Range Rover Sport pro modelový rok 2017 prošel několika změnami. Mezi ty hlavní patří dosud nejúspornější pohonná jednotka, nové technologie autonomního řízení a rozšíření palety barev. Jedna z nejvýraznějších změn, kterou Range Rover Sport přináší, se odehrála pod kapotou. Nabídka motorů se rozšířila o moderní dvoulitrový čtyřválcový dieselový motor Ingenium. Tento motor má nízkou spotřebu paliva, nízké emise CO2 kolem 164 g/km a je schopen v kombinovaném režimu dosahovat spotřeby paliva 5,2 l/100 km. Nový motor Ingenium je také lehčí, přináší lepší odezvu na plyn, vylepšenou agilitu a výbornou dynamiku.
Vedle nového motoru se do Range Roveru Sport implementovala řada technologií autonomního řízení. Jde například o asistenta pro tažení přívěsu, který řidiči pomůže a zbaví ho strachu při manévrování s připojeným přívěsem. Řidič pouze nastaví při couvání směr přívěsu za pomoci otočného voliče systému Terrain Response 2 a vůz automaticky provede všechny potřebné korekce řízení.
Dalšími autonomními technologiemi jsou asistent hlídání mrtvého úhlu a inteligentní omezovač rychlosti. Asistent hlídání mrtvého úhlu využívá senzory vozu k detekci ostatních účastníků provozu, kteří se nachází v řidičově mrtvém úhlu. Pokud by řidič během změny jízdního pruhu riskoval kolizi, vozidlo samo působí na volant v opačném směru, aby zůstalo ve svém jízdním pruhu. Inteligentní omezovač rychlosti využívá technologii čtení dopravních značek a nastavuje rychlost vozidla podle rychlostních limitů.
Všestranné terénní schopnosti jsou zdůrazněny některými novými prvky výbavy. Systém Low Traction Launch řidiči usnadňuje rozjezd na kluzkém povrchu a vylepšené menu 4x4i poskytuje při zdolávání náročného terénu veškeré potřebné informace. Zvětšený dotykový displej s funkcí Dual View má nově úhlopříčku 10 palců pro jednodušší používání a čitelnost a lze jej ovládat podobnými gesty jako tablet.
Hospodárný Range Rover Sport
Range Rover Sport pro modelový rok 2017 je první velké SUV od Land Roveru, které nabízí čtyřválcový dvoulitrový dieselový motor Ingenium SD4 o výkonu 240 koní. Navzdory menšímu objemu je jeho výkonnost srovnatelná s dieselovým motorem TDV6. Disponuje výkonem 240 koní, točivým momentem 500 Nm a v kombinovaném cyklu EU se jeho spotřeba může pohybovat kolem 5,2 l/100 km a emise CO2 okolo 164g/km. Díky přidání druhého turbodmychadla k motoru Ingenium se zachoval výkon a silný točivý moment. Jde o první motor od Jaguar Land Roveru, který má sekvenční přeplňování.
Vozy s novým motorem se budou od ostatních odlišovat jedinou dvojitou koncovkou výfuku. Ostatní verze zůstanou ve stávajícím provedení s jednou jednoduchou koncovkou na každé straně zadního nárazníku. Verze s novým dieselovým motorem Ingenium je k dostání v pětimístném provedení a podvozkem s klasickými vinutými pružinami nebo pneumatickým odpružením.
[table width=“98%“ colalign=“left|center|center|center“]
Motor,Počet válců,Výkon [koní],Točivý moment [Nm]
2.0 SD4,4,240,500
3.0 TDV6,6,258,600
3.0 SDV6,6,306,700
3.0 SDV6 Hybrid,6,354,700
4.4 SDV8,8,339,740
5.0 V8 Supercharged,8,510,625
5.0 V8 Supercharged SVR,8,550,680
[/table]
Speciální technologie pro tažení přívěsu
Asistent pro tažení přívěsu patří mezi nejnovější autonomní technologie, které Land Rover představil. Tato technologie umožňuje i těm nejméně zkušeným řidičům manévrovat s přívěsem bezpečně a snadno.
