Když se řekne elektrické auto, spoustě motoristů se vybaví hlavně ticho a plynulý zátah bez řazení. Jenže právě to je pro některé řidiče problém. Elektromobilům kvůli tomu podle nich chybí emoce, které dodává právě zvuk motoru, ale i to cukání při řazení. Automobilky si to uvědomují a hledají způsoby, jak elektrický pohon „okořenit“.
Porsche patří k těm značkám, které experimentují s nápady, které by ještě před pár lety zněly opravdu absurdně. Do některých svých prototypů nainstalovalo falešné řazení a umělý zvuk motoru. Nepřipomíná vám to něco? Totéž má i Hyundai ve svých rychlých elektrických modelech IONIQ 5 N a IONIQ 6 N. Porsche chce nabídnout řidiči něco, co připomíná klasické auto, přestože pro elektromobily technicky žádná převodovka není potřeba (přestože Taycan má dvoustupňovou převodovku).
Sascha Niesen, který má v Porsche na starosti testování prototypů, si koncept osobně vyzkoušel. Přiznal, že k němu přistupoval s velkou skepsí. „Chtěl jsem to nenávidět, protože je to umělé a falešné,“ řekl. Jenže nakonec ho prý právě tahle „faleš“ překvapivě bavila.
Přečtěte si také:
Zvuk, který prototyp vydává, nevznikl jen tak od stolu. Inženýři nahráli osmiválec z Porsche Cayenne a pak ho přepracovali tak, aby ladil s charakterem elektromotoru. Podobně bylo vyladěno i samotné „řazení“. I to má připomínat chování klasického automatu s měničem. Podle Niesena to navíc bylo tak přesvědčivé, že nepoznal rozdíl.
Zda Porsche umělé řazení skutečně nabídne zákazníkům nebo si to nechá nakonec jen v prototypech, zatím není jisté. Vyžadovalo by to nové technické řešení, například páčky na volantu v elektrickém Porsche Cayenne, které je zatím nemá. Ale možnost tu je.
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek