Roztomilý a stylový – to většinou nejsou slova spojená s automobily Honda. Nicméně Honda rozjela prodej nového retro autíčka pojmenovaného N-One.
N-One dotváří řadu Honda N Box a N Box+, která se prodává v Japonsku. Všechny modely Honda N používají bezestupňové převodovky CVT k pohánění předních nebo všech kol. N-One má pod kapotou motor o objemu pouhých 660 ccm s přeplňováním nebo bez. Ceny začínají na 1 150 000 Yenech (cca 275 000 Kč) za základní provedení s náhonem pouze na přední kola a atmosférický motor.
Honda samozřejmě dává prostor zákazníkům k úpravám podle jejich představ. N-One Premium za 1 360 000 Yenů (cca 325 000 Kč) nabízí vylepšení a možnost bohaté personalizace jak v interiéru, tak i zvenku vozu. Zatím je N-One k dostání pouze v Japonsku a s pravostranným řízením.
Ovšem výbava a ceny nejsou v tomto případě to hlavní. N-One hraje na strunu stylu a retra – stejně jako třeba Fiat 500. Design N-One se inspiroval u vozu N360 z roku 1967. To bylo totiž první masově vyráběné miniauto od Hondy. Nejvýraznějším rysem N-One je samozřejmě přední část vozu. Při pohledu zepředu vypadá vůz jako by se smál, navíc světla spojená s mřížkou chladiče mají podobnost s ušima Mickyeho Mouse. Novinka N-One jde s dobou a nezamrzla v šedesátých letech. Nabízí velký displej přímo uprostřed palubní desky, osvětlení interiéru za pomoci technologie LED, ty nechybí ani ve světlech. Dále nabídne přední xenonová světla a dvoubarevné provedení karoserie.
Na délku má autíčko pouhých 3 385 mm, což je o 76 mm méně než Fiat 500. Aby se mohl lépe využít tak malý vnitřní prostor, Honda v tomto voze použila systém sedadel Magic Seat, který podstatně šetří místem. Navíc aby se ušetřilo další místo, Honda posunula nádrž blíž ke středu auta z klasického místa pod zadními sedadly, podobně jako to má třeba Civic.
Myslíte si, že Honda N-One dokáže ohrozit skálopevnou pozici Fiatu 500 nebo MINI na trhu? Já si myslím, že k tomu má velké ambice. Dejte nám vědět, co si o této mikro Hondě myslíte vy.
[nggallery id=1598]
-TJ-