Záběry zadní couvací kamery jsou přenášeny na dotykový displej multimediálního systému a řidič prostřednictvím otočného ovladače systému Terrain Response 2 ukazuje požadovaný směr. Vozidlo pak následně samo navede přívěs na konkrétní místo. Jediné, co musí řidič ovládat, jsou pedály brzdy a plynu. Systém také upozorní řidiče v případě, že by mělo dojít ke zlomení přívěsu. Řidič může sledovat bezprostřední okolí za pomoci prostorového systému kamer vozu.
Specialista na všestranné terénní technologie
Prvotřídní všestranné terénní schopnosti typické pro Range Rover a Range Rover Sport jsou posíleny o systém Low Traction Launch, který řidiči pomáhá při rozjezdu na kluzkých površích, jako je bláto, mokrá tráva nebo led. Systém může být manuálně aktivován prostřednictvím menu dotykového displeje multimediálního systému. Vedle toho vozidlo automaticky vyzve řidiče k aktivaci systému Low Traction Launch pokaždé, kdy je ovladačem systému Terrain Response 2 zvolen režim Tráva/Šotolina/Sníh.
Jakmile je aktivován, asistenční systém reguluje množství točivého momentu, který je možné přenést ve chvíli, kdy řidič sešlápne pedál plynu. Tím snižuje pravděpodobnost prokluzu kol. Systém je samočinně deaktivován až při překročení rychlosti 30 km/h. Takže ho může řidič využívat na kluzkém povrchu a ve stoupání, i když se už vozidlo pohybuje.
Range Rover Sport 2017 navíc přináší vylepšené All-Terrain Info centrum, přístupné prostřednictvím dotykového displeje multimediálního systému. Při jízdě v terénu zobrazuje užitečné informace, jako je natočení předních kol, anebo hloubka vody při brodění. Nově disponuje také asistentem jízdy, který využívá prostorový kamerový systém vozu. Při jízdě v terénu pomáhá při manévrech v nízké rychlosti.
Konektivita
Jedním z nejvýraznějších prvků výbavy Range Roveru Sport je uvedení multimediálního systému InControl Touch Pro s větším centrálně umístěným dotykovým displejem. Výsledkem je jednodušší ovládání systému, více možností konektivity a využití aplikací.
Větší displej má úhlopříčku 10 palců. Předchozí systém měl osm palců. Ke změnám došlo i v interiéru, kde byla odstraněna některá klasická tlačítka, která již nyní není nutné využívat. Středová konzole má čistější design. Navíc díky TFT Virtual Instrument Panel si může řidič navolit, zda chce plné, nebo částečné zobrazení informací navigace.
Výhodou InControl Touch Pro je označení a zvětšení mapy během navigování nebo přechod mezi obrazovkami menu stejným způsobem, jako to děláte na chytrém mobilním telefonu nebo tabletu. Zjednodušená funkce nyní minimalizuje rozptylování řidiče. Naleznete zde i na míru vytvořené aplikace pro přehrávání hudby, kontakty nebo kalendáře. Ty jsou zrcadleny na displeji multimediálního systému ve chvíli, kdy je řidičův telefon připojen k vozidlu.
Díky systému Pro Service si mohou zákazníci stahovat aplikace a instalovat je přímo do systému InControl Touch Pro. Nemusí tak být používány prostřednictvím chytrého mobilního telefonu. Live Apps zahrnují on-line zpravodajství, jako je předpověď počasí nebo sledování letu.
InControl Remote Premium umožnuje řidiči dálkově ovládat několik funkcí vozu prostřednictvím aplikace v chytrém mobilním telefonu. Majitel může kontrolovat údaje jako je stav kilometrů nebo množství paliva v nádrži, zda je auto odemčené, nebo zamčené a dokonce i nastavit klimatizaci.
