Range Rover Evoque 2016: lehký facelift přináší LED světla, nové motory a design

Autor: Jan Karlík - 24. 2. 2015


Range Rover Evoque byl a je pro automobilku trefou do černého! Od začátku prodeje tohoto pohledného a schopného SUV opustilo továrnu už přes 400 000 exemplářů. Aby tato čísla neklesala (byť to tak nevypadá, loňský rok byl se svým 125 300 kusy rekordním), rozhodla se britská automobilka pro menší omlazení.

Modelový rok 2016 přináší malé velké změny. Patří mezi ně například tři nové designy litých kol, jak už bývá zvykem, upravené přední i zadní nárazníky a nová maska chladiče ve dvou různých provedeních. Čumák zdobí nové, kompletně diodové světlomety, kterým asistují mlhová světla, také tvořená LEDkami. Vzhledem ke stále svěžímu a zajímavému exteriéru modelu Evoque nebylo potřeba sahat po nějakých radikálnějších změnách. Poslední změnou exteriéru je agresivněji tvarovaná kapota pro pětidvéřovou verzi, kterou si pujčuje od třídvéřového bratříčka.

V interiéru jsou nové výplně dveří, zajímavější než barvy a luxusní měkčené materiály je informační systém InControl Touch s 8″ dotykovou obrazovkou a novými funkcemi. Základní audio má šest reproduktorů, příplatková navigace má navíc vstup pro SD karty. Verze Plus nabízí dokonce navigaci už s harddiskem, obrazovky i pro zadní pasažéry spolu s bezdrátovými sluchátky a hudební soustavu značky Meridian s 11 nebo dokonce se 17 reproduktory! Nové jsou také palubní přístroje, ve standardu naleznete kůži Taurus nebo elektrické nastavení sedadel, u špičkových modelů i s masážní funkcí. Pomocí novinky s názvem Gesture Tailgate lze i u faceliftovaného modelu otevřít víko zavazadlového prostoru pouhým pohybem nohy pod nárazníkem.

Poměrně zásadní změny však hledejte na místě nejdůležitějším, pod kapotou. Vznětové verze motorů patří do nové rodiny motorů Ingenium. V úsporné variantě eD4 nabízí 110 kW, spotřebuje jen 4,2 l nafty a zároveň plní normu Euro 6. Jeho vývoj je kompletně pod taktovkou britského výrobce. Jeho výkonější verze je tradičně uložena v modelech s označením TD4, ta má už 132 kW a měla by teoreticky spotřebovat necelých 5 litrů na 100 km. Oba tyto agregáty mají snížené tření, proměnné časování ventilů a také prodloužený servisní interval. No a na špičce nabídky stojí známý motor s označením Si4, který ze dvu litrů objemu a turbodmychadla vymáčkne 177 kW. Úplný základ lze pak objednat s pohonem pouze předních kol a manuální převodovkou. Výkonější verze mají nový devítistupňový automat a pohonem všech čtyř kol.

Do Evoqua se po vzoru větších modelů dostává také systém s názvem All-Terrain Progress Control (ATPC), který vám umožní nastavit rozmezí rychlostí pro jízdu v terénu, automobil se pak pomocí senzorů snaží jet co nejrychleji, a vám dovolí se věnovat čistě řízení (tohle bychom asi zrovna oželeli). I výbavy kopírují nabídku velkých Range Roverů. Jsou celkem tři – SE, HSE Dynamic a Autobiography.

Představení se přirozeně odehraje počátkem března na autosalonu v Ženevě.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru