1-logo REFACTORY

Renault oznamuje RE-FACTORY, továrnu, která slibuje do roku 2030 nulové emise CO2

Autor: Tisková zpráva - Zdroj a foto: Renault - 27. 11. 2020


V Boulogne-Billancourt, dne 25. listopadu 2020. Skupina Renault oznamuje přeměnu svého závodu ve Flins na RE-FACTORY, první evropský závod cirkulární ekonomiky věnující se mobilitě s cílem dostat CO2 v roce 2030 na nulu. Tento projekt, který je součástí strategie přeměny skupiny, umožní využít Renaultu plně se rozvíjející zdroj hodnot a současně znovu potvrdit své výrobní zakotvení ve Francii. Skupina se zavázala, že RE-FACTORY převezme renovační aktivity ze Choisy-le-Roi. Skupina Renault počítá s doprovodnými opatřeními a školením zaměstnanců z Flins a Choisy-Le-Roi, aby rozvíjela jejich kompetence a s cílem zaměstnat do roku 2030 v tomto závodě více než 3000 osob.

„Tato zpráva je vyústěním obdivuhodné práce týmů Renaultu a konstruktivní spolupráce s našimi partnery, k nimž patří i orgány místní samosprávy. RE-FACTORY je novým impulsem pro Renault, jeho zaměstnance a dynamický rozvoj celého teritoria. Tento projekt vychází z našeho průkopnického závazku týkajícího se cirkulární ekonomiky, z našich hodnot, našeho know-how a plně odpovídá naší ambici pozitivně přetvářet náš průmysl,“ prohlásil Jean-Dominique Senard, předseda představenstva skupiny Renault.

Výzvy související s ekologickou přeměnou a očekávání našich zákazníků podnítily skupinu Renault k tomu, aby zaměřila svou strategii se silnými ambicemi na kvalitu a životnost svých výrobků a také na snižování emisí uhlíku. Skupina Renault je o tom přesvědčena: cirkulární ekonomika má velmi vysoký potenciál růstu. S RE-FACTORY má skupina ambici získat časový náskok před svou konkurencí.

Pro Luca de Meo, generálního ředitele Renaultu „se Flins s RE-FACTORY stane evropským vzorem v oblasti cirkulární ekonomiky. RE-FACTORY umožní skupině odpovědět na výzvy, které se dnes objevují a budou ještě více v budoucnosti objevovat pro zainteresované v oblasti mobility a automobilového průmyslu. Tento závod s cílem snížit CO2 v roce 2030 na nulu je nedílnou součástí celkové strategie skupiny spojující cirkulární ekonomiku, snižování emisí, rozvoj kompetencí a vytváření nových aktivit generujících hodnoty.“

RE-FACTORY se bude budovat mezi lety 2021 et 2024, bude vycházet ze spolupráce široké sítě partnerů z řady sektorů (start-upy, partneři z akademické sféry, velké skupiny, orgány místní samosprávy …) a bude tvořena čtyřmi středisky, jejichž zkušenosti umožní doprovázet celý život vozidla tím, že se budou zaměřovat na nejdůležitější části cirkulární ekonomiky (zásobování, ekologická koncepce, ekonomika funkčnosti, údržba, opětovné použití, životnost baterií, re-manufacturing a také recyklace).

2-RE-FACTORY-THE-FIRST-EUROPEAN-FACTORY-DEDICATED-TO-THE-CIRCULAR-ECONOMY-OF-MOBILITY

4 střediska:

  • RE-TROFIT: toto středisko soustředí veškeré činnosti umožňující prodlužovat životnost vozidel a délku jejich užívání, aby ve spolupráci se střediskem Re-Cycle zajistilo efektivní řízení toku dílů a surovin užívaných v jednom závodě. Bude zahrnovat Factory VO pro další použití ojetých vozidel, činnost „retrofit“ pro konverzi vozidel se spalovacími motory na jiné energie s menší spotřebou uhlíku, oddělení opravy flotil vozidel a nové mobility a také oddělení výroby málo používaných dílů na 3D tiskárnách. Bude disponovat rovněž testovacím a prototypovým centrem zaměřeným na životnost vozidel a surovin pro obohacení koncepce budoucích vozidel a navrhování zlepšení v průběhu užívání.
  • RE-ENERGY: toto středisko hodlá posunout do oblasti výroby potenciál aplikací vyplývajících z elektrických baterií a nových energií (optimalizace 1. života baterií, rozvoj aplikací ve 2. životě, jako jsou stacionární ukládání energie, řízení ukončení životnosti baterií, příprava technických řešení a získávání nových energií, jako je vodík).
  • RE-CYCLE: toto středisko soustřeďující činnosti z Choisy le Roi, bude zahrnovat veškeré činnosti skupiny přispívající k efektivnímu řízení zdrojů a toků s cílem zlepšovat zásobování díly a surovinami v krátkých cyklech a začleňovat rostoucí podíl recyklovaných a znovu používaných materiálů (instalace linky na demontáž vozidel, která se přestala používat, rozšíření re-manufacturingu, opětovného využívání a recyklace materiálů).
  • RE- START: z důvodu využití a rozvoje výrobního know-how, ale také z důvodu urychlení výzkumu a inovací v oblasti cirkulární ekonomiky hodlá toto středisko přijmout inkubátor a také univerzitní a vzdělávací středisko.

Úkolem těchto čtyř středisek je spolupracovat s dalšími subjekty (dceřiné společnosti, zákazníci, partneři atd…), přičemž tato střediska budou vzájemně propojena a budou se doplňovat. Středisko RE-TROFIT tak bude moci posílat středisku RE-CYCLE použité díly a následně odebírat renovované díly a díly k dalšímu použití. Další příklad, středisko RE-CYCLE bude zásobovat další střediska díly a surovinami a bude dodávat středisku RE-ENERGY použité baterie na přípravu pro nové využití baterií ve druhém životě.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru