Citroën SpaceTourer | 2024

Představuje se modernizovaný Citroën SpaceTourer. České rodiny mohou být nadšeny, díky výjimce pro ČR budou mít i naftový motor

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Citroën - 15. 1. 2024


Citroën představil modernizovaný SpaceTourer. Je k dispozici ve dvou délkách až pro 9 cestujících, je elegantnější díky přední části s novou identitou značky, je pohodlnější a nabízí lepší konektivitu, zejména díky systému infotainmentu nejnovější generace, a je ještě praktičtější díky důmyslnějším úložným prostorům.

Nabízí se se spalovacími motory, ale i jako bateriový elektromobil. V elektrické verzi nabízené v Evropě byl dojezd prodloužen na 350 km (kombinovaný cyklus WLTP, v současné době probíhá homologace), takže je mimořádně všestranný a nabízí zodpovědnou mobilitu s nižšími provozními náklady. Pro profesionály je to způsob, jak se podílet na energetické transformaci, podporovat image z hlediska přístupu k životnímu prostředí, zejména v případě poskytovatelů kyvadlové dopravy, získat přístup do center měst s omezeným vjezdem, užívat si bezkonkurenčního jízdního komfortu a mít náklady pod kontrolou. Díky nové aplikaci e-ROUTES mohou zákazníci využívat i skutečně osobního asistenta pro plánování delších cest.

Design

Citroën SpaceTourer dostal designová vylepšení. Nová, vysoká kapota s nápadně vertikální přední částí prošla změnou a nový SpaceTourer díky ní získal novou designovou identitu značky Citroën. To je patrné zejména na masce chladiče, do níž je zasazeno nové oválné logo značky. Tento nový znak představuje výrazný, vysoce grafický podpis, který dodává vzhledu vozu moderní nádech. Logo je na obou stranách propojeno se světlomety prostřednictvím velmi elegantní černé lišty s technickým vzorem dvojitých šípů.

Přední světlomety byly přepracovány a i ony vytvářejí charakteristický znak nové identity Citroënu: světelný podpis. Tvoří jej svislý pruh spojující dva vodorovné pruhy. Díky svému vysoce strukturovanému vzhledu je tento podpis snadno identifikovatelný a zároveň dodává přední části vozu moderní nádech.

Do nabídky 5 odstínů karoserie přibyly dva nové metalické odstíny: Šedá Titane a Zelená Kapari, které doplňují odstíny Bílá Kaolin, Šedá Acier a Černá Perla Nera. Uprostřed ozdobných krytů 17″ kol je umístěno nové logo, zatímco nová litá 17″ kola jsou nyní výraznější, s novým „pavoučím“ středem kola, do něhož je vsazeno nové logo.

Citroën SpaceTourer | 2024

Uvnitř upoutá nová palubní deska. Důraz je kladen na technologie, kdy je v horní části umístěn nový 10″ centrální dotykový displej, a na funkčnost, s většími, početnějšími a stále důmyslněji řešenými odkládacími přihrádkami. Například držáky na nápoje po obou stranách horní části byly upraveny tak, aby se do nich vešel i telefon. Nová horní odkládací přihrádka uprostřed palubní desky byla zvětšena a nyní pojme i tablet. U vyšších úrovní výbavy je pro větší bezpečnost uzavřena víkem.

Ve střední části palubní desky se nachází nové ovládací rozhraní, v němž je umístěn volič převodovky a volič jízdních režimů, a také větší odkládací plocha zahrnující zónu pro bezdrátové nabíjení telefonů. Její objem je velkorysý, s čistými protáhlými liniemi, které dobře ladí s celkovým stylem palubní desky. Eleganci této části dodává lišta hliníkového vzhledu. Ve stejném duchu se nese i další lišta v tmavě šedém tónu, která se táhne po celé šířce palubní desky mezi její spodní a horní částí. Vnáší do kabiny eleganci a lehkost a umocňuje pocit šířky a prostoru. Nový je také volant, který může být vyhřívaný, a do něhož jsou zabudovány různé ovládací prvky (telefon, audiosystém, asistenční systémy řízení atd.).

Digitální kabina

Nový SpaceTourer udělal velký skok v oblasti palubní konektivity. Ať už jde o kvalitu displeje nebo služby infotainmentu. Standardní výbava všech modelů nyní zahrnuje 100% digitální desetipalcový přístrojový panel. Barevný přístroj umožňuje řidiči přizpůsobit si zobrazení klíčových informací a zároveň se těšit z esteticky příjemné grafiky ve vysokém rozlišení.

