Řidiči jedoucí po dálnici D1 v Ostravě narazí na dopravní omezení na zhruba dvoukilometrovém úseku, ten je neblaze proslulý zvlněným povrchem a dlouhou dobu bránil komfortnímu projetí dálnice. Oprava probíhá v rámci reklamace a náklady jdou na účet stavební firmy, ta se s ŘSD dohodla po komplikovaném soudním sporu.
“Likvidujeme následky nedodržené technologie při výstavbě, které se projevovaly nerovnostmi. Víte, že jsme tady o tom vedli my, jako správce komunikace za stát, mnoho soudních sporů a že ty soudní spory se vlekly. My jsme nemohli bohužel tu dálnici opravit tak, aby byla komfortní, dostatečně bezpečná a hlavně, aby nedělala České republice a celému silničnímu hospodářství v ČR ostudu. V tuto chvíli se nám na těchto zhruba dvou kilometrech daří tu ostudu odstranit,” vysvětluje Jan Rýdl, mluvčí ŘSD.
Jiří Hlavatý, ředitel úseku kontroly kvality staveb ŘSD ČR doplnil: “Po dlouhém vyjednávání s Eurovií a po rozhodnutí obvodního soudu pro Prahu 1 byla vytvořena dohoda, na které jsem se dohodli, že Eurovia kompletně vymění tu obrusnou vrstvu tady v tomto úseku těch jízdních pruhů tak, aby došlo k odstranění těch poruch, trhlin a nerovností. My jsme stáli za svým, že chceme, aby to bylo trvalé, na dlouhou dobu provozu opravené. Proto se nechala vyměnit celá obrusná vrstva.“
Oprava zatím pokračuje podle harmonogramu. Práce běží i o víkendu a budou pokračovat i během státního svátku 28. října. Na místě dejte pozor, ve špičkách mohou vznikat také kolony, především na sjezdech a nájezdech.
“Pokud jde o to omezení tady kolem 360. kilometru, tak to bude trvat do konce října maximálně. Samozřejmě pracujeme na povrchu a rozhoduje počasí. Kdyby moc a moc pršelo, tak se budeme protahovat. Povrch měl původní věk 15 let, v tuto chvíli to, co vyměňujeme, předpokládáme, že bude mít minimálně desetiletou budoucnost před sebou komfortní a bezpečné jízdy,“ uzavírá Jan Rýdl.