rallye-dakar-2022-po_1etape-big-shock-racing-martin_macik-a-martin_soltys

Svátek fanoušků motorismu právě začíná, Rallye Dakar 2022 odstartovala. Český tým Big Shock! Racing je na další ročník legendárního maratonského závodu připraven nejlépe ve své dosavadní historii. Poprvé má na startu dvě kamionové posádky. Oba zkušení piloti vědí, že v prologu se Dakar nevyhrává a úvodních 19 km absolvovali s klidnou hlavou.

Martin Macík navigovaný Františkem Tomáškem a jištěný mechanikem Davidem Švandou vybojoval 8. místo. Martin Šoltys, kterého v kabině podporují navigátor Roman Krejčí a mechanik Jakub Jiřinec, dokončil prolog na 30. pozici. Tým také těsně před startem Dakaru oznámil účast ve světovém šampionátu World Rally-Raid Championship 2022.

Přečtěte si také:  Rallye Dakar 2022: Martin Prokop se i po 3. etapě drží v TOP 10

Strategie? Jedeme závodit a chceme uspět

Tým Big Shock! Racing pro úspěch v letošním Dakaru udělal hodně. Na startu stojí dvě silné kamionové posádky, které se budou podporovat a chtějí vylepšit svá předchozí umístění. Ostřílení piloti Martin Macík a Martin Šoltys mají dobře vyladěné a otestované závodní stroje a pomáhá jim sehraný tým profesionálních mechaniků, který se oproti předchozím letům podstatně rozrostl.

„Jelo se nám dobře. Bylo to rychlých 19 km v těžkém terénu. Duny, ve kterých záleželo na volbě trasy. Zbytečně neriskujeme, všechno je zatím před námi. Strategie je jednoduchá. Všichni jedeme závodit a chceme uspět. Už v minulém roce jsme dokázali, že máme zkušenosti i auta, která jsou rychlá a zároveň vydrží i extrémní podmínky. Musíme teď s chladnou hlavou odstartovat, zjistit, jak je na tom konkurence a postupně přidávat. Důležité je, že nám Marťas Šoltys bude krýt záda. To oceníme hlavně v maratonské etapě,“ říká Martin Macík, který v loňském ročníku Dakaru vybojoval výborné 4. místo.

Pilot Martin Šoltys svůj poslední Dakar dokončil na 10. místě, dnes vyjel na trať s novým závodním kamionem, pojmenovaným Arnošt. „Chci v pořádku a ve zdraví dorazit do cíle. V prvních etapách se budu s novým autem sžívat. Před startem jsme se svezli jen párkrát. Každopádně, letošní Dakar pojedu s rozumem. Bude to dlouhý a těžký závod, trať může přinést spoustu překvapení. Na začátku určitě není potřeba zbytečně riskovat,“ řekl ještě v bivaku Martin Šoltys.

rallye-dakar-2022-big-shock-racing-martin_macik-a-martin_soltys

Trať prologu sice v sobotu obnášela jen 19 ostrých kilometrů, ale přesun na start přinesl dalších 230 km po silnici. A po dokončení měřené části museli závodníci zdolat ještě 585 km dlouhý přejezd do bivaku v Hail, kde už na ně čekalo slavnostní pódium.

Big Shock! Racing míří do světového šampionátu

Těsně před startem Dakaru Martin Macík také oznámil, že se chystá zúčastnit aktuálního světového šampionátu World Rally-Raid Championship 2022. „Můžeme potvrdit, že Big Shock! Racing bude závodit v aktuálním světovém šampionátu. Těšíme se, je to další krok, který nás posune dál. Kromě Dakaru nás čekají i závody Abu Dhabi Desert Challenge, Rally Kazakhstan a Rallye du Maroc. V mistrovství pojedou tři kamiony sestrojené v Sedlčanech,“ říká pilot Martin Macík.

Přečtěte si také:  Rallye Dakar 2022: Macíka i Šoltyse zradil ve 3. etapě roadbook. Přesto dokázali dojet v dobrém čase

Dakarský Silvestr – přejímky a poslední šance pořádně se vyspat

Všechny kamiony, sestrojené v Sedlčanech týmem Martina Macíka staršího, prošly na Silvestra hladce administrativními i technickými přejímkami. U komisařů, dohlížejících na předepsaná pravidla, se postupně vystřídal osvědčený Karel – speciál pilota Martina Macíka, nový Arnošt, v němž za tým Big Shock! Racing jede Martin Šoltys a Nicias – vůz sestrojený pro Project 2030. Vincenzo, speciál týmu Italtrans, bez problémů absolvoval přejímky už ve čtvrtek.

V administrativní části bylo třeba doložit dokumenty aut i jezdců nebo lékařská potvrzení. Organizátoři všem speciálům kontrolovali i technické parametry, navigační přístroje či bezpečnostní vybavení, prověřili, zda jsou všechna zařízení správně nainstalována, ověřovali funkčnost kabelů nebo GPSky, zaplombovali turbo, označili týmové kamery…

Po absolvování všech povinností ale v bivaku neproběhly žádné bujaré oslavy Nového roku. Většina členů týmu využila poslední šanci na klidný spánek, protože bylo více než jasné, že letošní Dakar se rozjede hodně zostra a hned v úvodu přinese účastníkům pár probdělých nocí.

Přečtěte si také:  Před 50 lety se ve Spa-Francorchamps zapsala "rudá svině" Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG do dějin

V neděli na závodníky čeká etapa 1B, dlouhá 333 km. Dnešní a zítřejší výsledky pak určí posádkám startovní pořadí pro 2. etapu. Fanoušci budou s českými závodníky prožívat jejich dobrodružství až do 14. ledna, kdy poslední etapa zakončí Dakar v Džiddě.

Přidat komentář