Renault Megane R.S. Ultime

Renault chystá návrat sportovních aut. Radujme se ale jen trochu

Autor: Petr Pilný - Zdroj: autocar.co.uk, carscoops.com - Foto: Renault - 12. 9. 2025


Renault má za sebou dlouhou tradici sportovních modelů, od malých hothatchů až po ostré verze Mégane. Posledním opravdovým zástupcem této éry byl Mégane R.S., ale ten skončil v roce 2023 a s ním i jedna kapitola historie značky. Teď ale francouzská automobilka naznačuje, že úplný konec sportovních vozů v jejím podání to přesto být nemusí. Ale…

Nový šéf Renaultu Fabrice Cambolive v rozhovoru pro britský Autocar prozradil, že už během příštích 12 měsíců bychom se měli dočkat prvních konkrétních návrhů, jak by mohla sportovně laděná budoucnost značky vypadat. Zatím půjde jen o koncepty, které mají ukázat směr a otestovat, zda by o podobné vozy byl skutečně zájem.

Co může přijít

Jisté je zatím jedno, prostor pro návrat k benzinovým motorům prakticky neexistuje. Přísnější emisní normy pohřbily čtyřválce, které poháněly Clio R.S. nebo Alpine A110. Pokud tedy Renault sportovní vozy znovu postaví, bude to muset být v elektrické podobě.

Na vrcholné úrovni už takový pokus přišel, přestože to není masový model. Jde o extravagantní elektrický Renault 5 Turbo 3E. Ten ale vznikl spíše jako technologická demonstrace než skutečný sériový model. Jeho cena je přes 150 tisíc eur a vznikl v počtu necelých dvou tisíc kusů. Na běžné silnice se tak spíš nedostane.

Stellantis a Renault v EU lobbují za možnost vyrábět malá a dostupná auta bez tolika otravných asistentů

Mnohem blíže realitě by mohl být výkonnější Mégane E-Tech. Modernizace tohoto elektromobilu je naplánovaná na příští rok a právě v tomto případě by mohl Renault ukázat, že se dá spojit praktičnost s dávkou adrenalinu.

A co menší modely? Nové Clio se sportovní verzí zatím nepočítá, potvrdil to i jeho produktový manažer. Malý hot-hatch ale přece jen v nabídce skupiny bude a to v podobě elektrického Alpine A290, postaveného na základech Renaultu 5.

Další logickou možností je sportovněji laděné SUV. Renault má dnes v nabídce hned několik crossoverů, od Capturu přes Austral až po nejsportovněji střižený Rafale. Právě ten už má plug-in hybridní verzi s 300 koňmi a ve speciální edici od divize Alpine i sportovněji laděný podvozek.

Otázka značky

Do hry vstupuje také otázka, pod jakým jménem by se sportovní Renaulty prodávaly. Značka Renault Sport už oficiálně zanikla a vše převzala Alpine. Cambolive ale nevylučuje, že by se časem mohla tradice R.S. znovu oživit. Jisté je, že Renault se snaží najít způsob, jak do éry elektromobility přenést tu hravost a radost z jízdy, kterou jeho ostré modely vždy nabízely. Má šanci uspět?

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru