Máme radost, že vám mezi prvními můžeme přinést dojmy z řízení horké novinky, Subaru XV. Za jejím volantem jsme strávili cca 80 kilometrů zejména na okreskách. Pod kapotou jsme měli osvědčený dvoulitrový benzínový boxer o výkonu 110 kW/150 koní, v kokpitu manuální řazení se šesti stupni a bohatou výbavu (nejvyšší Exclusive), která zahrnuje: navigaci s BT handsfree a couvací kamerou, xenonové světlomety, bezklíčkový vstup i start, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektrické střešní okno, dešťový senzor, Stop-Start systém, asistent rozjezdu do kopce, ESP+ABS a mnoho dalšího.
Při pohledu na auto je poznat příbuznost s Imprezou, na jejíchž základech stojí. XV je ale jiné. Má jiné tvary světlometů i celé karoserie, je o několik centimetrů vyšší (světlá výška 220 mm) a hlavně, je oplastované. Subaru XV tedy jasně říká, nepatřím JEN na silnice, ale zvládnu to i v terénu. Tam jsme s ním však nejezdili. Protáhli jsme ho po klikatých silničkách v okolí Karlštejna. Velice mile nás překvapilo jak je auto hravé. Pohyby volantem následuje s ochotou a nečekanou lehkostí. Ačkoliv je karoserie celkem vysoká a v zatáčkách se dost naklání, pocit nejistoty či nebezpečí mít nebudete. Tedy pokud nepůjdete za jeho hranu. Tu jsme my nehledali. Podvozek není ani tvrdý ani přehnaně měkký, ale jeho nastavení bych, vzhledem k pohodlí a jízdním vlastnostem, hodnotil jako ve škole: 1*! Brzdy, na všech kolech kotoučové, se dají dobře dávkovat a můžete se na ně spolehnout za každých okolností.
Rád bych vám řekl, jak dobrý je také motor, ale protože mělo auto najeto pouze 350 kilometrů, plynový pedál jsem spíše lechtal. I tak se zdálo, že s tímto motorem auto nebude žádný lenoch, a že vám svižné a zábavné popojíždění zaručit může :) Do uší vám při tom bude posílat typický zvuk boxeru a vy si ho budete zcela jistě také náležitě užívat. No, a pokud ne, pustíte si rádio.
To je spojeno s novou navigací, která KONEČNĚ umí česky. Celý multimediální systém má zcela novou grafiku a inženýři ji naučili ještě spoustu dalších nových věcí – může si pamatovat cestu, kterou jste jeli, prozradí vám dopravní informace, umí zobrazit navigaci i rádio na děleném displeji a mnoho dalšího, třeba i zobrazení obrazu couvací kamery.
Oficiální ceny ještě stanoveny nebyly, takže vám neřekneme, kolik naše auto stálo, ale jistě vám řekneme, že vás tohle auto bude bavit a budete si jízdu užívat! Nám se z něj nechtělo ven! Na větší test si budeme muset pár měsíců počkat…
Za zapůjčení vozidla bychom rádi poděkovali společnosti Emil Frey ČR (www.emilfrey.cz).
[nggallery id=406]