Řidiči sice měli platnou technickou kontrolu, ale policejním měřením emisí ani tak neprošli

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Policie ČR - 6. 6. 2024


Výsledkům nedávné policejní akce se asi nemůžeme divit. Stačí se podívat na stav některých aut na silnicích a sami se často divíme, že prošla pravidelnou technickou kontrolou. Auta, která mají problém s olejem a zůstává za nimi oblak bílo modrého dýmu, nebo naopak auta, ze kterých padají „černé brikety“ nejsou výjimkou. A potvrdila to právě i tato nedávná policejní akce, která proběhla v Plzeňském kraji.

Policie už před několika týdny avizovala, že hodlá v rámci policejních kontrol řešit také emise aut. Do terénu kvůli tomu vyráží s měřicím zařízením a techniky z Centra služeb pro silniční dopravu. Nedávná akce proběhla v Plzeňském kraji a emise byly nevyhovující u poloviny kontrolovaných aut. Všechna z nich přitom měla platnou technickou kontrolu.

„Zaměřili jsme se na osobní a dodávková vozidla různého typu a stáří. Z osmnácti kontrolovaných jich nesplňovalo příslušnou vyhlášku sedm. U některých se z výfuku doslova valil černý dým,“ řekl krajský tiskový mluvčí policie Ondřej Hodan. U každého, kdo kontrolou neprošel, byla policií na měsíc omezena technická způsobilost auta. To je přesně ta doba, během níž mohou majitelé dát auto do pořádku. „V případě řidiče, který nebyl provozovatelem vozidla, jsme na místě uložili za nevyhovující technický stav blokové pokuty do výše 1500 Kč. Vedle toho jsme provozovatele vozu oznámili správnímu orgánu, který může uložit pokutu až do výše 50 000 Kč,“ dodal Hodan.

Příliš kouře z výfuku značí problém. Odhalit závadu pomůže i jeho barva

Policisté navíc kvůli vyššímu počtu technicky nevyhovujících aut informovali ministerstvo dopravy s tím, že by v těch stanicích STK, odkud měla dotčená auta platné kontroly, mělo provést kontroly.

Štítky: , , , , ,

40 názorů na “Řidiči sice měli platnou technickou kontrolu, ale policejním měřením emisí ani tak neprošli”

  1. Výroba ovčanů nižších kategorií přímo před očima. Zvedneme daně, ceny energií ( a stalo se to ) a dostaneme lidi do nouze ( a stalo se to ). Následek je, že se začnou zbavovat majetků, protože to neutáhnou. Jenom u nás je k prodeji 10 domů. Teď mi na emisích říkal technik, že u dieselů nastavili hodnoty níž, než je mají z výroby a tak ty auta je překročí, i když budou v superstavu. Celý je to nastavený tak, aby ovce v koloniích mohly chodit leda pěšky a nezavazely novým pánům. Naneštěstí pro nás je dost takových, co se novým pánům snaží zavděčit výměnou za pocit, že oni jsou „někdo“. Ale to je normální v každé kolonii. Funguje to stovky let. Kdo to kdy viděl, aby se otrok proháněl autem na dovolenou, bydlel ve svým a ještě měl vlastní názor?

  2. ladislav pála

    Souhlasím s vámi, k tomu není co dodat. Šikanování je poslední páka , kterou budou policisté používat proti řidičům, aby represivně dosáhli likvidace aut, které nuceně jezdí protože lidé nemají na nové .A ani nekvalita nových spalovacích ,,natož ELETRICKÝCH “ vozidel není za ty nekřesťanské peníze dostatečná.
    Kdo má MOC a PRACHY, si myslí, že může PARAZITOVAT na obyčejných lidech do nekonečna. BOHUŽEL to je smutné, ale nebude to probíhat DONEKONEČNA.

  3. Jen tak dal 👍 Konecne prestanou jezdit smradlavy ovce 1 a frantici a jiny popelnice se kterejma burani jezdej 90 po dalnici .

    1. Lucky, prave ze na 1 ovce jsou mnohem min prisne emisni normy a tak na rozdil od novych aut spise projdou. Jake je prekvapeni majitelu novych aut kdyz neudelaji ani prvni legalni technickou. Afera dieselgate Vam nic nerika? Ze novy auta bez toho aby sw podvadel neprosly ani jako novy ? hmmm? Jinak jeste takovy detail, ze starych dieselu sice padaly brikety, ale ty byly opravdu tezky a sly hned k zemi. Pokud je nekdo omylem vdechnul tak je vykaslal. Novy auta spaluji urcite lepe, litaj z nich (vahove) mnohem mensi castecky. Na papire je to krasny, realne litaj vzduchem mnohem dele a pokud je vdechnete dostanou se tak hluboko do plic ze uz tam zustanou. Hezky den

  4. pokud s novým autem bude jezdit důchodce, který najede ob den 5 km, za půl roku emisemi taky neprojde.

  5. Dokut nebudeme mít stejné podmínky k provozu dieslů jako jsou v německu, tak nebudou procházet ani nová vozidla. Arogance moci a šikana

  6. Josef Grombíř

    No že by se konečně cajti po 30 letech probudili a začali řešit i tento druh porušování zákona?

