bmw_rady_7-autonomni_rizeni-rezim_3

Průzkum odhalil, které technologické vychytávky řidiči nechtějí. Nejméně oblíbené je ovládání gesty

Autor: Radim Plachý - Zdroj: autoviny.sk - Ilustrační foto: BMW - 13. 9. 2024


V Americe byl nedávno proveden průzkum mezi více než 80 tisíci majiteli nových vozidel. Cílem bylo zjistit, které technologické funkce v autech jsou jejich oblíbené a které naopak považují za zbytečné nebo otravné. Výsledky jsou rozhodně zajímavé.

Populární technologie: Sledování mrtvého úhlu a chytrá klimatizace

Průzkum společnost J.D. Power ukázal, že některé technologie, jako je například sledování mrtvého úhlu a automatická klimatizace, jsou mezi zákazníky oblíbené. Řidičům totiž při jízdě pomáhají, nijak je neobtěžují a „nesahají“ jim do řízení.

Neoblíbené technologie: Projekční displeje a čtečky otisků prstů

Na druhé straně jsou technologie, které řidiči rádi nemají. Podle průzkumu jsou to například projekční displeje před spolujezdcem nebo čtečky otisků prstů (ty ale u nás neznáme, protože je nepodporuje legislativa).

Projekční displeje mají dnes prémiové automobilky v čele s Mercedes-Benzem nebo Audi. Tyto displeje zobrazují informace přímo na palubní desce, ale na předním sedadle jezdí podle průzlumi pasažéři asi jen v 10 %.

Anketa ukázala, že nejspokojenějšími řidiči jsou ti za volantem Dacie Duster, těsně druhá skončila Tesla

Ovládání gesty: Frustrace a neefektivita

Další technologií, která se nesetkala s pozitivním přijetím, je ovládání gesty. Tato funkce umožňuje řidiči měnit nastavení některých funkcí, hlasitost infotainmentu a tak dále jednoduchým pohybem ruky ve vzduchu. Mnozí uživatelé však považují tuto technologii za nepřesnou a složitou, navíc někdy reaguje, i když nemá. To pak vede k frustraci a upřednostnění tradičních metod ovládání, jako jsou hlavně tlačítka a dotykové displeje.

Nadbytečné inovace: Čtečky otisků prstů a rozpoznávání obličeje

J.D. Power také komentuje, že technologie jako čtečky otisků prstů nebo systémy rozpoznávání obličeje se snaží řešit problémy, které zákazníci vnímají jako méně významné (například změna nastavení auta, když se v něm mění řidiči). Ačkoliv tyto funkce mohou na první pohled vypadat jako dobrý nápad, v reálném světě často nefungují tak, jak by si uživatelé představovali nebo přáli.

Závěry a doporučení pro automobilky

Průzkum naznačuje, že automobilky by měly lépe pochopit, co uživatelé jejich aut opravdu potřebují, chtějí a oceňují. Investice do technologií, které jsou prakticky nevyužitelné nebo zbytečné, tak nejsou potřeba. Chtělo by to tedy, aby se výrobci automobilů zaměřili na technologie, které skutečně zlepšují jízdní zážitky, a ne na ty, které se zdají být inovativní, ale v praxi jsou neefektivní nebo dokonce zbytečné.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru