Test BMW i7 xDrive60 | elektromobil (2023)

Předplatné pro vyhřívané sedačky nefunguje, zákazníci jej nechtějí. BMW bude tuto funkci rušit

Autor: Anina Russová - Zdroj: BMW, Autocar - Foto: Pavel Srp - 11. 9. 2023


Každý z nás má nějaké to předplatné. Může to být Netflix, ale stejně tak lepší navigace v autě nebo vyhřívaná sedadla. Některé automobilky už před časem přišly s nápadem, že budou vyrábět a prodávat auta vybavená v jednotném stylu a některé prvky výbavy budou zákazníkům nabízet právě formou předplatného. Mělo to fungovat tak, že si na zimní měsíce připlatíte za předplatné vyhřívaných sedadel a na léto to zase deaktivujete.

Ukázalo se ale, že zákazníci z tohoto nápadu dvakrát nadšení nejsou. V rozhovoru pro Autocar to potvrdil Pieter Nota, člen představenstva BMW pro prodej a marketing a dodal, že BMW od těchto praktik předplatného vyhřívaných sedadel upustí. „Zákaznická akceptace není tak vysoká. Zákazníci totiž měli pocit, že za výbavu auta vlastně platí dvakrát. Neznamená to, že systém předplatného zrušíme, jen se zaměříme na software a služby s ním spojené, jako jsou například pokročilé asistenční systémy pro řidiče, třeba chytrý systém parkování,“ řekl v rozhovoru. Podle něj jsou zákazníci mnohem otevřenější připlácení chytrých asistenčních systémů než takových věcí, jako je právě vyhřívání sedadel.

Dacia si vystřelila z předplatného vyhřívání sedadel. Do aut nabídne termolahve na teplou vodu

Systému předplatného se věnovala nedávná studie společnosti Cox Automotive. Ta zpovídala 2000 řidičů a ukázalo se, že 53 % respondentů nemá s předplatným takový problém, ale jen za předpokladu že výrobce sníží kupní cenu vozidla. 70 % dotázaných pak uvedlo, že pokud by automobilka základní části výbavy a funkcí nabízela jen formou předplatného, koupili by auto jinde.

Zatímco BMW nad úpravou forem předplatného přemýšlí a reaguje na to, co zákazníci chtějí, jinde s nimi ani nepočítají. To je případ třeba Volva, které nic takového v plánu nemá, protože ve chvíli, kdy vůz stojí asi milion švédských korun, je podle značky nesmysl chtít po zákaznících, aby si připláceli za něco tak běžného, jako je vyhřívání sedadel. Naopak Mercedes-Benz u svých elektrických modelů zákazníkům nabídne roční předplatné zvýšení výkonu elektromotoru o 20 až 24 %.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru