Nádhernou etapu v dunách Pusté končiny si posádka Instaforex Loprais Teamu neužila podle svých představ. Den před koncem Rally Dakar 2020 řešili Aleš Loprais s Khalidem Alkendim a Petrem Pokorou technické problémy a dvakrát uvízli v písku.
Po noci strávené v maratonském bivaku v Shubaytahu, kde se závodníci museli obejít bez mechaniků a zázemí svých týmů, pokračovala Rally Dakar 2020 předposlední etapou do Haradhu. Čtvrteční rychlostní zkouška měřila 379 kilometrů a celá se jela v dunách pouště Rub‘ al Khali.
Aleš Loprais s Khalidem Alkendim a Petrem Pokorou figurovali před etapou na čtvrté pozici průběžného hodnocení kategorie kamionů, o kterou však přišli.
„Opět jsme měli problém s overboostem, který řídící jednotka vyhodnotí jako chybu, spadne do nouzového režimu a hodně omezí výkon. Kamion pak musí zastavit, vše je potřeba vypnout a pak znovu zapnout,“ vysvětluje palubní mechanik Petr Pokora. „Zkusil jsem to nějak oblbnout a bylo to trošku lepší, ale stejně na prd.“
Výsledkem bylo zapadnutí v první třetině speciálky, které Lopraisovu posádku stálo přibližně dvacet minut. Ještě větší problém ale v náročném terénu představovala prasklá poloosa.
„Podruhé jsme se zakopali v těžkých dunách,“ pokračuje Pokora. „Chtěl bych poděkovat Robertu Szustkowskému, Jarosławu Kazberukovi a Filipu Škrobánkovi za jejich velkou snahu při pokusu o naše vyproštění. Sice se to nepovedlo, ale dál pokračovali až ve chvíli, kdy jsme přetrhli všechna lana.“
Praga V4S DKR se startovním číslem 502 tak dorazila do cíle měřeného úseku s téměř tříhodinovou ztrátou a v průběžné klasifikaci klesla ze čtvrté na sedmou příčku.
V pátek 17. ledna uzavře 42. ročník dakarské rally dvanáctá etapa z Haradhu do Qiddiye. Na závodníky čeká ještě 374 kilometrů speciálky a pořadatelé opět varují před obtížnou navigací.