Velký středový desetipalcový displej s HD rozlišením a nejmodernější systém infotainmentu.

  • Nový SpaceTourer je vybaven novým systémem infotainmentu My Citroën Play, jehož základem je nový desetipalcový dotykový HD displej umístěný uprostřed palubní desky. Tento dotykový displej, inspirovaný ergonomií chytrých telefonů, se velmi snadno a plynule používá. Slouží k ovládání multimediálního prostředí, například hudby nebo telefonu, a také k ovládání funkcí pro konfiguraci vozu. Umožňuje bezdrátově replikovat obrazovku telefonu prostřednictvím funkce WiFi mirroring, která je kompatibilní s Android Auto a Apple CarPlay. Nabízí mimořádně plynulé a přirozené rozpoznávání hlasu, čímž se tento multimediální systém mění ve skutečného osobního asistenta.
  • Ve své nejpokročilejší verzi My Citroën Drive Plus obsahuje online 3D navigaci, která zohledňuje dopravní situaci v reálném čase.

Bezdrátová nabíječka mobilních telefonů (příplatková výbava) je umístěna na středové konzole, na dosah obou cestujících na předních sedadlech. Nový Citroën SpaceTourer je vybaven až čtyřmi zásuvkami USB C (2 na palubní desce a 2 ve druhé řadě sedadel) a dvěma zásuvkami 12 V.

Všestranná, moderní a pohodlná dodávka

Nový Citroën SpaceTourer přináší architekturu, která poskytuje pohodlné a praktické prostředí pro všechny typy použití. Nabízí prostor na palubě, modularitu, zavazadlový prostor a jízdní vlastnosti, díky nimž se každá cesta stane chvílí odpočinku bez ohledu na typ cestujících. Vysoce funkční a modulární vůz se přizpůsobí každé potřebě.

Citroën SpaceTourer | 2024

Chytrý a funkční pro každou situaci

Vůz je ideálním každodenním společníkem, ať už na venkově, nebo ve městě. Se svou výškou 190 cm umožňuje snadný vjezd do většiny krytých parkovišť. Všestranný a atraktivní vůz je k dispozici ve dvou délkách karoserie, M (498 cm) a L (533 cm), a může pojmout až 9 cestujících, přičemž je k dispozici mnoho konfigurací uspořádání.

Citroën SpaceTourer nabízí celou řadu konfigurací „à la carte“, které vyhoví každému vkusu a použití.

  • Různé verze: Nový SpaceTourer nabízí velké množství konfigurací. Soukromí zákazníci si mohou vybrat mezi verzí s 5, 7 nebo 8 místy, zatímco pro firemní zákazníky je určeno řešení, které lze přizpůsobit jejich potřebám a přepravit 5 až 9 osob, včetně paketu Business Lounge, což je VIP verze s 2. řadou otočenou zády ke směru jízdy, která pojme až 7 osob.
  • 1. řada: sedadlo spolujezdce s loketní opěrkou lze sklopit do polohy stolku (v závislosti na paketu), což umožňuje nakládat dlouhé předměty nebo uvolnit výhled cestujícím ve 2. řadě
  • 2. a 3. řada: třímístné lavice (2/3–1/3) jsou posuvné (v závislosti na paketu), sklopitelné a vyjímatelné; lze je samostatně posouvat a upravit tak prostor pro nohy; sedadla lze vyjmout, což poskytuje optimální objem pro objemné předměty; cestující mají k dispozici sklopitelná opěradla s opěrkami hlavy pro pohodlné sezení.
    Zadní sedadla lze snadno vyjmout a získat tak zcela rovnou podlahu a optimální prostor pro převoz objemných předmětů.
  • Posuvné boční dveře mohou mít elektrické ovládání. To je skutečná výhoda například pro řidiče vozů ë-SpaceTourer Business nebo Business Lounge, protože je lze ovládat z přední části vozu, odkud je možné posuvné dveře otevřít nebo zavřít a posádka pak s nimi nemusí manipulovat.
  • Kromě toho mají posuvné boční dveře hands-free ovládání, což je funkce, která umožňuje boční dveře otevřít a zavřít bezdotykově, pokud máte obě ruce plné. Stačí vsunout nohu pod roh zadního nárazníku a vůz se odemkne a boční dveře na straně, kde se nacházíte, se automaticky otevřou. Tuto výhodu zákazníci ocení například v situaci, kdy potřebují usadit malé děti do autosedaček nebo při nakládání zavazadel.
  • Otevíratelné okno zadního víka, které umožňuje snadno vyložit náklad do zavazadlového prostoru nebo do něj získat přístup ve chvíli, kde je vůz zaparkován tak, že nelze celé víko otevřít.