Výraznými změnami prošla i satelitní navigace. Navigování od „dveří ke dveřím“ zákazníkům dovoluje nastavit trasu v aplikaci Land Roveru a přenést ji do vozidla. Jakmile je vozidlo zaparkováno, zbytek cesty je zobrazen na chytrém mobilním telefonu a řidič může do cíle dojít pěšky.
Technologie a bezpečnost
Všechny verze mají standardně komplexní sadu bezpečnostních technologií, které obsahují zadní parkovací senzory, tempomat, omezovač rychlosti a varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu. V modelovém roce 2017 byl seznam rozšířen o autonomní nouzové brzdění. Tento systém monitoruje okolí vozu a v případě, že je srážka nevyhnutelná, nejprve varuje řidiče a pokud není schopen brzdit s dostatečnou intenzitou, začne brzdit sám.
Příplatkový Drive Pack obsahuje všechny standardní prvky a navíc i systém hlídání mrtvého úhlu, rozeznávání dopravních značek a sledování provozu za vozem. Novým prvkem je inteligentní omezovač rychlosti. Ten využívá systém rozeznávání dopravních značek podle rychlostních limitů a samočinně podle toho upravuje rychlost vozidla. Poté, co řidič potvrdí výzvu na displeji, nebude schopen rychlostní limit překročit, dokud funkci opět nezruší.
Další funkcí je systém sledování bdělosti řidiče. Analyzuje pohyby volantem a přidává je k takovým faktorům, jako je denní doba nebo doba jízdy a v případě, že jsou zjištěny známky únavy, je na to řidič upozorněn. Drive Pack rovněž obsahuje adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v kolonách, inteligentní nouzové brzdění a pro rok 2017 přidává asistenta hlídání mrtvého úhlu a pro jízdu v pruhu. Asistent hlídání mrtvého úhlu monitoruje zezadu se blížící vozidla nebo ta, která se nachází v mrtvém úhlu Range Roveru Sport. Pokud začne řidič přejíždět do druhého pruhu ve chvíli, kdy by hrozila kolize, vozidlo samočinně zasáhne do řízení, aby zabránilo srážce. Asistent pro jízdu v pruhu provádí korekce řízení ve chvíli, kdy řidič začne vyjíždět ze svého pruhu bez použití blinkru.
Luxusní Ranger Rover Sport
Zákazníci mohou vybírat z rozšířené nabídky 19 barev, které pokrývají škálu od perleťově bílé, až po odstíny šedé, z prémiových laků s vysokým leskem, až po matné saténové barvy. Uživatel si tak přizpůsobí design vozu svým představám.
Zahájení prodeje
Zákazníci si mohou objednávat Range Rover Sport pro modelový rok 2017 již nyní u autorizovaných prodejců. První vozy se k zájemcům dostanou na konci listopadu 2016.
Základní cena se díky uvedení dvoulitrového čtyřválcového dieselu snížila o 65 000 Kč. Předběžné ceny (nezávazně doporučené, nekartelové, orientační ceny včetně 21% DPH) jednotlivých motorizací naleznete níže.
[table width=“98%“ colalign=“left|center|center|center“]
Typ (nejnižší dostupná specifikace),Výkon [koní],Točivý moment [Nm],Cena od [Kč]
Range Rover Sport 2.0 SD4 S,240,500,1 716 264
Range Rover Sport 3.0 TDV6 S,258,600,1 824 438
Range Rover Sport 3.0 SDV6 SE,306,700,2 093 058
Range Rover Sport 3.0 SDV6 Hybrid HSE,354,700,2 484 251
Range Rover Sport 4.4 SDV8 HSE,339,740,2 430 043
Range Rover Sport 5.0 S/C V8 HSE Dynamic,510,625,2 614 320
Range Rover Sport 5.0 S/C V8 SVR,550,680,3 575 671
[/table]