V 11. etapě se posádce Casaleho dařilo, ale nakonec zapadli, odešla jim tyč řízení a museli měnit prasklou pneumatiku. Třinácté místo tak lze ovšem vzhledem k okolnostem považovat za úspěch. Josef Macháček se bohužel nedobrovolně zasekl na trati.
Předposlední etapa rovnající se smyčce kolem města Biša (500 km/345 km) byla považována za etapu, která může zvrátit dosavadní průběh Rallye Dakar. Víceméně polovina se odehrávala v dunách různých tvarů, velikostí a obtížnosti.
Neznámý osud šampióna
Josef Macháček vyrazil na etapu ze sedmého místa, do cíle ovšem zatím nedojel. „Mohu k tomu říct asi tolik, že se jednalo o etapu, ve které skončila spousta speciálů kategorie LW Proto. Machus se dostal do problémů, které se snažíme řešit. O tom, jak moc se nám to daří, budeme průběžně informovat,“ shrnul aktuální situaci týmový šéf Martin Koloc.
O tom je Dakar
Ignacio Casale si po dojezdu do cíle, mohl říct, že mohlo být sice mnohem lépe, nicméně konec dobrý, všechno dobré. „Jeli jsme skvěle, když jsem po zhruba třetině měřeného úseku věděl, že vedu, nebyl jsem až tak moc překvapený. Pak jsme v dunách zapadli,“ konstatoval chilský pilot, kterého vyprostil Martin Macík. „Martine díky, přesně o tom, je Dakar,“ vzkazoval Ignacio po dojezdu konkurentovi.
Technické trable ovšem tímto nekončily. „Dělali jsme dvě pneumatiky, jednu dokonce po dojezdu, řešili jsme i zlomenou spojovačku řízení. Hezky jsme si to užili. Pořadatelé deklarovali těžkou etapu a stalo se.“
„Zatím určitě nejtěžší etapa, hezky jsme si to vyžrali. Na začátku nastal navigační zmatek, ve kterém jsme se orientovali skvěle, ještě na 170 kilometru jsme byli druzí. V dunách nás přeletěli Nikolajev se Sotnikovem, po nějakých dvaceti kilometrech jsme zapadli. Když jsem tahal druhou lopatu, projel kolem nás troubící Martin Macík, jenom jsem vytáhl lano, cuknul nás. Proto Martinovi a jeho posádce děkujeme, jak říká Ignacio, o tom je Dakar. Pak nám odešla tyč řízení, kluci mi pomohli, během třiceti minut jsme to opravili. Nicméně tím to neskončilo, dvacet kilometrů před cílem nám bouchla přední pneumatika, přitom celých 200 km jsem dofukoval levou, kterou jsme naštěstí řešili až v cíli,“ pokračoval v hodnocení etapy Tomáš Šikola.