Renault představuje svůj směr v motorsportu, aktivity se rozšiřují

Autor: Tisková zpráva - 3. 2. 2016


Generální ředitel Skupiny Renault Carlos Ghosn objasnil plány značky Renault v oblasti motorsportu při příležitosti akce organizované ve středisku Technocentre Renault v Guyancourtu v oblasti Paříže ve Francii.

Renault Sport je v současné době rozdělen na dvě samostatné jednotky: Renault Sport Racing a Renault Sport Cars.

Renault Sport Racing bude mít na starosti veškeré závodní aktivity značky Renault, s týmy Renault Sport Formula One Team, Renault e.dams, Formula Renault 2.0, Renault Sport R.S. 01 Trophy a rovněž dalšími programy zákaznických závodů na okruzích a v rally. Renault Sport Racing se bude starat o jejich účast ze svých dvou center, Enstonu ve Spojeném království a Viry-Châtillon ve Francii.

Renault Sport Cars, nový název původní značky Renault Sport Technologies, bude řídit vývoj a prodej vozidel z nabídky Renault Sport. Renault Sport je znám v celém světě díky svým vynikajícím kompaktním sportovním vozům, jako jsou Mégane R.S. a Clio R.S., a rovněž pro výkonnost a dostupnost svých modelů GT, jako například Nový Mégane GT. Renault Sport bude i nadále rozvíjet své mezinárodní účinkování, lákat na svou Značku, a rozšiřovat svou řadu vozidel prostřednictvím dodatečných investic do výzkumu a vývoje (R&D).

Renault se pro tuto nové organizační uspořádání rozhodl ze dvou hlavních důvodů. Prvním záměrem je zájem propagovat značku Renault Sport a zasáhnout co nejširší veřejnost prostřednictvím týmu Renault Sport Formula One Team a na globální úrovni svým angažmá ve F1. Druhým cílem je Formule E a další sportovní aktivity pod vlajkou Clio Cup, které rovněž přispějí ke zvýšení obecného povědomí a znalosti celé řady silných stránek Renault, prostřednictvím elektromobilů a běžných modelů.

Renault Sport Racing a Renault Sport Cars pracují ruku v ruce na maximálním zužitkování technických a obchodních synergií. První představení tohoto úzkého propojení dvou samostatných jednotek bude provedeno při příležitosti Grand Prix Monaco.

Carlos Ghosn vysvětluje:

„Dnes jsme přesvědčeni, že automobilový sport stále motivuje představivost nadšenců, jako například řidičů, kteří jezdí každý den. Formule 1 je středobodem našeho úsilí majícího za cíl zvýšit povědomost o nabídce modelů Renault, zejména na trzích, kde značka dělá své první kroky.“

„Formule 1 je celosvětová platforma, kde se něco děje po 75 % roku. Je to disciplína, která nám umožňuje poskytovat důkazy o naší schopnosti inovovat v oblasti mechaniky, aerodynamiky, ve vývoji nových materiálů, turbokompresorů, systémů rekuperace energie a v oblasti úspory paliva. Naše aktivity se, pod křídly Renault Sport Racing, dokonale doplňují. Formule E je zákaznický program závodů, který vyzdvihuje další odborné schopnosti značky Renault.“

„Samozřejmě, že od své účasti v motoristických závodech očekáváme konkrétní dopady na prodeje Renault Sport. Chceme pracovat na rozvoji technologií, ale především chceme být schopni je využít a zhodnotit obchodně. Naše plné angažmá v závodech je základem naší strategie pro značku Renault, stejně jako technické inovace.“

Aby byla zaručena každodenní akceschopnost nezbytná pro výkonnost v oblasti vývoje tak rychlého, jako jsou automobilové závody, s cíli a požadavky Skupiny Renault, byla vytvořena dozorčí rada. Bude řízena panem Carlosem Ghosnem.

Vedením Renault Sport Racing bude pověřen p. Jérôme Stoll, společně s p. Cyril Abitboul na pozici generálního ředitele. Renault Sport Cars bude mít na starost p. Patrice Ratti, generální ředitel. P. Frédéric Vasseur se připojí k rodině Renault Sport na pozici ředitele pro závodění, bude mít na starosti sportovní a technickou problematiku. P. Guillaume Boisseau, ředitel značek Skupiny Renault, se bude starat o marketing a zajistí, aby rozjezd a pozice sportovních programů byly v souladu s marketingovou strategií značky Renault.

