prvni_jizda-ford_puma-2024-facelift-predek

První jízda: Ford Puma se zvenku skoro nezměnil, ale uvnitř je úplně jiný

Autor: Pavel Srp - Foto: Kryštof Antůšek (Ford ČR), Ford, Pavel Srp - 17. 7. 2024


Ford před časem představil modernizovanou Pumu. Změn je zvenku minimum, protože podle výzkumu si Ford Puma zákazníci kupují proto, jak vypadá. Změny jsou ale v kabině i v naladění auta. A my jsme se s modernizovaným Fordem Puma svezli.

Co je nového?

Když se na původní Ford Puma a ten modernizovaný podíváte a nebudete je mít vedle sebe, změn si asi ani nevšimnete. Z čelního pohledu je nová maska chladiče, znak automobilky se přesunul z kapoty do masky a zmizely mlhovky. Jejich funkci totiž nahrazují nové Matrix LED světlomety (za příplatek) Liší se i grafika hlavních světlometů – je jiná oproti původní verzi a liší se i základní fullLED světlomety i LED Matrix světlomety. Zezadu je auto hladké, protože zmizela koncovka výfuku. Je to kvůli tomu, že už brzy (představena bude ještě letos, prodávat se bude v roce 2025) se chystá i čistě elektrická verze Pumy. A nakonec jsou nové designy kol.

Uvnitř je ale modernizovaná verze úplně jiná. Dostala novou palubní desku s novým digitálním přístrojovým štítem před řidičem, ale také zcela přepracovaný středový panel s větším displejem a multimediálním systémem SYNC 4. Kvůli tomu ubylo ovládacích tlačítek. Zůstala však mechanická páka ruční brzdy, ale i volič převodovky. Novinkou je posuvná středová loketní opěrka. A pak je tu volant. Ten už není kulatý, ale jeho tvar je takový prapodivně hranatý.

prvni_jizda-ford_puma-facelift-zadek

V rámci modernizace Ford modelu Puma ponechal i tzv. „megabox“, což je další úložná prostor pod podlahou zavazadlového prostoru. Jeho objem je 81 litrů, jeho povrch je omyvatelný a má vypouštěcí otvor, pokud by se vám v kufru něco vylilo. Doplňuje tak zavazadlový prostor, jehož celkový objem je 456 litrů.

A nakonec byla rozšířena standardní výbava. Už v základu jsou teď například prvky jako digitální přístrojový štít, 5G modem, zadní parkovací kamera, automatická klimatizace, automatické stěrače a vnitřní stmívací zrcátko, bezklíčové startování nebo 17″ litá kola a další. Novinkami v příplatkové výbavě jsou pak 360° kamera, aktivní brzdění při couvání, bezdrátové připojení telefonu pro Android Auto a Apple CarPlay a další.

Co se týká pohonných jednotek, tak i u těch se odehrály změny. Pod kapotou jsou už jen mild-hybridní litrové tříválce, které se dají kombinovat s manuální nebo automatickou převodovkou. Výkonově se to pohybuje od 125 koní, přes 155 koní až po 170 koní s automatem pro Pumu ST. Tříválcová jedna pětka, která byla s manuální převodovkou v Pumě ST, už po faceliftu v nabídce není a nebude.

ford_puma-facelift-interier

První kilometry

Pro první seznámení padla volba na prostřední z nabízených pohonných jednotek. Posadili jsme se za volant šedého Fordu Puma ve výbavě ST-Line s motorem 1,0 EcoBoost Hybrid. Jde o mild-hybrid, jehož výkon je 114 kW/155 koní a točivý moment 240 Nm. Ta je vždy spojena s automatem, stejně jako nejvýkonnější 170koňová verze. U slabší 125koňové verze si můžete vybrat mezi manuálem a automatem.

Už po nastartování překvapí to, že ačkoliv je pod kapotou tříválec, je parádně odhlučněný a prostý vibrací. To se nezmění ani při jízdě. I při zátahu a ve vyšších otáčkách je velmi dobře utlumený a v kabině je poměrně slušný akustický komfort. A platí to i pro aerodynamický hluk i pro hluk od pneumatik.

Ford Puma se parádně cítí při klidné jízdě, čemuž přispívá fakt, že v rámci modernizace byl jinak naladěn podvozek. Ten by teď měl být komfortnější. Jak moc se modernizovaná verze od tě před faceliftem liší, si nepamatuju, ale vnímám, že nové auto je komfortní. Na nerovnostech nedrncá, spoustu jich parádně vyfiltruje, ale stále tak, že jízda je jistá, auto na nerovnostech neodskakuje a v zatáčkách se nijak přehnaně nenaklání.

prvni_jizda-ford_puma-2024-facelift-zadek-vyrez

Když ale přidáte, zjistíte, že řízení je úplně bez citu a účinek posilovače řízení je až příliš velký. Platí to ale pro komfortní jízdní režim, ve kterém jedu. Jakmile auto přepnu do sportovního jízdního módu, rázem se řízení změní. Ne snad, že by přibylo citu, ale naladění posilovače řízení je mnohem lepší, najednou mě Pumu na klikatých okreskách baví řídit. Dobře fungují i brzdy, které mají poměrně ostrý nástup.

Auto není těžké (provozní hmotnost je 1368 kg), takže ani motor s ním nemá moc práce. Dynamika je parádní, navíc je převodovka rychlá a nebojí se podřadit. Technické údaje slibují zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,6 sekundy a maximálku 190 km/h.

Závěr a cena

Modernizovaný Ford Puma vypadá zvenku skoro stejně jako verze před modernizací, liší se jen drobnostmi. To uvnitř je to úplně jinak. Hlavní ale je, že tenhle crossover stále parádně jezdí, je komfortní a přesto jistý i na klikatých silničkách, kterých jsme si ve středních Čechách v rámci prvního seznámení užili dosyta. A cena? Ta základní, kde je už velmi bohatá výbava, startuje na 499 900 korunách, „naše“ auto startuje o 95 tisíc korun výš.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru