Předseda představenstva společnosti SEAT, Luca de Meo, prohlásil během zahájení 6. kongresu GASNAM v Madridu, že „využívání zemního plynu pro automobilovou dopravu má velký obchodní potenciál jak pro automobilový průmysl, tak i pro samotné plynárenství“.
SEAT zaujal v rámci strategie koncernu Volkswagen postavení referenční značky v oblasti pohonu na stlačený zemní plyn CNG (Compressed Natural Gas). Předseda představenstva společnosti SEAT oznámil, že Technické centrum SEAT, které zaměstnává více než 1000 inženýrů, bude vyvíjet techniku pohonu na CNG pro celý koncern Volkswagen. „Chceme, aby to byla technika ‚made in Spain‘, chceme být průkopníci a jsme si jisti, že toho dosáhneme.“
De Meo definoval tento zdroj energie jako „trvale udržitelnou, ziskovou alternativu tradičních paliv a elektricky poháněných vozidel“. Zdůraznil také, že zákazníci požadují u elektromobilů delší dojezd, možnost nabíjení v práci nebo doma a krátké doby nabíjení. „Stručně řečeno chtějí proces, který je snadný a ekonomicky výhodný.“
„Výhodou techniky CNG je skutečnost, že již existuje“, což znamená, že „nejsou zapotřebí žádné velké investice a lze ji v širokém měřítku nabízet zákazníkům“, řekl de Meo. Mezi její hlavní výhody patří rychlé a čisté doplňování paliva i cena vozidel, která je srovnatelná s automobily na benzin nebo naftu. Z toho důvodu „není CNG pouhou překlenovací technikou, ale skutečnou dlouhodobou alternativou“.
Luca de Meo ve svém proslovu před nejvyššími představiteli plynárenského průmyslu zdůraznil, že tato vozidla mají dvě výhody s předponou EKO, a to EKOlogičnost a EKOnomickou výhodnost, protože na Zemi je dostatek zásob zemního plynu na stovky let.
Naznačil také, že kdyby byl ve Španělsku registrován jeden milion lehkých vozidel na CNG, nebylo by vypouštěno do atmosféry 1,2 tuny CO2 za rok, což je ekvivalent lesa vysázeného na ploše Madridu. „Kromě toho by každý řidič ušetřil 700
až 1000 eur ročně.“
„Tyto osobní automobily, lehké užitkové vozy i nákladní vozidla nevyžadují žádný další technický vývoj, jsou spolehlivá, bezpečná, nákladově mimořádně konkurenceschopná, komfortní a velmi praktická. Mají delší dojezd než jiné alternativy a jejich používání je vhodnější v porovnání s ostatními technologiemi, ať se jedná o jízdu po městě nebo pravidelné dojíždění na střední či dlouhé vzdálenosti,“ zdůraznil de Meo.
Luca de Meo se také zmínil o dalších výhodách. Pro vozidla na CNG například neplatí omezení dopravy v obdobích nadměrného znečištění ovzduší. Doplnění paliva je rychlé a trvá přibližně tři minuty. Zemní plyn jako palivo je navíc ekonomicky velmi výhodný, protože přináší úspory ve výši 55 % v porovnání s benzinem a 30 % v porovnání s naftou.
Co se týče vzájemné spolupráce na vývoji této techniky, předseda představenstva společnosti SEAT také zdůraznil, že budoucnost CNG zahrnuje „spolupráci konkurentů, institucí a dalších společností na vytvoření ekosystému, aby mohlo být CNG alternativou elektrifikace“.
SEAT: etalon v oblasti CNG
SEAT se zaměřil na CNG představením modelů Mii, Leon a Ibiza s cílem „stát se etalonem mezi značkami v oblasti vozidel na zemní plyn, bioplyn a budoucí syntetická paliva“. SEAT má v Evropě i v rámci koncernu Volkswagen nejširší portfolio modelů na CNG. Na konci roku 2018 představí SEAT upravenou verzi modelu Arona jako jediné SUV na světě s pohonem na CNG.
V dosavadním průběhu letošního roku vzrostl počet registrovaných vozidel s pohonem na stlačený zemní plyn desetinásobně a do roku 2030 se očekává, že jen po španělských silnicích bude jezdit jeden milion vozidel s pohonem na zemní plyn.