Mezi všemi sportovními aktivitami se prosazuje nový tým Renault Sport Formula One Team. Tento nový soupeř bude využívat základ modelu Renault R.S.16, vyvinutý a montovaný v Enstonu, zatímco pohonná jednotka Renault R.E.16 bude i nadále vyvíjena ve Viry-Châtillon.

Na klíčové pozice týmu F1 bylo jmenováno několik nových lidí. Bob Bell se stává technickým ředitelem F1 a bude mít pod sebou Nicka Chestera, technického ředitele pro podvozek a Rémi Taffina, technického ředitele pro motor. Pánové Kevin Magnussen a Jolyon Palmer jsou potvrzeni jako oficiální piloti týmu Renault Sport Formula One Team. Budou doplněni Estebanem Oconem, který se k týmu přidá jako třetí a náhradní pilot.

Renault ohlásil své partnerství při jednotlivých podnicích. Značka aliance Renault-Nissan, Infiniti, bude pokračovat v dobrodružství ve Formuli 1 po boku Renault, přitom souběžně posílí svou účast prostřednictvím speciálního technologického programu. Infiniti vyvine druhou generaci systémů rekuperace energie (ERS) pro pohonné jednotky F1, z čehož budou těžit všechny značky aliance Renault-Nissan.

Značky Total a Renault budou rozšiřovat své stávající partnerství prostřednictvím dodávek široké nabídky výrobků Total, speciálně vytvořených pro potřeby Renault Sport Formula One Team.

Renault rovněž oznámil nové partnerství s dalšími prestižními značkami, mezi nimi s výrobcem luxusních hodinek Bell & Ross, s nejvíce inovativními začínajícími akustickými inženýry Devialet, a obnovení smlouvy se stávajícími partnery týmu F1, mezi nimi se společnostmi Microsoft a EMC. Renault bude pokračovat ve spolupráci s Gravity Motorsports, filiálkou společnosti Genii Capital Group, která drží menšinový podíl v týmu F1. Genii a Gravity pracovaly bez oddechu, aby zajistily přežití týmu ve zvláště obtížných podmínkách. Renault je šťasten, že toto angažmá pokračuje a že Gérard Lopez zůstává čestným ředitelem týmu.

Pracovníci společnosti Renault Sport Technologies, vyčleněné pro zákaznické závodění, již pracují pod vlajkou Renault Sport Racing, i nadále pod vedením Jean-Pascala Dauce. Nová organizační struktura umožní značce Renault účinněji propojit jednotlivé kategorie, v rally model Clio R3T a rally-raid, s formulovými vozy jako je Clio Cup a Renault Sport R.S.01 Trophy. Renault rovněž pokračuje ve své účasti v kategorii jednomístné Formule Renault 2.0. Během více než čtyřiceti pěti let umožnila tato disciplína spoustě budoucích šampiónů začít v automobilovém sportu a dosáhnout na mety nejvyšší. 60 % mistrů světa F1 prošlo Formulí Renault.

Aktivity značky Renault v závodech Formule E budou rovněž převedeny do struktury Renault Sport Racing. Renault se tohoto šampionátu účastní již – nejméně – čtvrtou sezónu s týmem Renault e.dams. Strategická důležitost Formule E pro značku Renault je zdůrazněna kvalitou a stabilitou jejího vedení, které tvoří čtyřnásobný mistr světa vozů Formule 1 Alain Prost společně se Jean-Paul Driotem. Během nastávajících sezón vyvine a dodá Renault Sport Racing pohonnou jednotku s převodovkou a elektromotorem pro seriál Renault e.dams. Cíle jsou velmi ambiciózní: vyhrát tituly v kategorii Pilotů a Značek.

Renault Sport Academy si vytyčila rovněž dvojí cíl, vyhledávat mladé talenty schopné postoupit do Formule 1, a poskytnout různým trhům, na kterých je značka Renault přítomna, příležitost hrát aktivní roli při sportovních výkonech zítřka, prostřednictvím reklamy a podpory svých pilotů na místní úrovni.

Díky této výzvě se úloha motoristických závodů znovu potvrzuje jako nedílná součást identity značky Renault a jejího DNA.

Renault_75308_global_fr


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru