Dálnice D1 byla před časem označena za největší díru v Česku a tak se není co divit, že se ji ŘSD (Ředitelství silnic a dálnic) a Ministerstvo dopravy snaží už nějaký ten pátek opravit. Jenomže opravy se stále protahují a řidiči tak už několik let musí počítat s tím, že se po dálnici D1 pohybují těžké stroje, dělníci a že se na dálnici, v místech, kde oprava probíhá, tvoří dlouhé kolony. Někdy je důvodem jen hustý provoz, jindy ale dopravní nehoda. Ta, pokud se stane přímo ve zúžení, vytvoří špunt, který následně přispěje ke kolapsu dopravy. Většina nehod, které se v opravovaných úsecích stanou, je pak dílem nepozornosti.
Proto se ŘSD rozhodlo, že připomene, na co je hlavně potřeba během jízdy zúženým úsekem dávat pozor. V prvé řadě je naprosto nezbytné dodržovat sníženou rychlost. Ostatně, na některých úsecích je hlídají radary, které nekompromisně rozdávají pokuty. Důvodů pro to je hned několik. Je potřeba si uvědomit, že se v rekonstruovaných místech pohybují dělníci a to i v těsné blízkosti projíždějících aut. Stačí jen malá chyba na jedné nebo druhé straně a k pořádnému průšvihu není daleko. Dalším důvodem je fakt, že jízdní pruhy jsou v opravovaných místech dálnice o něco užší než standardně. Vysoká rychlost společně s úzkým jízdním pruhem a ještě hustým provozem je koktejl, který nikdy nebude mít dobrý konec.
Další věcí, na kterou je nezbytné dávat při jízdě opravovaným úsekem pozor, je upravené dopravní značení a hlavně ostatní řidiči. Je to snadné, co se ostatních týče, počítejte prostě s čímkoliv. Řidiči mohou ve zúžení náhle vybočit, nemusí odhadnout šířku svého auta nebo se mohou leknout svodidel, která jsou blíže než standardně. Zároveň je naprosto nezbytné dobře sledovat nové dopravní značení, především to, které říká, jak široký vůz smí do levého zúženého pruhu, tak také to, které vás do zúžení navede.
V každém zúžení vždy jeďte opatrněji než jinde. Dávejte dobrý pozor na to, co dělají ostatní, dbejte případných pokynů silničářů nebo policie. A hlavně zachovejte klid.