Někteří řidiči nemají pro řízení tak úplně ten správný cit, dokazuje to i řidič modrého Ferrari SF90 Stradale, který jel s prázdnou pneumatikou po dálnici. Ta se mu nakonec z auta svlékla a odletěla.
Na dálnici v americké Kalifornii se před pár dny řidičům zjevil poměrně tristní pohled. Na California State Route 73 nedaleko krásné silnice Bonita Canyon Drive jelo modré Ferrari SF90 Stradale – tedy to nejlepší a nejdražší, co dnes italská automobilka nabízí – které mělo prázdnou levou zadní pneumatiku. Z těchto míst se valí modrý dým, který značí, že kolo a pneumatika se netočily tak úplně správě a někde dřely o karoserii, blatník nebo vnitřní lem.
Řidič to ovšem neřeší – možná schválně, možná omylem – a s autem jede dál. Na videu je ale vidět, že pneumatika se nakonec z disku utrhne a odletí pryč. Nejen, že ne Ferrari bude zničené kolo a další věci, o které se pneumatika dřela, ale odlétnutí pneumatiky navíc mohlo způsobit nehodu jiných aut. Zda řidič alespoň potom zastavil nebo ne, video nepíše.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Ferrari SF90 Stradale
Tohle auto je duchovní nástupce Ferrari LaFerrari a podle samotné automobilky je to technicky nejvyspělejší a nejlépe zrychlující silniční model historie. Aby také ne, když mu k pohybu pomáhá velký spalovací motor a elektromotory…
O pohon Ferrari SF90 Stradale se konkrétně stará dvakrát přeplňovaný benzinový motor V8 o objemu 3990 cm³, jehož výkon je 780 koní a točivý moment 800 Nm. K tomu jsou tu dokonce tři elektromotory: dva jsou vpředu a jeden vzadu mezi motorem a převodovkou. Energii jim dodává baterie s kapacitou 7,9 kWh. Celkový výkon pohonné soustavy je rovných 1000 koní, díky čemuž umí auto z klidu na 100 km/h zrychlit za pouhých 2,5 sekundy. Na dvoustovce je za 6,7 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezená na 341 km/h.
Mimochodem, čistě na elektřinu prý dokáže Ferrari SF90 Stradale ujet 26 kilometrů. Možné to je díky baterii s kapacitou 7,9 kWh, která váží 72 kilogramů (celé auto váží 1 670 kilogramů). výkon čitě na elektřinu je 220 koní a maximální rychlost může být 130 km/h. Mimochodem, couvání zajišťují výhradně elektromotory, samotná převodovka zpátečku nemá.