Po převážně bezproblémovém dni pro všechny čtyři posádky na cestě z Pisca do San Juan de Marcona PEUGEOT nadále drží první a druhé místo v Rallye Dakar. Vozy 3008DKR Maxi posádek Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret a Carlos Sainz/Lucas Cruz v etapě dojely na druhém a třetím místě. Na rozdíl od zveřejněného programu byla dnes etapa rozdělena do dvou: s kratším prvním úsekem, po kterém se vozy krátce vrátily do bivaku v Piscu, a pak delší jízdu do San Juan de Marcona na peruánském pobřeží.
Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret jsou nyní v čele rallye díky svému tempu, dnes nejrychlejšímu z vozů 3008DKR Maxi a druhému nejrychlejšímu vozu v etapě. Etapu projeli téměř bezchybně a vedou s náskokem 3 minuty a 11 sekund. Všechny vozy PEUGEOT zajely v dnešní etapě druhý až pátý nejrychlejší čas a předvedli tím konzistenci a spolehlivost, které jsou na Dakaru nezbytností.
Carlos Sainz/Lucas Cruz zažili velmi dobrý den. Španělská dvojice etapu dokončila na třetím místě jen s několika menšími chybami a pokračovali ve stoupání po žebříčku k šestému místu celkového pořadí.
Jako čtvrtí nejrychlejší za Španěly dojela dvojice Cyril Despres/David Castera, která měla náročný úkol pustit se do písečné etapy s několika obtížnými navigačními problémy jako první. Navzdory menšímu vystrašení, které zažili na 2,5 kilometru měřeného úseku, jsou nyní v celkové klasifikaci jen něco málo přes 3 minuty za svými týmovými kolegy Pererhanselem a Cottretem, což je v dakarských poměrech mrknutí oka.
Pátý nejrychlejší čas v etapě stačil posádce Sébastien Loeb/Daniel Elena k udržení čtvrtého místa v celkovém pořadí v souladu s jejich strategií přežít písečné duny v Peru, aby mohli později zaútočit v terénu, který jim lépe vyhovuje. V rámci pečlivého přístupu raději vystupují z vozu, aby prověřili sklon duny předtím, než se do ní pustí. Splnili svůj úkol dokončit bezpečně etapu s pátým nejlepším časem, který je více přiblíží nejvyššímu místům celkového pořadí.
KLASIFIKACE VE 3. ETAPĚ:
1. Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, 3 h 9 min 8 s
2. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +4 min 5 s
3. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, +6 min 07 s
4. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, 7 min 43 s
5. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MCO), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +8 min 34 s
6. Giniel de Villiers (ZAF)/Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +10 min 11 s
7. Bernard Ten Brinke (NED)/Michel Perin (F), Toyota 4WD, +18 min 07 s
8. Martin Prokop (CZE)/Jan Tománek (CZE), Ford 4WD, +18 min 56 s
9. Jakub Przygonski (POL)/Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +22 min 42 s
10. Lucio Alvarez (ARG)/Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +23 min 01 s
KLASIFIKACE PO 3. ETAPĚ:
1. Stéphane Peterhansel (FRA)/J.-P. Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, 6 h 34 min 58 s
2. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi +3 min 11 s
3. Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +7 min 43 s
4. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MCO), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +10 min 11 s
5. Giniel de Villiers (ZAF)/Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +11 min 23 s
6. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, +14 min 47 s
7. Bernhard Ten Brinke (NLD)/Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +31 min 18 s
8. Orlando Terranova (ARG)/Bernardo Graue (ARG), Mini 4WD, +35 min 19 s
9. Martin Prokop (CZE)/Jan Tománek (CZE), Ford 4WD, +38 min 56 s
10. Nani Roma (ESP)/Alex Haro (ESP), Mini 4WD, +42 min 56 s
CITACE:
Stéphane Peterhansel (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 300), 2. ve 3. etapě/1. v celkovém pořadí: „Byla to další velmi pěkná etapa typická pro terénní soutěže, s velkými dunami, spoustou jízdy v terénu a několika úseky fesh-fesh písku. Bylo to trochu lehčí než včera, neboť jsme před sebou viděli stopy od motocyklistů, což nám samozřejmě pomáhalo při navigaci. Dvakrát jsme trochu zabloudili, jednou proto, že nás zmátl itinerář, a jednou kvůli mé chybě, když jsem se rozhodl následovat jezdce na motocyklu – ne vždy mají pravdu! Neřekl bych, že jsme dnes jezdili bezpečně, ale zcela určitě jsme se snažili omezit riziko na minimum. Nyní jsme v čele a myslím si, že to je výsledek konzistence. Takže to zatím není špatný nápad. Všichni jezdci na špici stále bojují: Jako jezdci Peugeotu musíme zůstat spolu a pevní.“
Carlos Sainz (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 303), 3. ve 3. etapě/6. v celkovém pořadí: „Dnes bylo vše bez problémů. Pouze na jednom místě jsme se museli otočit, abychom nabrali rychlost k přejetí duny, asi v polovině etapy. A pak u jednoho kontrolního bodu jsme se museli také vracet, protože jsme jej nejprve v prachu minuli. Ale zbytek byl OK, a tak zůstáváme soustředění. Z vozu máme skvělý pocit.“
Cyril Despres (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 308), 4. ve 3. etapě/2. v celkovém pořadí: „Uvízli jsme na začátku etapy, což znamenalo, že jsme museli tvrdě brzdit a vjet do duny. To nás poněkud zklidnilo, takže to byl dobrý budíček! Dnes jsme vyjížděli jako první a jinak jsme udržovali dobrý rytmus. Stéphane nás nakonec předjel a chvíli jsme mohli jet společně. Takové je Peru: tyto etapy jsou tak složité, že se vždy musíte mít na pozoru, jet rychle tam, kde to jde, a zpomalit tam, kde je to nezbytné. Dobře jsme zahájili a nyní prostě potřebujeme tento stav udržet i nadále!“
Sébastien Loeb (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 306), 5. ve 3. etapě/4. v celkovém pořadí: „První část dnešní etapy jsme moc dobře nezačali: udělali jsme jednu nebo dvě malé chyby, které však pro nás byly užitečnou lekcí pro zbytek dne. Pokud jde o zbytek etapy, myslím, že jsme měli dobré tempo, ale bylo to velmi komplikované: chtěli jsme se vyvarovat velkých rizik. V první části etapy jsme také měli problém s automatickým systémem odpouštění vzduchu z pneumatik, ale to v bivaku vyřešili naši mechanici.“
Víte, že?
Peugeot 3008DKR Maxi vychází z Peugeotu 3008 SUV, jenž vyhrál anketu Evropské auto roku 2017. A není jediným soutěžícím na Dakaru z dílny Peugeotu, jenž má původ u vítěze ankety Auto roku. Peugeot 405 byl zvolen Evropským autem roku přesně před 30 lety, v roce 1988, a v letech 1989 a 1990 vyhrál Dakar (ve verzi T16).
Dnešní etapa
Čtvrtá etapa vede kolem města San Juan De Marcona. Z 444 km bude 330 měřených úseků.
V souladu s kořeny Dakaru, tato etapa povede přímo od pláže a v čele budou čtyři vozy. Jezdci se budou potýkat se 100 km dlouhou písečnou sekcí (jednou s nejdelších, jaká se kdy na Dakaru jela).