Tuningová firma Roush, specialista na rychlé koně od Fordu, představila oficiální podobu upraveného Mustangu modelový rok 2015. Jako první přišly fotografie povedeného bodykitu, nyní vám přinášíme kompletní technické informace. Pojďme se podívat, jaké změny se udály vně, ale hlavně pod kapotou.

Jak je již zvykem, zájemci o upravený Mustang mají možnost vybírat ze tří výkonových stupňů. Tím prvním je verze pojmenovaná Roush RS Mustang a je založena na atmosférickém vidlicovém šestiválci o objemu 3,7 litru a disponuje výkonem rovných 221 kW/300 koní. Druhý stupeň, Roush Stage 1 Mustang, má přeplňovaný čtyřválec EcoBoost 2,3 litru naladěný na 228 kW/310 koní. A konečně třetí verze, Roush Stage 2 Mustang, je samozřejmě vybaven pětilitrovým osmiválec o výkonu 320 kW/435 koní.

Říkáte si, kde je chyba? Na takových parametrech přeci vyjíždejí vozy rovnou z fabriky. Zásah pod kapotu byl tedy v první vlně nulový. Roush se aktuálně soustředil pouze na aerodynamiku a design vozu. Pokud už pobouřeně hledáte červený křížek, ještě vydržte na infromaci, že úprava výkonu přijde ve vlně další. Prozatím vás musí uspokojit fakt, že proběhly také nějaké změny na podvozku.

V případě techniky se dočkáme změn instalací nového sportovního výfuku, stavitelného sportovního podvozku a 20-palcovými litými koly Quicksilver s pneumatikami Roush/Cooper RS3-S.

Exteriér je tedy místem, kde se Roush vydováděl nejvíce. Pro všechny tři verze je k dispozici nový bodykit, který dodává především přední části řádně zlý výraz. Nový je zde prakticky celý přední nárazník včetně masky chladiče a kapota motoru. Na bocích následují nové nástavce prahů a vstupy vzduchu před zadními koly, zatímco zadní partie se pochlubit spoilerem na víku zavazadelníku a difuzorem. Všechny úpravy by měly být učelné a zlepšovat obtékání vzduchu kolem karoserie.

Interiér je na tom podobně chudě jako motor. Je tady pouze pár úprav v podobě zakázkových koberců, koženého čalounění pro standardní i sportovní sedadla Recaro a přídavných přístrojů.

Prodej se má rozběhnout v polovině letošního října a jako první bude možno objednávat kupé s manuální převodovkou, následně doplní nabídku verze s automatickou převodovkou a kabriolety. Co se týče ceny, tím, že jsou pakety shodné, pro každý model začínají na ceně 4 495 dolarů (cca 125 000 Kč). A na závěr dobrá zpráva, už se prý vaří verze RS3, která na pětilitrový osmiválce posadí kompesor a nabídne přes 600 koní!

Přečtěte si také:  Novitec představuje úpravu pro Ferrari SF90 Stradale. Tisíc koní v motoru je nuda, můžete tu mít i zlato