlomety poskytují lepší viditelnost při nižší spotřebě elektrické energie.

Přečtěte si také:  Porsche Macan přijíždí po modernizaci. Je výkonnější než dříve

SEAT Ibiza si z profilu zachovává krátké převisy karoserie s koly posunutými k rohům vozidla. Výsledkem je neuvěřitelná stabilita, která umocňuje dynamiku a sportovního ducha vozu. Estetický dojem siluety vylepšují tři nové designy kol z lehké slitiny. Nové varianty kol jsou k dispozici s průměrem ráfku 17 palců (2 designy) nebo 18 palců (1 design).

Dalším aspektem, který slouží k odlišení nové verze modelu SEAT Ibiza, patří označení modelu reliéfním rukopisným písmem. S touto drobnou změnou přebírá městský vůz designové motivy používané již u jiných modelů značky SEAT.

SEAT Ibiza Xcellence | Foto: SEAT

Příď i záď zdobí jako elegantní detail nové logo SEAT s povrchovou úpravou ve dvou odstínech chromu – přední část je matná, zatímco okraje jsou lesklé.

Uvedené sofistikované změny designu umocňuje nově nabízená paleta barev. Zákazníci mají na výběr devět barev karoserie včetně dvou nových laků: Sapphire modrá a Asphalt modrá.

Vnitřní design

Interiér modelu SEAT Ibiza reprezentuje designovou revoluci. Jeho dynamický charakter zvýrazňují nové materiály, technologie a osvětlovací systémy. Výsledkem je ještě vyšší úroveň pocitově vnímané kvality.

Nový plovoucí centrální displej informačního a zábavního systému je nepřehlédnutelnou dominantou nového interiéru. V porovnání s předchůdcem je displej v průměru o více než 20 % větší – standardní displej má nyní úhlopříčku 8,25“, u displeje dodávaného na přání je to 9,2“. Vyšší poloha displeje v interiéru – v úrovni zorného pole řidiče – zlepšuje ergonomii, a tím zvyšuje úroveň bezpečnosti i praktičnosti. S přehledným 10,25“ displejem panelu přístrojů Digital Cockpit je interiér nového modelu Ibiza zcela digitální.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz a SEAT hlásí skvělé prodeje. Dacia se trápí s velkým propadem. Dařilo se i hybridům

SEAT vylepšil zpracování i kvalitu v celém interiéru. Mezi dominanty patří zcela nová přístrojová deska s měkkým povrchem, na kterou navazuje nový, ergonomický multifunkční volant obšitý kůží Nappa (na přání pro stupeň výbavy Style, standardně pro stupně výbavy Xcellence a FR). Výsledkem je vyšší úroveň kultivovanosti. Také nové čalounění dodává vnitřnímu prostoru vyšší hodnotu.

Použití osvětlovací technologie propůjčuje interiéru modelu SEAT Ibiza nový charakter. Nově navržené výdechy ventilační soustavy na stranách řidiče a spolujezdce jsou ve verzích FR a Xcellence obklopeny světly LED. V závislosti na zvoleném stupni výbavy má světlo různé odstíny – Daring Red (FR), Burgundy (Xcellence) nebo Honey (Style a Reference). To znamená, že si zákazníci mohou vnitřní prostor ještě lépe přizpůsobit svým představám a požadavkům.

2021-facelift-SEAT_Ibiza_FR-a-SEAT_Arona
Faceliftované modely SEAT Ibiza FR a SEAT Arona Xperience | Foto: SEAT

Celkový objem zavazadlového prostoru je i nadále 355 litrů, a řadí se tak mezi největší ve své třídě. Přístup k zavazadlovému prostoru usnadňuje relativně nízký práh. SEAT tak znovu dokazuje, že dokáže dokonale spojit design s funkčností.

Konektivita

Život je stále více digitalizovaný a modernizovaný a SEAT Ibiza je připraven stát se jeho součástí. Proto nabízí kompletní konektivitu s funkcemi využitelnými uvnitř vozu (funkce a služby založené na připojení k internetu; Full Link s uživatelskými rozhraními Android Auto a CarPlay) i mimo vůz pomocí systému SEAT CONNECT.

Díky integraci systému Full Link s připojením mobilního telefonu budou mít zákazníci přístup ke svým digitálním životům bez ohledu na zařízení, které používají, ať je to Apple CarPlay, nebo Android Auto. Tím se zjednodušuje proces přístupu k telefonnímu seznamu, hudební sbírce nebo mapovým podkladům. Vše je snadno přístupné pomocí intuitivního, bezpečného ovládání na displeji informačního a zábavního systému nebo volantu, aniž by tím docházelo k odvracení pozornosti řidiče od dění na vozovce.

Přečtěte si také:  Silnice jako adaptace na padesát odstínů šedi. Barvy jsou totiž drahé

Informační a zábavní systém poskytuje ještě rozmanitější a příjemnější zážitky. Informace a zábava z internetu jsou dostupné po stisknutí tlačítka – nebo na hlasový povel. Jedná se například o informace o dopravě, parkovacích místech, čerpacích stanicích nebo internetové rádio a media online.

Hlasové ovládání s rozpoznáváním hovorového jazyka umožňuje bezpečné používání vyspělých technologií. Systém aktivuje prosté vyslovení hesla „Hola Hola“, podobně jako u domácích asistentů ze světa spotřební elektroniky, na které jsou již všichni zvyklí. Hlasové ovládání zajišťuje interakci uživatele s informačním a zábavním systémem, a to včetně povelů hovorovým jazykem, oprav předchozích povelů nebo odkazování na ně. Jedná se o rychlejší a snadnější způsob, jak vyhledat informace pro navigaci nebo hudbu.

Jak vypadá automobilový rozdíl 30 let? SEAT Ibiza nám to ukáže

Připojení a nabíjení přenosných zařízení je jednoduchost sama díky dvěma vstupům USB typu C v přední části interiéru.

Nový SEAT Ibiza je vybaven rovněž systémem SEAT CONNECT s integrovanou kartou eSIM. Díky tomu je dostupná služba eCall, která zajistí přímé přivolání záchranných služeb v případě nehody. Jedná se o další zvýšení úrovně bezpečnosti cestujících. Přivolání pomoci usnadní nejen manuálně či automaticky aktivované nouzové volání, ale také odeslání důležitých dat z vozidla záchranným službám, například údajů o poloze vozu, typu motoru, barvě karoserie nebo počtu cestujících.

Přečtěte si také:  Modernizovaný SsangYong Rexton startuje na českém trhu. Už v základu má čtyřkolku a stojí 900 tisíc

Integrovaná karta eSIM nabízí navíc možnost využívat služby SEAT prostřednictvím tlačítka „soukromé volání“. Tento asistent umožňuje řidiči kontaktovat služby SEAT v jeho vlastním jazyce bez ohledu na zemi, kde právě řídí. SEAT CONNECT je nabízen bezplatně po dobu jednoho roku nezávisle na zákazníkem zvolené verzi nebo stupni výbavy.

Součástí nabídky je také aplikace SEAT CONNECT App, která zpřístupňuje nový svět možností prostřednictvím služeb s dálkovým přístupem. Aplikaci si uživatel stáhne do svého chytrého zařízení, z něhož pak může na dálku ovládat řadu funkcí. Zážitky z cestování se tak rozšiřují i na dobu, kdy je uživatel mimo svůj vůz.

Uživatelé mají přístup k datům vozidla i na dálku, například k provozním údajům o jízdách, poloze zaparkovaného vozu nebo stavu vozidla včetně dveří a osvětlení. Kromě toho si mohou nastavit upozornění, která majitele vozu informují o příliš rychlé jízdě řidiče, jemuž vůz zapůjčili, nebo o překročení hranice vymezené zóny. Majitelé mohou dostávat také alarmy při pokusech o vloupání do vozidla a o jeho odcizení, odemknout či zamknout na dálku dveře nebo podobným způsobem aktivovat houkačku a výstražná světla pro snadnější nalezení vozu.

Bezpečnost a komfort

Nový SEAT Ibiza je vybaven řadou nových asistenčních systémů, díky nimž nabízí ještě vyšší úroveň bezpečnosti než dosud.

Modernizovaný model navazuje na širokou škálu již používaných systémů, mezi něž patří například adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), Front Assist nebo rozpoznávání únavy řidiče, a přidává k ní nejvyspělejší asistenční funkce.

Přečtěte si také:  Ford Fiesta přijíždí po modernizaci. Dostala mild-hybridy, LED-Matrix světlomety a nechybí ani ST

Travel Assist umožňuje částečně automatizovanou jízdu v celém rozsahu provozních rychlostí. Ibiza tak mění rychlost jízdy podle okolních vozidel, od nichž udržuje bezpečný odstup. Lane Assist řídí vozidlo tak, aby jelo uprostřed jízdního pruhu, zatímco rozpoznávání dopravních značek informuje řidiče o aktuálně platném omezení rychlosti jízdy na příslušném úseku silnice. SEAT Ibiza je díky tomu ještě bezpečnějším vozem.

To však není všechno. Nová verze modelu nabízí také výhody asistenta pro změnu jízdního pruhu (Side Assist), který usnadňuje změnu jízdního pruhu. Radarové senzory vpředu a vzadu sledují prostor ve slepém úhlu řidiče do vzdálenosti až 70 metrů a upozorňují řidiče na vozidla v bezprostřední blízkosti, která by při zamýšlené změně jízdního pruhu mohla ohrozit bezpečnost.

SEAT Ibiza FR | Foto: SEAT

Na seznam vyspělých technologií ve výbavě modelu SEAT Ibiza byl nově zařazen rovněž asistent pro dálková světla. Systém při jízdě za tmy detekuje vozidla před modelem Ibiza a v případě nutnosti přepíná mezi dálkovými a tlumenými světly.

Pohonné jednotky

Hlavní roli v nabídce pohonu pro modernizovanou modelovou řadu SEAT Ibiza hrají motory na benzin a stlačený zemní plyn (CNG), které poskytují hospodárnost a dynamiku.

Nový SEAT Ibiza může mít pod kapotou jeden z pěti nabízených pohonů. Čtyři zážehové jednotky na benzin s nejvyšším výkonem od 70 kW/95 koní do 110 kW/150 koní doplňuje motor na CNG s nejvyšším výkonem 66 kW/90 koní. Zákazníci mají na výběr varianty s mechanickou převodovkou nebo s dvouspojkovou převodovkou DSG.

Všechny nabízené motory na benzin jsou vybaveny technologií přímého vstřikování benzinu. Kromě tří verzí pohonu s jednotkami 1.0 TSI je k dispozici také větší motor 1.5 TSI.

Jednotka 1.0 TSI 70 kW/95 koní, dodávaná ve spojení s pětistupňovou mechanickou převodovkou, poskytuje maximální točivý moment 175 Nm. Poslední tříválec je vyladěný na 81 kW/110 k a 200 Nm a může být kombinován buď s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Přečtěte si také:  Facelift Škody Kodiaq se ukazuje na designových skicách. Odhaluje, na co se můžeme už za dva týdny těšit

Největším motorem pro modelovou řadu Ibiza je čtyřválec 1.5 TSI. Díky nejvyššímu výkonu a točivému momentu 110 kW/150 k a 250 Nm nabízí vynikající provozní vlastnosti a jízdní dynamiku ve spojení s mimořádnou hospodárností.

Nový SEAT Ibiza se kromě motorů na benzin dodává také ve verzi na CNG. Jednotka 1.0 TGI 66 kW/90 koní ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou poskytuje maximální točivý moment 160 Nm.

Verze na CNG snižuje emise CO2 o cca 25 % v porovnání s ekvivalentním motorem na benzin. Technologie TGI nabízí kromě ekologických přínosů a daňového zvýhodnění také výjimečně nízké náklady na kilometr, které jsou až o 50 % nižší než u ekvivalentního modelu na benzin a o 30 % výhodnější než u vozu na naftu.

SEAT rovněž podporuje vývoj a nabídku biometanu z obnovitelných zdrojů, který umožňuje provoz vozidla s neutrální bilancí emisí CO2. Velmi kvalitní biometan se vyrábí z organického odpadu a může se buď přidávat do konvenčního zemního plynu, nebo používat v čisté podobě jako jeho náhrada. Biometan kombinuje ekologickou mobilitu s cirkulární ekonomikou. Motor s tímto druhem paliva snižuje emise CO2 po celou dobu provozu.

Přidat komentář