Po sedmi zastávkách v Evropě se peloton závodů FIA WTCC přesunul přes Atlantik na okruh Rio Hondo v Argentině. José-María López, vedoucí muž průběžného pořadí mistrovství světa, je tak vítán davy příznivců jako hrdina. S jeho popularitou se může směle měřit i Sébastien Loeb, který vyhrál osmkrát Rally Argentina! Yvan Muller, jenž zde triumfoval loni, ví, že potřebuje najet nějaké body na Pechita Lópeze v jejich vzájemném duelu o titul mistra světa.
Pro Citroën Racing, jeho jezdce a celý FIA WTCC, je klání na Autódromo Termas de Río Hondo speciální. Abychom porozuměli proč, je třeba se vrátit o rok zpět. Tehdy se mistrovství světa WTCC objevilo právě v Argentině vůbec poprvé. Závody cestovních vozů jsou ale v této obrovské zemi velmi populárním sportem, v níž mají hned tři profesionální série: Super TC2000, Turismo Carretera a TOP Race. A premiéra WTCC tak byla významnou událostí.
José-María López, považovaný za ikonu motoristického sportu, se tehdy zúčastnil jednorázově. I když neměl konkurenceschopné auto, dokázal závodník z Córdoby po impozantním výkonu vyhrát závod 2. O něco dříve Yvan Muller udělal krok k jeho čtvrtému titulu mistra světa vítězstvím v prvním argentinském závodě.
Pechitovy výkony tak padly do oka Yvesovi Mattonovi. O několik týdnů později už byl argentinský pilot na testovacích jízdách v Citroënu C-Elysée v naprostém utajení. Jeho entuziasmus, rychlost přizpůsobení se a technické dovednosti přesvědčily Citroën tým k tomu, že ho obsadil do třetího vozu pro sezonu 2014.
Necelý rok od začátku této pohádky se pilot vozu s číslem 37 vrací na Termas de Río Hondo v pozici vedoucího jezdce šampionátu, na kterou usedl hned při první kvalifikaci sezony v dubnu v Marrákeši. S pěti vítězstvími na kontě se José-María López může reálně dívat směrem k titulu mistra světa jako první Argentinec od dob slavného Juana Manuela Fangia a jeho pátého a posledního primátu v roce 1957.
Konec přestávky…
K této symbolice také přispívá to, že se jedná o premiéru po šestitýdenní pauze. Tým ji využil na důkladný servis ještě před tím, než nastalo naloďování aut a materiálu v Antverpách. Náklad dorazil bezpečně přes Atlantik do Buenos Aires, aby absolvoval 1200 km dlouhou cestu do provincie Santiago del Estero.
Na dalších sedm závodních setkání, která budou napěchovaná do 11 týdnů, se piloti Citroën Racing připravovali individuálně. Sébastien Loeb stihl Goodwood Festival Speed a Le Mans Classic, ale také si dopřál dovolenou s rodinou ve Středomoří. Yvan Muller, který se nerad vzdaluje od závodní dráhy, letos udělal výjimku a pracoval na své fyzičce. Tu nabíral hlavně přes cyklistiku včetně výstupu na Mont-Ventoux. Pechito López byl zase prvním, kdo zamířil do své milované Argentiny…
Odpočinutí a odhodlaní svést nové souboje, s tím vstupují tři piloti Citroën Racing do druhého poločasu sezony. López vede celkově o 39 bodů před Mullerem a o 65 před Loebem. Do konce sezony je ve hře ještě 275 bodů a piloti Citroënu udělají vše, aby na ně dosáhli.
José-María López: „Když jsem závodil jen v Argentině, byl jsem schopný absolvovat kolem 44 podniků za sezonu. A tak už se nemohu dočkat, až zase usednu do mého C-Elysée. Na rozdíl od většiny evropských okruhů znám Termas velmi dobře a vždy se mi tu dařilo. Myslím, že budeme bojovat opět my tři mezi sebou s Yvanem a Sébem. Určitě to bude tvrdý boj jako v každém závodě této sezony.“
Yvan Muller: „Autódromo Termas de Río Hondo je zajímavý okruh pro pilotování. Je rychlý a je tam i několik míst umožňující předjíždění. Musím pokračovat v dobrých výkonech jako například ve Spa-Francorchamps, abych stáhl náskok Pechita. Říká se, že tam, kde je touha, je i cesta. To platí i o zbytku šampionátu, ale času už moc nebude.“
Sébastien Loeb: „Přijet do Argentiny je vždycky skvělé. Přivítání, které nás tu vždycky čeká, je neuvěřitelné. Je fantastické vidět, kolik lidí je zapálených pro motorsport. Mám nádherné vzpomínky na osm vítězství v argentinské rally a doufám, že bych mohl připojit i nějaké ve WTCC. Potřebuji se ještě zlepšit zvláště v začátcích závodů, kde se musím udržet v balíku jezdců.“
PROGRAM
S WTCC a osmi závody Turismo Nacional bude argentinské klání ryze o cestovních vozech. Piloti mistrovství světa se na dráhu dostanou v pátek v poledne a dvakrát v sobotu (8.45 a 11 hod.), kdy je čekají tréninky. Kvalifikace je na pořadu v sobotu v 15 hodin. Samotné závody startují v neděli v 14.15 a 15.25 hod.