Klid na cestách

Technologicky vyspělý model s výrazným charakterem, propracovanými liniemi a vynikajícími dynamickými vlastnostmi představuje moderní vizi segmentu, který se vyvinul směrem ke klasicky automobilové koncepci. Nabízí vysokou úroveň pohodlí pro tělesnou i duševní pohodu s přívětivým interiérem, zvýšenou pozicí řidiče a střešním oknem. Tuto pohodu dále umocňuje vysoká úroveň akustického odhlučnění v kombinaci s optimálním jízdním komfortem.

SpaceTourer nabízí 17 praktických asistenčních systémů pro bezpečnou a klidnou jízdu. Technologie, které usnadňují život, jako je hands-free ovládání odemykání a startování, asistent pro rozjezd do svahu, zpětná parkovací kamera s funkcí Top Rear Vision, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, ale také technologie zvyšující bezpečnost s funkcemi, jako je automatické nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů, sledování únavy řidiče, systém udržování vozu v jízdním pruhu, varování před rizikem srážky, automatické přepínání potkávacích a dálkových světel, systém snímání dopravních značek atd.…

Posilovač řízení je nyní elektrický (namísto elektrohydraulického), aby se snížila potřebná síla a zlepšila ovladatelnost.

Citroën SpaceTourer | 2024

Motory: spalovací i čistě elektrické

V Evropě je sice nový SpaceTourer k dispozici jen ve verzi ë-SpaceTourer, která byla vylepšena a nabízí dnes dojezd až 350 km (kombinovaný cyklus WLTP, v současné době probíhá homologace). Mimo Evropu a na specifických trzích může být ovšem nový SpaceTourer vybaven také dieselovým motorem BlueHDi o výkonu 180 koní s osmistupňovou automatickou převodovkou. Díky výjimce, kterou dostala Česká republika, bude tato spalovací verze na našem trhu v limitovaných počtech k dispozici od dubna letošního roku.

Elektrický Citroën ë-SpaceTourer je však zvláště vhodný pro potřeby profesionálů (kyvadlová doprava, taxislužba atd.), místních úřadů, firem, spolků a sdružení, rodin či skupin přátel. Zaručuje jim dostatečný dojezd pro naprostou většinu jejich každodenních cest, nebývalou úroveň jízdního komfortu, který je plynulý, bez hluku a vibrací, přístup do nízkoemisních městských center a nízké provozní náklady.

Motor o výkonu 100 kW/136 koní je i nadále nabízen se dvěma typy lithium-iontových baterií, takže si zákazníci mohou vybrat tu, která nejlépe vyhovuje jejich činnosti, v závislosti na způsobu používání a preferencích. Baterie s kapacitou 50 kWh nabízí dojezd 224 km (kombinovaný cyklus WLTP, v současné době probíhá homologace), což se dokonale hodí například pro každodenní přepravu mezi centrem města a letištěm. ë-SpaceTourer vybavený baterií s kapacitou 75 kWh je nyní všestrannější než kdy dříve a nabízí dojezd až 350 km (kombinovaný cyklus WLTP, v současné době probíhá homologace), což je o 20 km více než u předchozí generace.

Dojezd lze dále optimalizovat díky novému systému rekuperačního brzdění ve třech úrovních, které se ovládá pomocí nových páček umístěných za volantem, díky nimž se lze přizpůsobit jízdním podmínkám a typu jízdy.

ë-SpaceTourer je vybaven palubní nabíječkou o výkonu o výkonu 11 kW pro snadné dobíjení. Plné nabíjení prostřednictvím Wallboxu 7,4 kW trvá v případě baterie 50 kWh 6 hodin 40 minut a v případě baterie 75 kWh 11 hodin 20 minut. Pomocí Wallboxu 11 kW je plného nabití dosaženo za 4 hodiny 50 minut v případě baterie 50 kWh a za 7 hodin 30 minut v případě baterie 75 kWh. Při použití rychlonabíječky 100 kW trvá nabití baterie z 0 na 80 % pouhých 38, resp. 45 minut.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru