Porsche získalo desetiprocentní obchodní podíl v technologické společnosti Rimac Automobili, která je mimo jiné i výrobcem sportovních automobilů. Chorvatská společnost vyvíjí a vyrábí komponenty pro elektrickou mobilitu a produkuje dokonce elektricky poháněné supersportovní vozy. Porsche usiluje v rámci své elektrické ofenzivy o uzavření partnerství se společností Rimac v oblasti vývoje.
Zakladatel Mate Rimac (30) začal v roce 2009 pracovat v garáži na realizaci své vize rychlého, elektricky poháněného sportovního vozu. Na Ženevském autosalonu v březnu 2018 představil Rimac svůj elektromobil „C Two“. Dvoumístný vůz dosahuje nejvyššího výkonu téměř 2000 koní a nejvyšší rychlosti 412 km/h. Jeho dojezd je 650 kilometrů (kombinovaný cyklus EU) a prostřednictvím systému rychlého nabíjení o výkonu 250 kW mohou být akumulátory nabity na 80 % kapacity během půl hodiny. Společnost Rimac kromě toho vyvíjí a vyrábí vysokovýkonné elektrické pohony a akumulátorové systémy.
„Rimac vývojem čistě elektricky poháněných dvoumístných supersportovních vozů, jako jsou ‚Concept One‘ nebo ‚C Two‘, a inovativních automobilových komponentů pozoruhodným způsobem prokázal své kompetence v oblasti elektrické mobility,“ říká Lutz Meschke, zástupce předsedy představenstva a člen představenstva společnosti Porsche, zodpovědný za finance a IT. „Nápady a koncepty této mladé společnosti považujeme za velmi slibné, a proto usilujeme o úzkou spolupráci s firmou Rimac v podobě partnerství v oblasti vývoje.“
Rychle rostoucí společnost se sídlem v Záhřebu zaměstnává téměř 400 zaměstnanců. Rimac se zaměřuje především na vysokonapěťovou akumulátorovou techniku, elektrické pohony a vývoj digitálních uživatelských rozhraní (HMI). Rimac se kromě toho zabývá také vývojem a výrobou elektrických jízdních kol. Tato divize byla založena v roce 2013 v dceřiné firmě Greyp Bikes.
„Partnerství se společností Porsche je pro Rimac velmi důležitým krokem. Naším cílem je být dodavatelem modulů a systémů pro výrobce automobilů v oblastech elektrifikace, konektivity a asistenčních systémů,“ vysvětluje jednatel Mate Rimac.