Renault představuje novou generaci modelu Clio

Autor: Pavel Srp - 24. 10. 2012


Nové Clio, první sériově vyráběné vozidlo, které má kompletně vyjadřovat oživení designu Renaultu pod vedením Laurense van den Ackera, je uskutečněním slibu přenést styl a emoce z konceptů vozidel značky na sériově vyráběná vozidla.

Laurens van den Acker, Ředitel designu Renault k tomu prozradil: „Nový Renault Clio byl navržen jako socha vyvolávající smyslnost a touhu. Například jeho svalnaté tvary a křivky vyjadřují dynamičnost konceptu vozidla DeZir. Žádné vyčnívající a ostré hrany, pouze zaoblené tvary, které budí touhu se k němu přiblížit a pohladit ho.“

Přední část nového Renaultu Clia je využita pro umístění zvětšeného hrdého vertikálního loga, které je zvýrazněno černým lesklým podkladem. Tento design byl zaveden u konceptu vozidla DeZir. Chromovaná optika a LED světla pro denní svícení zdůrazňují působivost této přední části.

Nový Renault Clio, který je nabízen pouze v 5dveřové verzi, se odlišuje sportovním designem, který je zdůrazněn integrovanými klikami zadních dveří skrytými u bočního okénka.

Návrháři nového Clia věnovali mimořádnou pozornost harmonii proporcí – délka 4,062 m, šířka 1,732 m (bez zpětných zrcátek) a výška 1,448 m. Nové Clio je o 45 mm nižší než Clio III. Rozchody byly výrazně rozšířeny (+ 34 až 36 mm).

Nižší světlá výška poskytuje zážitek při sezení a podporuje aerodynamiku vozidla. Vzhled nového Clia se vyznačuje výraznými vnějšími obrysy. Z profilu nové Clio stvrzuje styl kupé použitím skrytých klik zadních dveří integrovaných do bočního okénka.

Geny nového Renaultu Clia byly již od počátku programu navrženy s ohledem na velké možnosti individualizace. Design vnitřku i vnějšku obsahuje plochy pro individualizaci podle volantu a bočních ochran dveří. Kombinací je velké množství. Zákazníci si tak budou moci specificky vytvořit charakter nového Clia na základě třech oblastí: „Trendy“, „Sport“ a „Elegant“. Potěšení je cenově dostupné pro každého díky nabídce, která je od výrobce k dispozici u všech nejprodávanějších verzí.

Exteriér: Dekorační prvky pro exteriér jsou dostupné v 5 druzích povrchové úpravy: chromová, černá, červená, modrá a slonová kost; tyto úpravy nalezneme na linkách masky chladiče, zadních vyklápěcích dveří a u ochran boků. Krytky zpětných zrcátek, kryt zadního nárazníku a ochrany boků jsou navíc provedeny v černém laku.

Střešní polepy jsou dostupné ve 3 motivech „Elegant“, „Sport“ a „Trendy“. 16palcový ráfek „Passion“ může mít diamantový efekt ve 2 barvách: černá nebo slonová kost. 17palcový ráfek „Drenalic“ bude k dispozici v listopadu 2012 ve 4 barvách diamantového efektu: černá, červená, modrá nebo slonová kost.

Interiér: Dekorační prvky pro interiér jsou dostupné v 7 variantách: 4 barvy (černá, červená, modrá, slonová kost) a 3 motivy „Elegant“, „Sport“ a „Trendy“ v návaznosti na 3 externí polepy. Tyto prvky společně oživují volant, držadla, rámeček řadicí páky a obložení výdechů ventilace. Motivy jsou integrovány přímo do součástí pomocí technologie „inser molding“.

U verze Dynamique si zákazník může vybrat provedení interiéru ze 4 barev: černá, červená, modrá nebo odstín havana. Zahrnuje pruh na palubní desce, dveřní panely a dekorační prvek na čalounění v příslušné barvě. Každé provedení interiéru lze doplnit ladící rohoží (k dispozici jako nabídka příslušenství).

I když Clio nevytváří přímo své nové technologie, mění trh zpřístupňováním technologií široké veřejnosti. V oblasti inovací zůstává nový Renault Clio věrný své tradici: přehodnotit standardy svého segmentu a zvýšit v něm úroveň parametrů a funkcí vozidel. V oblasti multimédií ohromuje nové Clio dvojí nabídkou, která nemá v tomto segmentu obdoby. Pečlivá pozornost je věnována kvalitě zvuku se systémem Renault Bass Reflex. Nabídka výbavy je rovněž velmi bohatá. V nabídce je dokonce i kamera pro couvání…

Poté, co Renault jako první uvedl na trh ovladač rádia na volantu (1982 – R11 Electronic) a navigační systém (1994 – Safrane), učinil dostupnými pro každého handsfree kartu (2001), displej s vysokým rozlišením a GPS navigaci (Carminat TomTom® do 500 € – 2009 – Clio) a po zavedení navigace s online připojením (Carminat TomTom® LIVE) u Clia pokračuje ve svém inovačním přístupu systémem Renault R-Link.

Systém Renault R-Link, který je zabudovaný ve středové konzole, má moderní design a optimalizovanou ergonomii díky velkému 7″ dotykovému displeji (18 cm) a pro maximální pohodlí a vstřícnost shromažďuje funkce (navigaci, rádio, telefonování, audio-streaming Bluetooth®, hudbu a připojení pro přenosná zařízení, přístup ke službám, ekojízdu) na jediném místě.

Nový Renault Clio nabízí v oblasti bezpečnosti a jízdních vlastností také asistenta rozjezdu do kopce u téměř všech motorů. Jakmile řidič uvolní brzdový pedál, tento systém, který je spojený s funkcí ESC, udrží vozidlo ve svahu v klidu po dobu 2 sekund. Jakmile řidič přidá plyn, účinnost systému klesá postupně, aby nehrozilo žádné riziko couvnutí vozidla.

Všechny verze jsou vybaveny řadou funkcí ESC, ASR, ABS a AFU a také elektrickým variabilním posilovačem řízení. Jeho nízký převodový poměr mu ve městě dodává znatelnou svižnost. Všechny verze také standardně nabízejí omezovač a regulátor rychlosti. Nové Clio je rovněž vybaveno „dálničním režimem“ blikačů. Tento režim, který je velmi praktický pro předjíždění, třikrát aktivuje blikače jediným stisknutím sdruženého ovladače.

Rekordně nízká spotřeba a skvělé jízdní vlastnosti jsou cílem nového Clia a jsou dosaženy díky novým benzinovým a dieselovým motorům, použitím převodovky EDC a přínosem je též asistent pro úsporný způsob jízdy. Promítají se zde odborné znalosti motorových inženýrů Renaultu.

Aby nový Renault Clio spojil nízkou spotřebu s co nejlepšími jízdními vlastnosti, nabízí ve velké míře obnovenou řadu benzinových a dieselových motorů. Oba nové benzinové motory Energy TCe 90 a TCe 120 EDC kombinují velmi nízkou spotřebu a emise CO2 s vynikajícími pocity při akceleraci a rozjezdu. Dieselové motory Energy dCi nové generace, které byly důkladně přepracovány, umožňují novému Renaultu Clio dosáhnout rekordu v nízké spotřebě a přitom zachovat potěšení z jízdy.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru