První polovina letošního Dakaru byla extrémně náročná, sedlčanské posádce ale svědčila. Mají na kontě tři vítězství z pěti odjetých etap a v celkovém pořadí se Martinu Macíkovi Jr., Františku Tomáškovi a Davidu Švandovi daří zvyšovat náskok na soupeře a držet první pozici. Úspěch se nevyhýbá ani MM Technology jako konstruktérovi – maratonské etapy přinesly jejich kamionům hned dvojitý hattrick.
Specialisté na náročné etapy
Přepálit start se mnohdy nevyplácí, to už zkušená posádka závodního kamionu Bohouše dobře ví. První etapy se tedy celý tým soustředil hlavně na to, aby vše běželo jako na drátkách. Martinu Macíkovi Jr., Františku Tomáškovi a Davidu Švandovi se mezi fanoušky začalo přezdívat „Rychlá rota ze Sedlčan“. Naplno totiž ukázali, co umí, hlavně ve speciálních etapách.
„Letošní Dakar je opravdu extrémně náročný. Speciální etapy jsou vždy zatěžkávací zkouškou jak pro nás, tak pro techniku a letos nám je nejenom dali hned ze začátku, ale ještě poměrně rychle za sebou. 48h Chrono se jela v naprosto jiném terénu, než loni a první část maratonské byla absolutní peklo. Přesto se nám podařilo je vyhrát a v obou maratonských navíc kamiony MM Technology obsadily první tři místa. O moc lepší to být nemůže,“ říká pilot Martin Macík Jr.
Těžká zkouška pro navigátory
Prvních pět etap letošního klání se neslo také v duchu záludné navigace. I proto je důležité mít v kabině zkušeného navigátora, který chytáky rychle odhalí. V černo-bílém kamionu tuto pozici zastává už několikátou sezonu František Tomášek.
„Něco už mám odjeto, takže už tuším, co nás může z hlediska navigace čekat za překvapení. Letos se ale organizátoři překonávají. Nebyla snad jediná etapa, ve které bychom se trochu nedrbali na hlavě, ale zatím jsme všechny chytáky odhalili. A když ne, tak jsme chybku hodně rychle napravili, a i díky tomu máme zatím solidní náskok na soupeře,“ shrnuje dosavadní průběh Dakaru.
Štěstí přeje připraveným
K úspěchu na Dakaru je vždy potřeba i dávka štěstí. To ale, jak je známo, přeje často hlavně těm připraveným. A to platí i pro připravenost techniky, která během prvního závodního týdne dostala pořádně zabrat. Přesto zatím nebylo nutné na kamionu provádět žádné velké opravy.
„Bohouš dostal co proto hned v první etapě, vypadal, že odjel už celý Dakar. Naštěstí hlavně zvenku, takže jsme přelepili samolepky, vyměnili čelní sklo a jelo se zvesela dál. Nejvíc dosavadní hlavně kamenitý terén odnášejí kola, ale i tam jsme měli poměrně štěstí, protože jsme zase o tolik pneumatik nepřišli. Během dne volna jsme opravili, co bylo potřeba, nic velkého se nám zatím nestalo, takže vše funguje, jak má a já jsem spokojený,“ říká mechanik MM Technology David Švanda.