Příběh závodního Subaru, které se po letech dočkalo přestavby a může i na silnice

Autor: Anina Russová - Zdroj: Prodrive - Foto: JDM Masters/YouTube - 13. 3. 2020


Tušíme, že spousta lidí má – v reakci na vládní opatření – poněkud více času. Co si ho vyplnit nějak příjemně? Máme pro vás skvělé, 45minutové video z Japonska, v němž se představí nejen dva velcí fanoušci Subaru, ale hlavně jedno božská Subaru Impreza 22B, které prošlo velkou úpravou jen proto, aby smělo legálně na silnice.

Subaru Impreza 22B vám jistě není neznámé. Celé označení auta je ovšem Subaru Impreza 22B STi a jde o legendu devadesátých let, kterou milovali jak fanoušci rallye, tak třeba i takové legendy, jako Colin McRae či Richard Burns. Jenomže šlo o auto, s nímž se nedá legálně jezdit po silnicích. Je to závodní speciál, na silnici je pro úřady nepřijatelný.

Navíc jde o velmi raritní auto, kterých na světě není mnoho. Kdo Imprezu 22B má, ukryje ji někde v garáži. Ovšem v Japonsku se našel člověk, který tuhle parádu prostě chtěl vlastnit a prostě ji chtěl dostat na silnici a jezdit s ní i do práce.

Óda na radost aneb poslední rozloučení se Subaru WRX STI (2018)

Raritní přítlačné křídlo

Celkem odvážný plán, který zní jako nemožný? Kdepak. Díky tomu, že se do všeho vložila firma Prodrive to vlastně šlo jako po másle. Základem celé stavby byl regulérní závodní speciál 22B, který za dobu své existence prošel řadou různých přestaveb a úprav, až z něj zbyla vlastně jen oholený rám, takový zbyteček. To ale pro nového majitele vlastně neznamenalo překážku. Právě naopak! S pomocí Prodrive rám nastrojili tak, aby byl k nerozeznání od původního závodního speciálu. Široké blatníky, velké křídlo, výrazné nárazníky a hlavně kapota s tím monstrózním nasávačem, přes který Impreza snídá malé děti. Mimochodem to zadní křídlo je kus, který na závodním speciálu vozil právě Richard Burns! Velká rarita!

Pod novou kapotu se nastěhovala pohonná jednotka S204 STi, jejíž výkon 320 koní je přes novou šestistupňovou manuální převodovku přenášen na všechna čtyři kola. Nové jsou brzdy i podvozek, mimochodem, vše vybrané a nastavené tak, aby to z posádky nevyklepalo duši a zabrzdilo na semaforech i při klidné jízdě, ale zároveň bezpečně fungovalo i ve vyšších rychlostech anebo na nezpevněných cestách. Auto neztratilo nic ze své závodnické duše, čemuž odpovídá i interiér. Ten nabídne jen dvojici sportovních sedadel, závodní volant a bezpečnostní klec. Jen pásy jsou standardní.

Video je sice trošku delší, ale doporučujeme si jej pustit i se zvukem. Ve videu mluví převážně moc hezkou angličtinou a občas japonsky. Ale v každém případě je opatřeno titulky. A i kdybyste nerozuměli, nevadí. Tahle Impreza mluví i beze slov!

Subaru vyšperkovalo koncept Viziv Performance. Poodhaluje tak nástupce STI


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru