Po bolivijské noční můře přinesla první etapa na argentinské půdě Tomáši Ouředníčkovi a Davidovi Křípalovi konečně závodní den bez nechtěných „dobrodružství“. To se také odrazilo ve výsledcích. Desátou etapu mezi Saltou a Belénem dokázali zdolat ve 25. nejrychlejším čase. Jde o jejich nejlepší letošní výsledek, který jim zajistil 32. místo v celkovém hodnocení.
Po chladném podnebí v Bolívii nastal čas na změnu klimatu i terénu. První argentinská etapa se odehrávala ve znamení dun, při teplotě 40°C ve stínu a 50 až 60 °C v kabině. Za těchto podmínek se Tomáši a Davidovi povedl fantastický výsledek.
Tomáš Ouředníček byl s dnešním dnem nadmíru spokojený: „Etapa byla těžká a nevyzpytatelná, ale auto dnes jelo jako ve snu. Technici konečně přišli na původní příčinu všech předchozích problémů, kterou byla vadná lambda sonda. Dnes jsme si závod užili, jak se patří.
V první z dnešních dvou rychlostních zkoušek jsme narazili na Martina Prokopa, kterému se rozbil alternátor a zůstal stát zhruba 5 kilometrů od prvního kontrolního bodu. Dotáhli jsme ho k prvnímu bodu a pokračovali dál, kde jsme pomáhali posádce Can-Amu. Potom jsme se ještě pokoušeli pomoct našemu týmovému kolegovi Henniemu, který zapadl, ale zapadli jsme sami, čímž jsme ztratili několik minut.
Ten hluboký písek byl dost záludný a autu dal také zabrat. Ale nejhorší bylo, že posledních 60 kilometrů jsme museli jet po tmě. Myslím si, že není úplně fér, nechat tak náročnou část rychlostky na večer! Většina týmů si dnes také užila noční závod….
Mohli jsme mít ještě lepší výsledek, ale i tak jsme spokojeni, protože lepší startovní pozice do zítřejší etapy ve Fiambale je důležitá. Závod nás teď nesmírně baví, když auto jede, jak má, takže se opravdu těšíme na zítřejší etapu.“
David byl z poslední etapy také nadšený: „Navigace byla dnes dost obtížná. Organizátoři asi chtěli, aby se navigátoři opravdu zapotili, ale nám se naštěstí podařilo všechny kontrolní body projet. Etapa byla pěkná, neměli jsme žádné technické problémy, takže jsme si to dnes opravdu užili.“
Ve středu týmy odstartují do 11. etapy, nazývané „Super Fiambala“. Ve 280 km dlouhé rychlostní zkoušce mezi městy Belén a Chilecito posádky čekají majestátní duny, měkké písky a horko. Perfektní kombinace na úžasný, ale náročný den…