Renault Clio s přídomkem RS je už od své první generace považován za jeden z nejlepších malých hot hatchů. O poslední generaci, která dostala jako jedinou převodovku automatickou skříň, hraje vám z reproduktorů od osmiválců přes Nissan GT-R až po UFO, se však tvrdí, že je poněkud vyměklá a zkrátka už to není ono. Pak ale Francouzi poslali do „zeleného pekla„ verzi RS 220 Trophy.
Ostrá verze Trophy se totiž stala králem menších hot hatchů a to rovnou na legendárním Nürburgringu. Navíc se to novému Cliu povedlo způsobem, který žádný z jeho rivalů nemůže zpochybnit. U rekordu totiž nebyl za volantem tovární jezdec, ani arzenál v podobě náhradních dílů, mechaniků a inženýrů. Vynikající čas 8 minut a 32 sekund totiž zajel redaktor německého časopisu Sport Auto Christian Gebhardt.
Pokud vám toto jméno nic neříká, tak jen pro kontext uvedeme, že Christian není žádné ořezávátko. Za jeho jménem se totiž pár rekordů už skrývá. Konkrétně třeba 8:40 s Opelem Corsa OPC, který je momentálně v žebříčku třídy třetí. Co je však zajímavé je to, že výsledný čas je o masivních 36 sekund rychlejší, než u 200koňové verze! A abyste měli porovnání také s jinou třídou vozů, stejného času, tedy 8:32, dosáhly také vozy zvučných jmén jako Lotus Exige nebo Porsche Boxster S.