Téměř čtyři sta ostrých kilometrů v navigačně složitém terénu mají za sebou posádky týmu Buggyra Racing. Přestože Martin Šoltys v etapě ztratil, drží svojí Tatru Phoenix v první desítce na devátém místě průběžného pořadí. O poznání lepší etapu má za sebou také Josef Macháček, který stoupá vzhůru.
Dakar v Saudské Arábii přiostřuje, čímž pořadatelé vyhrožovali a měli pravdu. Hned druhá etapa byla odlišná tím, že navigátoři dostali roadbooky až ráno těsně před startem. V tomto duchu se pojede ještě pět takových etap. Vlastimil Tošenovský to uvítal. „Tím, že jsme přijeli do bivaku hodinu po půlnoci se mi to hodilo, protože jsem mohl jít v klidu spát. Normálně bych procházením a vyznačováním nebezpečných míst strávil nad roadbookem ještě tak dvě hodinky,“ uvedl před startem pondělní etapy spolujezdec Josefa Macháčka.
Martin Šoltys se až do 160 kilometru držel v kontaktu s absolutní špičkou. „Dnešní etapa byla hodně rychlá a většinou se jelo na omezovač rychlosti. To se mi úplně nelíbilo, protože nevíte, kde bude nějaká díra. Auto dnes fungovalo dobře, jeli jsme bez technických problémů. V polovině jsme zachybovali v navigaci, ale zůstala tam většina včetně Kamazu a Renaultu. Ještě ke konci jsme se museli vracet k jednomu bodu, byl to chyták. Dnes se trochu bloudilo, ale jinak dobrý,“ zhodnotil dnešní speciálu jezdec Tatry Phoenix, který dostal dodatečně tří minutovou penalizaci za překročení rychlosti o 1 km/hod!
Bez problémů ale se ztrátou dojeli do cíle i Macháček s Tošenovským. Dosáhnout lepšího výsledku jim zabránila vysoká startovní pozice. „Dnešní den jsme si užívali, a to i když bylo na trati mnoho kamenů. Bylo to hodně africký, a to se mi líbí. Pochválit musím také Vlastíka, který krásně navigoval. Díky vysoké startovní pozici jsme nemohli dnes dobře zajet, ale musíme se tím prokousat dopředu,“ řekl v cíli spokojený pilot Baggyra Racing týmu, který nakonec dojel na osmadvacáté pozici.
Třetí etapa bude takzvaně okružní, když jezdci vyrazí z Neomu a vrátí se zase zpět. Z nulové nadmořské výšky vystoupají vůbec do nejvyššího bodu letošní soutěže, a to do 1.400 m.n.m. Profil 427 kilometrů dlouhé speciály bude z šedesáti procent pískový, zbytek budou tvořit kameny, půda a asfalt.