  7. Vojtěch Růžička

    Největší blbost výrobců je, že nepoznáte, když spustí regenerace. Vlastně poznáte, když auto zhasnete a fofrník jde ještě několik dlouhých minut. Stačila by jedna malá kontrolka spuštěné regenerace, tak nezajedu domů ale udělám si třeba 10 km navíc, aby regenerace doběhla. Takhle ji párkrát přerušíte a co ve výfuku je ví hlavně ti za Vámi. A pak se to měří….

    1. Oni řeší emise.? K čemu stavy silnic šou mnohem nebezpečnější pro lidí než nějaké silnice!!!!! Brzy se vrátíme tímto stylem ke koním.

    2. Stačí sledovat své auto a poznáte spuštění regenerace. Některé auta se projevuji vyššíma otáčkami volnoběhu, nebo i v zime běžícím ventilátorem chlazení. Jine zase ukazují spotřebu paliva pri brzdění motorem.

    3. poznate to treba podle volnobeznych otacek, pripadne podle smradu :) ale kontrolka by neuskodila

    1. Ano, hori tam miliony tun plastu a gumy a my si tady hrajeme na emise. Mezitim cela Afrika je zaplavna auty z osmdesatek a devadesatek z Evropy. To je panecku eko.

  8. STK a EIMISE je teda zbytečné jezdit když to teď bude dělat policie , za chvíli nám budou i vážit a kontrolovat stolici. Tohle se dělá jenom u nás taková buzerace, v jiném, státě sem to neviděl tohle to buzerování.

    1. Ne, tohle je jenom u nás, pomocí úplatků legalizovat auta s vykuchanými filtry pevných částic apod. Jen více kontrol.

      1. Jo, dobrej názor a věřím tomu že jezdíš s nápisem : Jsem blbeček a česká ovce. Anebo máš kamarády….

    2. Bych vás chtěl vidět na mobilní TUV stanici jak byste to policajti v říši vysvětloval. Ale on jen suše a tiše vytáhne kapesní knížečku se sazbama a začne to sčítat. Nebo odsekne spztky a jdeš pěšky a na svý náklady, opravit, odtahnout, i s pokutou ochotně zaplatíš a pojedeš dál.

  9. Jak si jako majitel vozidla mám změřit emise? Pokud se nerozsvítí grilované kuře tak ani o závadě nikdo neví. Stačí jezdit dieslem krátké trasy a pak mu najednou naložit a to je potom čmoudu.

  10. Já jezdím bez řidičského průkazu už přes 10let. :D a auto měním 2krat do roka. Vždy s velkým ziskem. I když kouří, nemají prahy, světla u některých nesvítí a jezdí některá i na 3 válce :D . A hlavně občas i díry v podlaze atd :D

  11. Je to hlavně o technickém stavu daného vozidla, je jedno, jak je staré. A také o způsobu použití vozu v dané motorizaci. Samozřejmě, je také důležité palivo. bohužel biosložka tomu také nepomáhá. Jenže spousta řidičů se bojí jet při dlouhých cestách na plný plyn, prosvést tzv. italskou údržbu a věřte, že to hodně pomáhá. To je také prevence, jak spálit bordel ve spalovacím prostoru v motoru a nebát se projít emisemi. Je to vše o péči o vozidlo, bohužel plno řidičů na to kašle.

  12. Nevím ale podle mě by policie měla se starat o jiné věci než měřit emisí.Pomahat a chránit a né buzerovat s emisema.Jeto v tyhle ČR opravdu na hlavu.kdyby radši chytaly zloděje.Jenze chytnou a druhý den krade znova.Ani sem nechtěl psát a myslet si své.

  13. Problém je v biosložce, která je míchána do paliv. O tom se samozřejmě radši nikde nemluví. Mně už i technik na měření emisí poradil abych před příštím měřením nalil do nádrže naftu bez biosložky a trochu s tím pojezdil na doraz po dálnici. Nebudu prej muset trnout strachem jestli emisemi projdu.

    1. To jo, jenže za měsíc běžného jezdění na tebe vyskočí příslušník s nějakým certifikovaným? přístrojem, který možná umí ovládat a měřením neprojdeš.

    2. To sis asi trochu otočil nebo popletl…
      Anebo seš provokatér tady na diskuzi, anebo právě od těch co měřili ty emise na silnici, lol

  14. Tak rakovina je hlavně ze žrádla a to co obsahuje….. Nikde jsem nevyčetl,že by od doby kdy byla zavedena euro norma klesl počet rakoviny…. Nehledě na to, že to není tak dlouho co ani auta z výrobních linek neprošli STK a tak měli uplacené emise…. To že někdo tuní auto neznamená akutně, že vždy musí mít škodlivější spalovací aparát. Začalo to euro I,pak II a dál….. Dnes už je problém i euro V a to se před pár lety plácali po zádech…… Chcete reálně snížit emise? Vraťte kontejnery na vlaky…Omezte lety….. Nicméně je to stejně úplně jedno ty 4% co produkuje EU jsou k smíchu když ostatní to měj na háku….. Nehledě na to že na UA se těch emisí vyrobilo tolik,že i kdyby EU měla emise 0,tak to nezachrání….

