PriuSRT8: Toyota Prius dostala 1000koňový motor Hellcat!

Od Pavel Srp | 3. 11. 2017


Toyota Prius byl vůbec první masově rozšířený hybrid na světě, stal se miláčkem hollywoodských celebrit a nejen jich. Vlastně to byl takový společenský status. Jenže Prius, o kterém píšeme, je naopak politicky zcela nekorektní, pohání ho totiž 1000koňový benzinový osmiválec!

Asi nejednoho z nás někdy napadlo, jaké by to bylo, kdyby Toyota Prius dostala nějaký jiný motor. Parta chlápků z Ameriky, kteří si říkají American Racing Headers, nad tím ale jen nepřemýšlela a rozhodla to udělat. Původní čtyřválec s elektromotorem vyndala, pak toyotu důkladně upravila a zastavěla do něj obrovský 6.2 litrový motor V8 s přeplňováním kompresorem. Ten sériový byl ale malý, a tak byl vyměněn ze obrovský 4,5litrový kompresor Whipple. Díky tomu výkon ze sedmi stovek koní poskočil na tisícovku!

Nebylo to ale jednoduché, protože v případě Toyoty Prius (tento kousek pochází z roku 2005) jsou poháněna kola přední nápravy. Musel být tedy důkladně upraven podvozek i nápravy. Nyní jsou totiž poháněna zadní kola, kde je upravená náprava z Fordu. Sílu od motoru se na zadní kola přenáší přes speciální karbonovou hnací hřídel pomocí nové šestistupňové manuální převodovky Tremec Magnum. Nejlepší ale je, že zvenku vypadá Prius až na polepy a štítky PriuSRT8 vlastně úplně sériově…

Interiér se ale od sériového auta zcela odlišuje, nezůstal tady kámen na kameni. Přístrojová deska je jednoduchá a funkční, sedačky jsou sportovní s výrazným bočním vedením s vícebodovými pásy a je tu bezpečnostní rám.

Pokud byste si snad mysleli, že jde pouze o stavbu na srazy a závody na čtvrt míle, které jsou v Americe tak oblíbené, pak byste se tuze pletli. Tohle auto má platné registrační značky a může legálně jezdit po silnici! Představeno bylo na právě probíhající přehlídce tuningu SEMA Show, která se koná v americkém Las Vegas.

A jak PriuSRT8 vznikal? Jednoduché to rozhodně nebylo, poutavé však ano.