Tisíce řidičů jedoucích po páteřích komunikacích Průmyslová a Kbelská, které dohromady tvořící tzv. Průmyslový polookruh, se denně potýkají s dopravními problémy a dlouhými kolonami v úseku kolem křižovatek s Poděbradskou a také s Kolbenovou ulicí. Navíc negativní dopady jsou patrné i na navazujících komunikacích v širokém okolí.
Zároveň však tento úsek vytváří výraznou závadu z hlediska životního prostředí, bezpečnosti i urbanismu, neboť okolní zástavba je tvořena rodinnými nebo činžovními domy a v severní části tramvajovou vozovnou.
Nevyhovující situaci by proto do budoucna mělo vyřešit vybudování Hloubětínského tunelu, který by měl být hloubený s délkou zhruba 670 metrů. Tunel výrazně zvýší plynulost a bezpečnost dopravy, omezí dlouhé kolony před křižovatkami a také zlepší životní prostředí v oblasti, ke kterému přispěje také přesunutí většiny dopravní zátěže oblasti do tunelu. V neposlední řadě by se po výstavbě Hloubětínského tunelu měla výrazně zlepšit prostupnost území pro chodce a cyklisty.
„Tunel Hloubětín a zkapacitnění křižovatek Průmyslová – Kbelská x Poděbradská i Kbelská x Kolbenova je jeden z nejdůležitějších souborů staveb, který se nám do konce dekády podaří postavit. Díky úpravě křižovatek a novému tunelu Hloubětín zvýšíme kapacitu úzkého hrdla Průmyslového polookruhu až na 150 procent. A díky nové stavbě se zlepší podmínky nejen pro automobilovou dopravu. Řidiči nebudou muset čekat na křižovatkách a projedou pohodlně bez zastavení pod zemí. Zároveň na povrchu vzniknou nová stromořadí a kvalitní cesty pro pěší a cyklisty. První práce začnou už letos úpravou signalizací a řadících pruhů, včetně výstavby dvou podchodů pro pěší pod železniční tratí podél ulice Kbelská,“ uvádí náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
https://www.facebook.com/adam.praha.sobe/posts/1031895174075175
Předmětem veřejné zakázky, kterou dnes odsouhlasili pražští radní, je zhotovení projektové dokumentace pro společné povolení stavby, autorský dozor při realizaci stavby a inženýrská činnost při přípravě stavby Hloubětínského tunelu. Předpokládaná hodnota je stanovena ve výši 320 milionů Kč bez DPH. Vítěz by měl zahájit projektové přípravy ještě v letošním roce a pracovat na nich další dva roky, následný autorský dozor by se měl uskutečnit až do ukončení stavební části, které se předpokládá v roce 2029.