rallye-dakar-2022-den_volna-big_shock_racing

Martin Šoltys, pilot týmu Big Shock! Racing, po první polovině Dakaru končí svou statečnou cestu závodem. Dvě poslední nedokončené etapy a bolest zad mu nedovolují pokračovat.

Posádka Martina Macíka, zocelená dosavadním vývojem Dakaru, se chystá v druhé polovině zabojovat a pokusí se dosáhnout na co nejlepší výsledky. Jejich Karel, žluté Iveco s číslem 503, během dne volna prochází kompletním servisem a v neděli bude do 7. etapy připraven v nejlepší formě.

Martin Šoltys se vrací domů

Den volna nepřinesl týmu Big Shock! Racing dobré zprávy. Poté, co posádka Martina Šoltyse nedokončila 5. a 6. etapu, ve které musela zasahovat také helikoptéra zdravotníků, padlo rozhodnutí, že Martin Šoltys, Roman Krejčí a Jakub Jiřinec nebudou dál pokračovat v soutěži.

Přečtěte si také:  Rallye Dakar 2022: Macík si v 10. etapě opět chystal lyžařské brýle, ale tentokrát čelní sklo vydrželo

Martin Šoltys je po nárazu v 6. etapě podle prvních vyšetření zdravotně v pořádku, nemá však smysl riskovat tvrdou jízdu s bolavě naraženými zády. Zdraví všech členů týmu je na prvním místě. Všichni z Big Shock! Racingu věří, že Martin brzy nabere plné síly.

„Je to tak. Ještě v pátek večer jsem byl v bivaku na rentgenu a místní doktor mě vyslal na CT do nemocnice. Podle vyšetření není nic zlomeného, ale mám velké otoky. Záda bolí, jinak jsem v pořádku. To je Dakar. Závod pro mě končí, ale můžu říct, že jsem si ho v novém týmu, i přes všechny těžkosti, užil,“ řekl Martin Šoltys.

Přečtěte si také:  Rallye Dakar 2022: Macík se snaží dohnat zpoždění. Po 8. etapě je posádka na 9. místě

Hlavní je, aby to kluky bavilo…

V pátek večer už mechanici do bivaku přivezli opraveného Arnošta, kamion Martina Šoltyse, který bude v Saudské Arábii zůstávat a následně pokračovat na březnový závod světového poháru Rally-Raid Championship 2022 v Abú Dhabí. Všechny síly se teď koncentrují do přípravy zbývajících vozů, vyrobených v Sedlčanech, které budou v závodě pokračovat. Karla – kamionu Martina Macíka, Niciase – speciálu sestrojeného pro Project 2030 a Vincenza, v němž závodí Italtrans Racing tým.

„Na autech se mění kompletně všechno, preventivně pera, tlumiče, celá výstroj. Myslím, že budeme mít do druhé půlky téměř nové auto,“ řekl pilot Martin Macík, který je po polovině Dakaru na 11. celkovém místě.

„Pro mě je důležité, aby kluci letošní Dakar dojeli ve zdraví, jeli rychle, zlepšovali se, a aby je to bavilo. Máme tu 4 kamiony, kromě Arnošta další auta zdárně pokračují. Udělali jsme inovace ty se teď testují. Snažíme se budovat větší tým. Máme před sebou další rok, pojedeme mistrovství světa, s lidmi, kteří tu teď jsou s námi. A věříme, že pracujeme na úspěšném projektu. To je za mě hlavní. Samozřejmě, v tuto chvíli nejsem s průběhem Dakaru spokojen na 100%. Ale jsme na dobré cestě. Jen to chvilku může trvat. Dakar je běh na dlouhou trať,“ řekl Martin Macík, šéf týmu Big Shock! Racing a MM Technology.

Přečtěte si také:  Rallye Dakar 2022: Macík se Šoltysem už si v Džiddě vyzvedli kamiony "Karla" i "Arnošta"

I přes ztrátu týmových kolegů, bez jejichž podpory bude další jízda závodem zase o něco náročnější, se všichni členové týmu Big Shock! Racing těší do druhé půlky Dakaru.

Přidat komentář