Desátou etapou s délkou 371 km se letošní Dakar zase o něco přiblížil ke svému konci. Posádka týmu MM Technology ve složení Martin Macík Jr., František Tomášek a David Švanda ji dojela v závodním, ale rozumném tempu na druhém místě. V celkovém pořadí se stále drží na špici.
Čenda opět zářil
Závodní speciál z dílny MM Technology dokončil i dnešní etapu bez technických závad a větších poškození. „Čenda dnes nepřišel ani o gumu, technicky je naprosto v pořádku. Dělá nám zkrátka letos radost. Nejenom mě, ale i mechanikům, co na něj čekají v bivaku, protože jenom provedou údržbu a jedeme dál,“ s úsměvem popisuje stav kamionu po desáté etapě mechanik David Švanda.
Navigace bez chyb
Terén v oblasti Alula už byl oranžovému triu známý a pro navigaci velmi přívětivý. Ze začátku tvrdý a prašný povrch přecházel postupně do měkčího, písečného podloží mezi skalami, kde na Čendu čekala spousta českých fanoušků. „Neztratil jsem se!“ hlásil hned po dojetí do cíle navigátor František Tomášek. „Tohle byla za mě nejlepší letošní etapa. Na trase jsme nenarazili na žádný problematický bod, všechny jsme našli a projeli. Jeli jsme plynule, rozumně, ale pořád dost rychle, což nám vyneslo druhé místo a já jsem spokojený,“ doplňuje.
Jet s rozvahou se vyplácí
V podobném duchu hodnotí jednu z posledních etap také pilot Martin Macík Jr.: „Ze začátku to bylo tvrdé a jeli jsme hodně v prachu, postupně jsme se ale dostali i na písek a do skal. Tam mě překvapila ta spousta fanoušků s českými vlajkami, to bylo super vidět a moc si takové podpory vážíme. Nejeli jsme na hraně, v téhle fázi Dakaru je důležité neletět bezhlavě do cíle, ale zvažovat, co stojí za určitý risk a co ne. Navíc musím pochválit i navigaci, dneska byla úplně bezchybná. Zítra náš čeká hodně těžká etapa, ale věřím, že opět zajedeme dobrý výsledek.“
Zvolená taktika se týmu MM Technology vyplatila. Vzdálenost 371 měřených kilometrů překonali v čase, který jim vynesl s přehledem druhé místo a v celkovém pořadí se tak drží stále na první pozici.