  15. Spise by mne zajimalo jakou pokutu dostal ten, kdo takovemu vozidlu ty emise vubec dal. Myslim, ze castka se sesti nulama za kazde takove vozidlo by byla vice nez adekvatni.

    1. Emise na TP mohly být zcela OK a po té mohlo dojít např. k poruše EGR, demontáži DFP, závadě na vstřikovači, systému řízení množství paliva atd. Čím složitější kchár tím více možností závad.

    2. Co to píšeš za blbosti, opotřebení motoru ti nic neříká a už vůbec ne spálený motorový olej a už se nevyjadřuj.

      1. Náhodou má pravdu, popsal to přesně. Může přijít závada, o které řidič nemusí mít ani tušení. S běžným opotřebením motoru řídicí jednotka umí pracovat a kompenzuje ho. Takže ano, v době měření před STK mohly být emise v pořádku, ale třeba po roce už tomu tak být nemusí.

  16. No to je dost konečně !Člověk se ani nediví, že stoupá u lidí rakovina! Člověk si myslí, že sportem ku zdraví ale jet někde na kole po sykloztezce vede silnice je hrůza! Ze všech druhů vozidel,každé páté, kouř všech barev a smradu! Nevěřím tomu že je to palivem!Ale zanedbanou údržbou vozidel! A to ještě tuningáři úmyslně upravují hranice spalování pomocí programů aby jim to střílelo detonovalo ve výfuku s oblakem kouře! Upravují to i u motocyklů.Člověk si myslí, že tam někdo střílí dělbuchy. Chce to každý den a všude kontroly!Nejhorší je to,že STK prolezou ale ten den to už přeprogramují a dělají 2roky znovu bordel po komunikacích. Plomby na systém a bude klid! V Německu už jich mají také plné zuby!

    1. To já mám auto technicky v pořádku a emisemi jsem na STK neprošel skrze palivo. Limitní hodnoty byly 30 a 50 a já měl 50 a 80 a na STK po emisích jsem už ani nejel a tak mě minulá STK platila jen týden. Měl jsem v nádrži asi ještě 30 litrů naturalu 95. Tak jsem to palivo musel zbytečně jen tak zbytečnými projížďkami vyjet. Pak jsem natankoval do rezervy asi 10 litrů 100 oktanu a znova to vyjel na rezervu a znovu natankoval asi 25 litrů 100 oktanu a jezdil jsem po okreskách jak drak – místy až 150km/h. Jinak to nešlo protože nemám dálniční známku a mám automatickou převodovku. JInak auto do otáček nedostanu… Pak jsem jel znova na STK a emise byly téměř nulové!!! A cena za to: asi 1200 Kč navíc za emise u STK včetně zbytečně stráveného času, asi 50 litrů zbytečně projetého benzínu včetně zbytečně stráveného času v autě při projížkách… A také možné ohrožení ostatních vozidel vlivem výrazného překročení rychlostních limitů…

      1. Ale to není palivem. Nýbrž stylem jízdy. Pokud někdo schválně podtáčí motor a jezdí krátké trasy tak se celý výfuk zahumusí. Pak tomu na emisích šlápnou a vyletí oblak dýmu. ono stačí jednou týdně auto pořádně protáhnout a je po problémech. To samé diesel a krátké trasy.

    2. Přesně tak, na střílející výfuky úmyslně namontované policie nemá páky a šikanovat a buzerovat poctivé lidi, kteří prošli STK, to je hlavní náplní její práce. Kdy už tento státní teror skončí?

      1. A to nevíte, že na řidiče Ministerstvo dopravy v čele s panem ministrem Kupka připravuje novou složku na kontrolu řidičů která se bude jmenovat Inspekce silničního provozu.

        Tady máte odkaz : https://www.cspsd.cz/1091-cspsd-se-transformuje-na-insid

        Takže tady budeme mít pomáhat a chránit + celníky + Inspektory silničního provozu kteří vás budou moci zastavovat kdykoliv se jim zachce, protože jim stačí Podezření.. Jdu ven blejt.

        1. Tak ta inspekce už tu dávno je…..jen nemá pravomoc sama zastavovat a kontrolovat vozidla…..vždy k tomu potřebuje PČR….
          A to se má změnit…..

    1. Dobrý den na Znojemsku Vám udělají technickou bez auta za 3000kc.Hlavne že fotí auta na STK že to jde do Prahy a kde jsou ty fotky těch vraků, dělají z poctivých lidí blbce,pak to na silnicích tak vypadá.A naše policie to je banda darmoslapu v uniformách já bych jim dal výsluhy a pořád pláčou ještě je stát osacuje.Soused má auto bez prahů kouří mu to jak Sergej ,rok a půl bez technické jezdí pořád ještě v tom vraku vozí děti do školy a spět.Jsem řidič z povolání v jiném sousedním státě by si to nedovolil tam jiná autorita vůči policii.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru