V sobotu 17.května se do areálu Panské Zahrady v pražské Dubči sjely ty nejluxusnější vozy světa. Sraz tu měly vozy Rolls-Royce & Bentley, které doplnila ostatní historická vozidla a motocykly.

Celý zrekonstruovaný park starého špejcharu zaplnily automobily všech roků výroby, stáří, velikosti i stavu. Vozů Rolls-Royce a Bentley se do areálu i přes typické britské počasí nakonec sjelo celkem 44 (bylo více vozů Rolls-Royce než Bentley), historických vozů se tu během dne vystřídalo 61 a motocykly dorazily díky nepříznivému počasí jen čtyři.

Pohled na horní část Panské Zahrady k prasknutí naplněné aristokratickými limuzínami byl opravdu působivý. Stání vozidel bylo rozděleno na tři dobové části. Od hlavního vjezdu vpravo stály vozy vyrobené mezi 20. až 60. léty minulého století. Přímo naproti vjezdu, pod pódiem, stály vozy z let 70. až 80., a po levé straně našly své místo vozy moderní. Na své si tu přišel opravdu každý.

Nejstarším vozem mezi vozy Rolls-Royce a Bentley byl Rolls-Royce Wright z roku 1930, nejnovějším pak horká novinka, která se na trhu ještě neměla čas příliš ohřát – velké coupé, krásný modrý Rolls-Royce Wraith, s nímž na sraz dorazil Frank Tiemann, zástupce automobilky Rolls-Royce. Nejdražsím exponátem byl černý Rolls-Royce Phantom v úpravě Mansory, jehož cena se odhaduje na více než 15 milionů Kč.

Hned po vstupu do areálu uvítala návštěvníky autentická výstava vozu Bentley T1 z roku 1968. Jde o raritní vůz, který vychází z modelu Rolls-Royce Silver Shadow. Z výrobní linky jich sjelo jen necelých tisíc kusů, což je oproti 30 tisícům vyrobených aut sesterského Rolls-Royce Silver Shadow velmi málo. Vůz byl dovezen v roce 2013 z Velké Británie a je naaranžován tak, jak byl tehdy v anglické stodole u původního majitele nalezen. K dotvoření perfektní atmosféry chybějí snad už jen slepice a kozy…

Návštěvníci mohli obdivovat také dvě prodloužené limuzíny Rolls-Royce Silver Shadow. Dorazil s nimi jejich majitel a člen Rolls-Royce & Bentley Clubu ČR, Milan Koubek. Jde o velmi raritní vozy, protože jich bylo vyrobeno pouze 7 a všechny putovaly na americký trh. V jedné z nich se svezl na spanilé jízdě vítěz hlasování o nejhezčí vůz z řad návštěvníků srazu. A svézt se v nich můžete i vy, Milan s nimi často a rád vozí novomanžele. Stejně jako David Kšica, ten má pro ně ale připravený novější Rolls-Royce Silver Searph.

Pokud jste měli štěstí, mohli jste v areálu Panské Zahrady potkat také herce a čestného člena Rolls-Royce & Bentley Clubu ČR, Pavla Trávníčka. Ten na sraz dorazil se svým vozem Rolls-Royce Silver Shadow.

Pro členy klubu, majitele a řidiče vozů Rolls-Royce a Bentley dorazivších na sraz byla v prostorách špejcharu vyhrazena V.I.P. zóna. Tam pro ně bylo připraveno drobné občerstvení, lahodná káva, nealkoholické nápoje, míchané nápoje a nebo degustace prvotřídních koňaků, jíž provázel známý sommeliér Ivo Dvořák. Ve volných chvilkách bylo možné prohlížet si obrazy malíře Petra Ptáčka.

Sraz nebyl omezen pouze na aristokratické vozy (původně) britských značek, ale otevřen byl také pro ostatní historické vozy a motorky. I přes deštivé počasí jich dorazilo několik desítek, mezi nimiž bylo několik Lotusů Esprit, BMW, Saabů, Ford Mustang, škodovky, Tatry, Jaguary, BMW i několik amerik.

V rámci srazu oslavili výročí 135 let od svého založení hasiči SDH Dubeč. Hasiči na místě představili svou techniku.

Celým dnes provázela moderátorka Anna Hašková a k poslechu hrála kapela THE VILLAINS..

A jedna perlička na závěr. Mezi lidmi se traduje, že se u vozů Rolls-Royce nesmí na veřejnosti otevírat kapota. Jak to s tím přesně je, jsme se zeptali přímo zástupce automobilky, Franka Tiemanna. Ten se jen tak šibalsky pousmál a odpověděl, že je to mýtus, ale v automobilce ho všichni rádi a radostně podporují.