Rozhodnuto, tahače v Turecku nepojedou, start sezóny bude v Misanu

Autor: Tisková zpráva - 3. 4. 2014


A je to definitivní: první závod sezóny se v Istanbulu nepojede. Takřka měsíc před startem závodní sezóny 2014 přišla oficiální konečná zpráva, že turecká část evropského šampionátu závodních tahačů byla zrušena. Stalo se tak to, čeho se všichni od začátku obávali. Organizátoři doplatili na neschopnost se domluvit, důvodem zrušení závodu je nízký zájem týmů v Istanbulu startovat.
„Bohužel ze stran pořadatelů letos vázla veškerá komunikace a snaha nabídnout týmům jakoukoli podporu. Rozpočet na závod v Turecku je pro všechny několikanásobně větší než na jiné závody, ale spolupráce s organizátorem žádná. Tamější zájem diváků také nebyl nijak zajímavý. Jsem proto moc rád, že se nám společně podařilo dosáhnout tohoto výsledku. Začínat sezónu s šesti auty na startu by byla škoda,“ podotkl manažer Buggyry Jan Kalivoda.

V Istanbulu tahače startovaly historicky poprvé před dvěma lety. Po roční pauze tak organizátorům z Istanbul Parku bylo opět svěřeno pořádání úvodního podniku Mistrovství Evropy tahačů. Zatímco v roce 2012 organizátoři s týmy úzce spolupracovali a zajistili přijatelné podmínky pro přepravu techniky trajektem do Istanbulu z italského Terstu, letos byla situace zcela odlišná. Žádná komunikace, žádná nabídka, žádné ulehčení. Náklady na logistiku by se oproti tehdejším zvýšily na dvojnásobek, což se nikomu nelíbilo. Týmy se tak ve spolupráci s TRO rozhodly využít svého práva vytáhnout „žolíka“ a prakticky závod bojkotovat. Tlak pořadatelé neustáli a závod dobrovolně „odpískali“. Truckracing tím ukázal svoji sílu, nikdo se nezalekl případných odvetných kroků ze stran pořadatelů. „Závody tahačů jsou statisticky druhou nejsledovanější motoristickou okruhovou disciplínou, takže o zájemce na pořádání závodů není nouze. Je samozřejmě škoda, že neschopnost organizátorů v Istanbulu sebrala příležitost pořadatelům třeba z Hungaroringu, který je pro týmy nepochybě mnohem přijatelnější variantou,“ řekl Kalivoda.

Zrušená zastávka šampionátu v Istanbulu ani pilotům Buggyry vrásky nedělá. „V Turecku se jelo jen jednou a nedá se říct, že mi tamní okruh přirostl k srdci. Diváci žádní a navíc se mi tam nijak zvlášť nedařilo. Okruhy osobně dělím i podle toho, zda se daří nebo ne, a když Istanbul porovnám třeba s ruským Smolenskem, který je také logisticky náročný, tak pořád se raději vrátím do Ruska než do Turecka, kde mi to zrovna neletělo. Jestli by to letos bylo jiné ale nezjistíme,“ sdělil pilot Buggyry David Vršecký a podobného názoru je i kolega Adam Lacko. „Turecký okruh je sice pěkný, vždyť tam jela i Formule 1, ale divácká kulisa byla doslova nulová. Bylo tam více pozvaných novinářů než hostů a to bych ještě pochyboval, zda to opravdu byli novináři,“ vzpomněl Adam.

Stejně jako v loňském roce tak šampionát odstartuje v italském Misanu (25.5.). Letošní kalendář ME ale bude tvořit jen devět závodů. „Mám-li si vybrat, zda raději deset závodů s Istanbulem nebo devět bez, tak jsem jednoznačně pro druhou variantu. Nejvíc bych ale bral deset takových zastávek, na které přijdou diváci – jako je Misano nebo Nürburgring. Přivítal bych Maďarsko, protože to by byl závod, který by měl smysl, jelikož je dobře dostupný prakticky pro všechny,“ svěřil se David Vršecký.

Tím, že se start sezóny o tři týdny posouvá, zbývá o to více času na přípravu techniky a závodních speciálů. Intenzívní ostrý testovací program Buggyra zahájila v pondělí na domácím autodromu v Mostě. Jelikož tým nově disponuje dvojicí nejlepších českých truckracingových pilotů Vršecký/Lacko, slibuje si technický ředitel týmu Robin Dolejš ještě výraznější progres. „Pět let jsem snil o tom, že mám dva zcela rovnocenné jezdce. Teď se můj sen splnil. Každý z nich má navíc úplně odlišný pohled, takže jsem získal naprosto dokonalou kombinaci pilotů, díky které můžeme naši techniku posunout výrazněji dopředu. Teď bude následovat spousta práce a dalšího testování,“ dodal Robin.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru