V Česku je aktuálně provozováno přes 36 tisíc osobních bateriových elektrických vozidel kategorie M1, k dispozici mají více než 5600 veřejných dobíjecích bodů. Od ledna do listopadu bylo v Česku registrováno 9943 nových osobních bateriových elektrických vozidel, meziročně o 60,8 % více, podíl na všech registracích dosáhl 4,7 %.
V zemích EU bylo letos ve stejném období registrováno 1 303 686 nových osobních bateriových elektrických vozidel, meziročně o 5,4 % méně, podíl na všech registracích dosáhl 13,4 %, vyplývá z aktualizovaných informací webu cistadoprava.cz, které vycházejí ze zdrojových dat Evropského sdružení výrobců automobilů.
V Evropské unii bylo od ledna do listopadu 2024 registrováno 9 726 049 nových osobních vozidel, což znamená meziroční nárůst o 0,4 %. Z toho bylo 1 303 686 kusů bateriových elektrických, tedy meziročně o 5,4 % méně.
ČR eviduje velký nárůst prodejů elektromobilů. Samo od sebe to ale samozřejmě není
Bateriové elektromobily byly s podílem 13,4 % třetí nejoblíbenější volbou, nejvíce registrací si však připsaly automobily s benzinovými motorizacemi. Jejich podíl na trhu byl 33,7 %, přesto jejich počet meziročně klesl o 4,9 %. Za nimi byly hybridy (full-hybridní pohonné jednotky, tedy bez externího dobíjení) s podílem 30,7 %, což je naopak meziroční nárůst o 19,7 %. Naftová auta byla až na třetím místě s podílem 12,1 %, což je meziroční pokles o 11,2 %. Páte místo zaujaly plug-in hybridy (tedy hybridy s externím dobíjením) s podílem 7,0 %, což je tak meziroční pokles o 8,0 %.
Typ pohonu | Tržní podíl | Meziroční změna | |
---|---|---|---|
1. | Benzin | 33,7 % | -4,9 % |
2. | Hybrid | 30,7 % | +19,7 % |
3. | Elektromobil | 13,4 % | -5,4 % |
4. | Nafta | 12,1 % | -11,2 % |
5. | Plug-in hybrid | 7,0 % | -8,0 % |