Honda už delší dobu ví, že na evropském trhu má v nabídce zoufale málo modelů. Tento rok však máme pocit, jakoby japonskou automobilku někdo polil živou vodou a portfolio značky se začíná rozrůstat. Novinkou na trhu je nová generace malého SUV, nebo crossoveru, chcete-li, modelu HR-V a nová generace městského vozu Jazz. Navštívili jsme sympatické malé rakouské městečko Hainburg an der Donau kousíček od slovenských hranic, abychom pro vás tyto modely v krátkosti otestovali.

Honda Jazz 2015

Ve změti klíčků na stole sahám po jednom se slušivou červenou visačkou. Až po chvíli zjišťuji, že jsou od nové Hondy Jazz s elegantní šedou barvou a manuální převodovkou. Nechám tedy všechna ta nová HR-V, které malý Jazz na náměstíčku sympatického hotelu tak trochu utiskují, aby odjela a já se v klidu seznamuji s novinkou segmentu B.

Test Honda HR-V Honda Jazz

První pohled přináší trochu rozporuplné pocity. Přední maska kombinuje možná až příliš mnoho prvků a tvarů, přitom boční profil je velice jednoduchý a účelný. Zadní partie se z mého pohledu dají označit za nejpovedenější část vozu. Zajímavé světlomety připomínající automobily severské značky a ostře řazené tvary propůjčují novému Jazzu sympatický vzhled. Před vstupem do interiéru vás ještě zarazí podivně umístěný zámek, ale to je asi poslední zaváhání. Interiér je opravdu povedený. Nová generace přináší nejen jiný design kabiny a nové technologie, ale především opět cílí na prostornost. Už minulé generace vozu byly pověstné prostornými interiéry, ale generace třetí tuhle hru hraje v úplně jiné lize. Po doladění pozice ze volantem vystupuji a sedám si rovnou „za sebe“. Pokud bych pár okamžiků zpět neviděl vůz zvenčí, regulérně bych ho právě podle místa na zadních sedačkách zařadil minimálně o kategorii výše.

Jak jsme u Hondy zvyklí, i nový Jazz dostal modifikovanou palivovou nádrž, která zaujímá místo v úrovni předních sedadel. To umožňuje osadit zadní lavici tzv. Magic Seats. Po odklopení sedáků směrem nahoru převezete v novém Jazzu opravdu solidní porci zavazadel a nebo třeba klečícího dospělého muže :) Interiér nabízí poměrně velké množství odkládacích ploch a schránek a nově lze do modelu Jazz objednat také palubní systém se 7“ dotykovou obrazovkou Honda Connect. Lehkým nedostatkem v interiéru pak můžete shledat trochu „utopenou“ řadící páku (která má však přesné dráhy řazení) a napevno připevněnou loketní opěrku. Třetí generace kvůli zvětšení vnitřního prostoru také nabyla zvenčí. Oproti minulé generaci je nový Jazz o 95 mm delší a má o 30 mm delší rozvor náprav. Nejen to má pak na následek více místa na předních sedadlech, a to o 30 mm více prostoru pro ramena a zároveň o 20 mm více místa mezi pasažéry. Cestující na zadních sedadlech pak mají o 115 mm více prostoru pro nohy, o 65 mm více pro kolena a o 20 mm dostanete k dobru pro vaše ramena.

Přečtěte si také:  Test BMW M3 Competition M xDrive (2022)

Pod kapotou Jazzu je uložen nově vyvinutý benzínový motor i-VTEC o objemu 1,3 litru s výkonem 100 koní a 123 Nm točivého momentu při 5 000 ot./min. Tento agregát je možné spárovat se šestistupňovým manuálem nebo automatem CVT. Rovnou říkám, že pro tento motor mi více seděla právě manuální skříň. Nicméně CVT je poměrně dobře nastaveno a virtuální převodové stupně dobře redukují nepříjemný pocit z variátoru při akceleraci. Model Jazz jak v případě převodovky, tak především podvozku a řízení dostal upravené nastavení. Podvozek je příjemně pevný a působí tuhým dojmem, nicméně zvládne i poměrně dobře odfiltrovat městské nástrahy v podobě zpomalovacích prahů nebo třeba kostkové dlažby.

Nový Jazz bude k dispozici ve třech výbavových stupních Trend, Comfort a Elegance. Modely Comfort mají ve standardní výbavě 15“ lité disky, nejvyšší výbava nabídne 16“ kola. V základní výbavě Trend najdete manuální klimatizaci, 5“ LCD displej palubního systému pro přehrávání hudby z CD, který nabídne 180 W výkonu audiosystému. Výbavy Comfort a Elegance mají 7“ displej systému Honda Connect. Výbava Elegance přihazuje navíc kožené čalounění volantu, bezklíčové odemykání a startování a dotykový panel pro ovládání automatické klimatizace.

Základní výbava Trend s motorem 1.3 i-VTEC a manuální převodovkou vyjde na 359 900 Kč. Vyšší výbava Comfort stojí 384 900,- a výbava nejvyšší vyjde na 429 900 Kč. Pokud byste chtěli automatickou převodovku CVT, přichystejte si ještě 35 000 Kč.

Honda HR-V 2015

Honda HR-V není v nabídce značky žádným nováčkem. Je tomu již dlouhých 18 let, kdy přišel na trh kontroverzní, ale velice osobitý automobil tohoto jména. Osobně nevidím novinku jako přímého nástupce zmiňovaného SUV. I z popisu výrobce, který uvádí, že nové HR-V nabízí charakteristický vzhled kupé v kombinaci s robustností SUV, prostornost a všestrannost MPV, je vidět, jak se nový model přizpůsobil době. Crossover jako vyšitý. To však nemusí být nutně špatně. Přes původní skepsi při zmínce o kupé, musím konstatovat, že boční profil je nejen díky schované klice zadních dveří, velice zajímavý. HR-V se extrémně zakulatilo a první reálné dojmy jsou veskrze pozitivní.

Přečtěte si také:  Test Dacia Jogger Essential TCe 100 LPG (2022)

Test Honda HR-V Honda Jazz (1)

Nadšení převládá také v interiéru, kde designéři odvedli pořádný kus práce. Byť je použití výrazu ‚sportovní‘ u vozů této kategorie minimálně úsměvné, přesně takhle nový interiér působí. Sedačky jsou příjemně tvarované, rozsah nastavení je velký. Výborný je také volant a překvapivě pro mě, také maličká, zde naopak poměrně vysoko umístěná, řadící páka. Grafika přístrojů má sympatické prostorové uspořádání a celý interiér je lehce orientovaný na řidiče. Jediným prvkem, který u mě nenašel pochopení, je tvar a umístěný výdechů klimatizace před spolujezdcem. Na pohled malý vůz nabídne velkorysý vnitřní prostor a pohodlně se zde usadí čtyři dospělé osoby.

Ani Honda HR-V neoplývá extrémně širokou paletou motorů. Pro nový crossover jsou určeny dva. 1,6-litrový vznětovým motorem i-DTEC o výkonu 88 kW (120 k) nebo 1,5-litrový benzínový agregát i-VTEC o výkonu 96 kW (130 k). Měl jsem možnost vyzkoušet oba zmiňované motory a v mých očích je jednoznačným vítězem nafta. Díky točivému momentu o hodnotě 300 Nm nabídne dynamiku, na kterou nemůže poloviční hodnota Nm u atmosférického zážehového motoru stačit. Nicméně benzín má příjemně lineární zátah, je poměrně točivý a na většinu běžných situací bude s jistotou stačit. Jen od něj nemůžete čekat žádné sportování. A to je možná trochu škoda. Nové HR-V má totiž výborně nastavené šasi. Podvozek je poměrně měkký, ale neskutečně jistý. V levé části od volantu můžete nahmatat knoflík, který trochu pozdrží zásahy systému ESP a HR-V umožní čisté průjezdy zatáčkami, kde se dá krásně pracovat s přenosem hmotnosti. Řidičsky je tohle auto vážně zábavné. A pak už si jen pomyslíte, že byste chtěli o něco silnější motor…

Také Honda HR-V nabídne tři stupně výbavy. Základní verze bude vybavena 5“ LCD barevným displejem uprostřed přístrojové desky a 160 W audiosystémem. Střední a vyšší verze modelu jsou vybaveny 180 W audiosystémem se šesti reproduktory. Ty dostanou také zmiňovaný systém Honda Connect a 7“ obrazovku. Benzínová verze může vedle standardní šestistupňové převodovky přenášet výkon na přední kola pomocí bezestupňového automatu CVT. Ten bohužel není k dispozici pro naftovou verzi a benzín, který výkonem úplně neoplývá s touto převodovkou ještě nějakou agilitu poztrácí. Základní cena benzínového motoru s manuální převodovkou je 469 900 Kč. Střední výbava Elegance vás vyjde na 519 900 Kč a za nejvyšší kategorii Exclusive dáte 609 900 Kč. CVT pořídíte ke střední a nejvyšší výbavě za 35 000 Kč. Naftová verze s motorem 1,6 i-DTEC bude stát 529 900 Kč a nebo 579 900 Kč a 669 900 Kč pro výbavy vyšší. Všechny verze nabízejí pohon předních kol.

Přečtěte si také:  Test Toyota Corolla Touring Sports GR Sport 2.0 Hybrid 184 k e‑CVT (2022)

Přidat komentář