Rallye Portugalsko: Ogier v barvách Volkswagenu zvítězil potřetí v sezóně

Autor: Pavel Srp - 16. 4. 2013


Volkswagen slaví triumf v Algarve: na stupních vítězů se v Rallye Portugalsko umístily hned dvě jeho posádky. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) zvítězili před Mikko Hirvonenem (Citroën) a svými týmovými kolegy Jari-Matti Latvalou/Miikkou Anttilou (FIN/FIN). Velmi dobrý týmový výkon Volkswagenu završila za přítomnosti Dr. Ulricha Hackenberga, předsedy představenstva značky Volkswagen, posádka Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN) šestým místem při svém soutěžním debutu s vozem Volkswagen Polo R WRC.

„Byl to skvělý zážitek být naživo u tak velkolepého úspěchu,“ říká Dr. Hackenberg, který je zodpovědný za technický vývoj. „Velký dojem na mě udělal způsob, jímž se tým dopracoval k tomuto vítězství, i jakou z něj měl radost. Spolupráce celého týmu je zkrátka znamenitá a představuje velkou oporu pro naše jezdce, kteří předvedli výjimečný výkon.“

Po čtvrtém podniku mistrovství světa v rallye FIA (WRC) převzal Volkswagen vedení v průběžném pořadí konstruktérů díky skvělému výkonu celého týmu. Sébastien Ogier zvýšil navíc třetím vítězstvím v sezóně svůj náskok v hodnocení jezdců.

Zatěžkávací zkouška pro techniku: lidé i materiál na hranici možností

Druhá rallye na šotolině v sezóně byla zatěžkávací zkouškou pro lidi i materiál. Úzké, klikaté cesty s hrubým, kamenitým povrchem se střídaly s rychlými úseky projížděnými na plný plyn a představovaly nejnáročnější zkoušku v dosavadní sezóně. Přestože Sébastien Ogier vstoupil do čtvrté letošní soutěže oslaben v důsledku nemoci, ujal se hned po prvním dni s těsným náskokem vedení. V sobotu si nejlepšími časy ve čtyřech rychlostních zkouškách upevnil své vedoucí postavení, o které se až do konce soutěže už nenechal připravit. Závěrečný den začal pro vedoucího muže mistrovství světa adrenalinovým zážitkem: Spojka mezi přední a zadní nápravou, která umožňuje používat ruční brzdu v prudkých zatáčkách, zůstala přechodně otevřená a Ogiera brzdila v rozletu. Po následném servisu však bylo Polo R WRC se startovním číslem 8 znovu vysláno na trať rychlostních zkoušek v perfektním stavu.

Také Jari-Matti Latvala zažil v neděli okamžik hrůzy: Hnací hřídel vpředu vpravo praskl a přinutil Latvalu projet nejdelší rychlostní zkoušku v celé rallye (52,30 kilometru) pouze s pohonem zadní nápravy. Latvala tak přišel v celkovém hodnocení o druhé místo, avšak i ve ztížených podmínkách bravurně obhájil své umístění na stupních vítězů před Jevgenijem Novikovem (Ford).

Zatěžkávací zkouška pro strategii: volba pneumatik zajistila vítězství v „Power Stage“

Oba špičkoví jezdci Volkswagenu se již v rané fázi rozhodli šetřit pneumatiky pro závěrečnou „Power Stage“. V rychlostní zkoušce dlouhé 52,30 kilometru se rozdávaly bonusové body do hodnocení jezdců za první, druhé a třetí místo. Bylo to dobré rozhodnutí. S čerstvými pneumatikami Michelin jezdci Volkswagenu v závěru rallye znovu udeřili: Sébastien Ogier si zajistil nejlepším časem v „Power Stage“ tři bonusové body, jeho týmový kolega Jari-Matti Latvala jeden bod navíc za třetí místo.

Zatěžkávací zkouška pro týmovou práci: servis Volkswagenu zajistil místa na stupních vítězů

Klíčovou roli sehrál v Rallye Portugalsko servis. Mechanici Volkswagenu měli v servisním parku „Estádio Algarve“ k údržbě tří vozů Polo R WRC k dispozici celkem pět časových úseků o délce 15, 30 nebo 45 minut. Vzhledem k tvrdým podmínkám, které vládly v Portugalsku, to byla velmi krátká doba na výměnu opotřebovaných dílů a kontrolu zatěžované techniky. Osmapadesátičlenný tým Volkswagenu přitom vždy odvedl vynikající práci a posílal do rychlostních zkoušek všechny tři vozy s pohonem všech kol a výkonem 315 koní v perfektním stavu.

Zatěžkávací zkouška pro nováčky: dobrá premiéra pro posádku Mikkelsen/Markkula

Dobrou premiéru zažili Andreas Mikkelsen a jeho spolujezdec Mikko Markkula, kteří poprvé v sezóně řídili třetí Polo R WRC. Mikkelsen vzorně splnil týmem stanovené cíle, nasbíral zkušenosti se soutěžním vozem kategorie WRC v ostrých podmínkách a jeho spolehlivost korunoval šestým místem v celkové klasifikaci, za které dostal osm bodů do celkového hodnocení mistrovství světa.

Tisková zpráva/-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru