SEAT Driving Experience 2014 – fotogalerie

Autor: Jan Karlík - 8. 9. 2014


Okruhové dny českého zastoupení španělské automobilky SEAT jsou již tradiční akcí, na které jsme ani letos nemohli chybět. Pokud jste zrovna měli jiné plány a neměli možnost při krásném víkendovém počasí nasávat vůni spálených pneumatik a utrápených brzd a spojek, podívejte se alespoň na naší fotogalerii.

Místo konání bylo již tradičně stanoveno na autodrom Sosnová, na jehož půdě se nachází především závodní okruh, ale také prostory, kde probíhal bohatý doprovodný program. Po příjezdu na místo a registraci byl prostor pro demonstrování toho, jak dobře znáte a ovládáte vlastní vůz. Okruh byl otevřený a možnosti ježdění takřka neomezené. Zaplněnost okruhu byla tedy jen a pouze otázkou odvahy účastníků. Několik nadšenců začalo kroužit po místní technické trati, u ostatních však převládal přirozený respekt a tuto část programu strávili prohlídkou vystavených vozů. A že bylo na co koukat.

Asi největší pozornost poutal křiklavě zelený SEAT Leon s paketem originálního příslušenství. Podobnou mírou atraktivity disponoval také Leon ST v úpravě  táta a syn“, jehož kufr byl plný nářadí, které by se mohlo hodit při RC závodech. Mohli jste se také nechat inspirovat nabídkou originálního příslušenství pro vozy SEAT a nebo navštívit stánek cyklo značky Specialized a kola hned i vyzkoušet.

No, a nakonec to nejlepší, tedy flotila zhruba patnácti vozů, které zde nebyly jenom na okrasu, ale především na ježdění.  Nabídka byla velice rozmanitá, takže na začátku řady se  na vás lehce mračil model Mii, k vidění byla i rodinná Alhambra a zbytek byl doplněn Leony ve všech možných konfiguracích. Složení účastníků odpovídalo nabídce vozů, takže jste mohli potkat tatínka, jak nese dvě autosedačky a zkouší, kam se ještě vejdou a na druhé straně škály hlouček lidí, do které jsme patřili i my, jak se potutelně usmívá na červeno-bílou kombinaci aut, která při rychlejším a nepozorném procházení řady takřka zapadla mezi sousední varianty FR. Jenže zde se jednalo o manuálním verzi Leonu Cupra, kterou doplňovala červená sestřička s automatem DSG.

Dalším bodem programu byla jízda právě v těchto vozech, v běžném provozu na okreskách v blízkém okolí okruhu. Na výběr byly všechny dostupné motorizace modelu Leon, včetně verze TGI s pohonem na CNG a také model s pohonem všech čtyř kol 4Drive. Do programu byly také zařazeny teoretické části, ta první se týkala novinek a technologií, které SEAT nabízí a ta druhá měla charakter kurzů bezpečné jízdy, kde byly vysvětleny základní pojmy, problémy a jejich řešení.

Přečtěte si také:  CUPRA Formentor VZ5 poprvé na českých silnicích. V klidu, ale i v tempu

Hřebem programu byla pak jízda ve zmíněnéch červeno-bílém duu. Zde byly dvě možnosti a ti šťastnější stihli obě, první variantou byla jízda na okruhu z pozice řidiče. Tou druhou, těžko říci, jestli adrenalinovější verzí, byla jízda na místě spolujezdce, nicméně o řízení se zde staral závodní jezdec Petr Fulín, nebo jezdec autodromu Sosnová, Miroslav Klásek. Zážitek to byl veliký!

Na okruhu jsme vyzkoušeli několik variant SEATu Leon a i naprosto sériové verze FR se s okruhem, jehož asfalt k obutí není vůbec šetrný (jak můžete vidět ve fotogalerii), praly celkem statečně. Zajímavou zkušeností byla jízda v Leonu ST 2.0 TDI doplněným o pohon 4Drive. Agregát se zpřevodováním, které se na tento okruh vůbec nehodí, poměrně příjemně zachraňoval pohon všechy čtyř kol, jehož práce byla v zatáčkách opravdu znát. No, a samozřejmě Cupra, již po redakčním testu v nás zanechala perfektní dojem a ani zde nezklamala. Doufáme, že se nejednalo o poslední jízdní zkušenost s tímto hothatchem.

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít na začátek